Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '07

 
Kategori
Edebiyat
 

Şiir(sel)

Şiir(sel)
 

Alıntılarla dolu bir yazı olacak bunu bilin Ey Sevgili Blog Dostları! Kopi'lerle Peyst'lerle süslü olacak bu yazı! Ama ben bunları sizlerle paylaşmazsam, ne hayır gelir benim dostluğumdan... Kimseler eleştirmesin beni, kimseler söz söylemesin... "Yorum" bile yazmasın hatta... Benimkisi bir nevi kamu yararına şiir derlemesi, güzel cümleler toplaması...

Bilin Ey Sevgili Blog dostları!
Bu yazacaklarımı, bilmeyenleriniz varsa bilsin, bilenlerinizin de yüzünde bir gülümseme oluşsun diye yazıyorum... Yoksa, niyetim, kimsenin yazısına saygısızlık etmek değil. İki kelam okumuşluğumla okuduğumu sizlerle paylaşmaktır derdim...

Haydin o vakit... Vakit, şiir vaktidir...

Demiş ki Turgut Uyar: - "Şiir diye bişey olmasaydı İlhan Berk icat ederdi"

...
Eğildim sonra gövdeyi tanıdım ve düzenini
gördüm sessizliğin dümdüzlüğünü
gördüm yinelemedi gördüğüm hiçbir şey
böyle yavaş yavaş geçtim insandan insana
insanlaştırdım yavaş yavaş dışımı
böyle karıştım kalabalıklara
kalabalıklaştım böylece.”

Cemal Süreya’nın "Öldüğü gün hepimizi işten attılar" dediği Turgut Uyar... Gerçekten Turgut Uyar öldüğü gün Cemal Süreyya ve başka birkaç edebiyatçının, o dönemlerde ansiklopedi yayınlayan ANSA’daki işlerine son verilmiş.

...
aşkım da değişebilir gerçeklerim de
pırıl pırıl dalgalı bir denize karşı
yan gelmişim diz boyu sulara
hepinize iyi niyetle gülümsüyorum
hiçbirinizle dövüşemem
siz ne derseniz deyiniz
benim bir gizli bildiğim var...

Kaybettiği bir iddia sonucu soyadından bir “Y” eksilten adam: Cemal Süreya.

...
“Önce bir ellerin vardı yalnızlığımla benim aramda
Sonra birden kapılar açılıverdi ardına kadar
Sonra yüzün onun ardından gözlerin dudakların
Sonra her şey çıkıp geldi

Bir korkusuzluk aldı yürüdü çevremizde
Sen çıkardın utancını duvara astın
Ben masanın üstüne kodum kuralları
Her şey işte böyle oldu önce”

“İstanbul boğazı için martı neyse şiirimizde de Can Yücel odur” diyen Sunay Akın; “Can Yücel şiirimizin martısıdır.O denli çığlık çığlığadır, o denli liriktir” gibi şahane bir benzetmeyle Can Baba’nın önemini anlatmıştır.

...
“Sen miydin o yalnızlığım mıydı yoksa
kör karanlıkta açardık paslı gözlerimizi
dilimizde akşamdan kalma bir küfür
salonlar piyasalar sanat sevicileri
derdim günüm insan içine çıkarmaktı seni
yakanda bir amonyak çiçeği
yalnızlığım benim sidikli kontesim
ne kadar rezil olursak o kadar iyi.”

“Edip cansever’in şiiri, durdukça, şişesinden taşıp kendi kıvamından hayata renk taşıyan eski şarap gibi.” demiş Haydar Ergülen...

...
"vaktinden önce anlamanın şaşkınlığı mı
vaktinde anlamanın sevinci mi
ya da biraz geç kalmanın
o gereksiz tedirginliği mi
hangisi

ama belli ki sonundayız herşeyin
en sonunda."

dipsos: devam edecek...

 
Toplam blog
: 82
: 1186
Kayıt tarihi
: 22.06.06
 
 

İstanbul'da yaşanan tüm aşkların, tüm ayrılıkların, tüm özlemlerin, tüm nefretlerin, tüm eğlenceleri..