Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

16 Temmuz '13

 
Kategori
Şiir
 

Şiirim de ölmüş ... Ha on dört olmuş ha altmış)

Şiirim de ölmüş ... Ha on dört olmuş ha altmış)
 

Henüz on dört yaşındaydım,
Kömür ateşine konulmuş
Sırsız Çaydanlık gibi
İlk defa kaynamıştı kanım
Aklıma estikçe sana
Şiirler yazıyordum
Camı çatlak penceremizden
Asma ağacının dalları
Arasından belli belirsiz görünen
Kapınıza bakıyordum
Çıkar da merhaba dersin diye…
Çıktığın an koşacağım arkandan
Vereceğim sana “birinci” şiirimi,
Sana senin için yazdım diyeceğim…

***
Biliyor musun?
Sen kozasından çıkmış
İpek böceği gibisin
Ben kanadı kırık bir kelebek
Sen dut yapraklarının
Yeşilinde yürüyorsun, ben
Genç kızların günlüğünün
Sayfalarını süsleyen
Ölü kelebek koleksiyonu…
Gün güzel yüzünle başladı
Güneş limon sarısı
Gökyüzü deniz mavisi
Defalarca yüreğime çizdiğim
Tam ortasında gülümsemelerine
Aydınlanan yüzün
Burnumda tütüyor yirmi dört saat
Geçmek bilmiyor zaman…

***
Bahar yağmurlarında
Yeni açmış suya hasret bir çiçek
Kimi tomurcukların da ise kokuydun
Birinci şiirimin kahramanı seni
Yazarken her satırında
Bakıp gülüyordu gözlerin
Boynum düşüyor sol yanıma
Limon çiçekleri coşkulu
Yapraklarının altında yağmur
Damlaları…
Bugün var ya bugün
Senin mahallenin en zengin
Adamına gittiğin gün
Ben şiirler karalıyorum
Şu anda içimdeki kara tahtaya…

***
Yıllar ne çabuk geçiyor değil mi?
Şimdi yaşım senden bir fazla
Elimde siyah beyaz puslu resimler
Oturmuş gönül sayfamda
“İkinci” şiirimi karalıyorum
Heyhat içinde
Asma yapraklarında koruk
Dut yapraklarındaki tırtıl
Yağmur damlalarında toprak kokusu
Denizin ortasında cılız dalgalar
Kumsallarda suya hasret
Koşan kum kaplı kaplumbağalar
Futbol topunda meşin
Bekçilerin elindeki düdük var ama
Bir tek sen yoksun sen
Çünkü yüreğime umutla kazıdığım
Adını kendi ellerinle sildin…

***
Şimdi yaşım çoklu rakamlarda
Kaç olduğunun
Ne farkı var?
Ha on dört olmuş ha altmış
Heba edilen sevginin
Boşa giden genç zamanların
Hiç mi önemi yok…
Geç yaşlanmaları geç,
Şiir defterimin sayfalarında
Gözyaşlarım
Elimde tükenmez kalemler
Yanımda
Sevgi çiçeklerini
Soldurmasını bilmeyen insanlar…
Ah be burnumu kırk altı yıldır
Sızlatan sevgili
Meğer seninle birlikte
“Şiirim de ölmüş…”

 

Erdoğan ÖZGENÇ
 Adana 16.07.2013 14.01

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..