Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '07

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Şiirle yaşam içiçe

Şiirle yaşam içiçe
 

Birahanelerin loş, sakin halini seviyordu.

Kalabalık gün ve saatlerde adımını atmazdı.

Önce gazetelere göz gezdiriyordu, bir bardak birayla...

İkinci bardakla birlikte , bir kağıt bir kalem alıyordu eline,

Çiziktirirken kağıda bir şeyler, üçüncü bira geliyordu.

Sözcüklerde yavaş yavaş yerine oturuyordu.

Bir yudum bira, bir mısra şiir ve nokta olarak gözyaşı. Sözcükler inatlaşıyor.

Peçete kağıdını buruşturup atıyor.

Dördüncü birayla biraz açılıyor , sözcükler komutla birlikte görev başına dönüyor.

İyi bir şiir yazdığının farkında.

Tuvalet dönüşünde, şiirin yerinde yeller esiyor.

Acemi garson, ıslanmış çöpler içinde bulamıyor şiiri.

Garson Yusuf olsa, böyle mi olurdu. Masada unuttuğu şiirleri bir hafta sonra önüne getirirdi.

Yeni garson sanattan anlamıyordu galiba!..

Garson Yusuf’un bir hafta sakladığı şiir, sevgili halasının ölümünün ardından yazdığı şiirdi:

“Bibim için”

Yüreğim yandı bir kez daha

Közü düştü çocukluğuma

Ilgıt ılgıt bir köy serinliğinde

Bir sevgiliyi verdim toprağa

O bir güldü yediveren

Bir anaydı on oğula can veren

Bir ırmaktı sevgiye akan

O bibimdi yüreğim yakan (E.Şahin)

Beşinci ve altıcı biralarla peçete kağıtları hızlı bir şekilde, çöpü boyluyordu.

Yazılar, şiirin inceliğiyle titriyor şimdi.

Şiirleri okumak için, bir uzman gerekiyor.

Kimi zaman da yazdığı peçeteleri özenle katlayıp cüzdanına yerleştiriyordu.

Ayık bir gününde cüzdanından çıkarıp, ben bunu ne zaman yazmışım dediği bir şiir daha..

Geride kalırken kırk üç yılım

Ne kaldı belleğimde düne dair

Köyler, şehirler, ülkeler,

Okullar, yollar, kitaplar

Öğrenciler, öğrenciler

Gelip geçtiler.

Ve gelip geçtiler!

Çocukluğum kaldı..

Dağlar arasındaki köyde

Canlı, capcanlı ve dün gibi...(E.Ş)

Siz siz olun yazdığınız şiirleri yırtıp atmayın, yıllar sonra şiirleriniz sizin için çok önemli olabilir.

Ya güler geçersiniz. Ya da duygulanırsınız.”Ben neymişim "be" de diyebilirsiniz.

Şiir yaşam demektir.Şiir muhalefettir, kuşun kırık kanadıdır.

Yüreğin dışa yansımasıdır.Her şiir kendi içinde değerli ve önemlidir.

Hep çekti beni

Görünmeyen yüzün

Karlı dağlara bakıp bakıp

Hep seni özledim

Yıllar meydan okurken kalbime

Şaşırdım yönümü

Nereye dönsem kısırdı yönler

Umuda dair kırıntılar

Gaz verirken yaşama

Hep seni düşündüm

Biliyordum sen yoktun

Bir damlaydın

Baktığım yüzlerde

Bir umuttun beni yaşatan

Sizler de kitapsız birer şairsiniz . Şiirsiz ve sevgisiz kalmayın.Yaşamı inadına kucaklayın...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..