Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '07

 
Kategori
Edebiyat
 

Şiirlerdeki gözler...

Şiirlerdeki gözler...
 

Bir insanla kurduğunuz ilk iletişim gözlerinizle olur. Tabii görme özürlü değilseniz. Bir de bakma özürlü olanlarımız vardır ki, onları konu dışında tutmayı yeğliyorum.

Bazen sadece susmak ve bakmak yeterlidir duygularımızı karşımızdakine aktarmak için. Tıpkı babamın çocukken bana yaptığı gibi.Bir kez bile bana sesini yükseltmemiş ve incitmemiştir babam. Kızdığı bir şeyi yaptığım zaman karşımda durur ve gözlerime bakardı. O bakış öyle çok şey anlatırdı ki bana...

Sevdiğimiz insanları uzun süre görmeyebiliriz. Bu süre içinde telefonla konuşuruz sık sık. Karşılaştığımız anda gözlerindeki sevinci görürüz ilk olarak.Gözleriyle konuşmaktır bu bir anlamda.

Dudak Payı şiirinde Sunay Akın öyle güzel tanımlar ki gözlerin değerini...

Çay bardağında/ Bırakılan dudak payı/ Kadar bile/ Uzak kalamam /Gözlerine...

Sevdiğiniz, çok sevdiğiniz biri uzaklara gidiyordur ya da. Özlemin acısı daha o gitmeden çöker içinize. Bir şeyler söylemek istersiniz, onsuz yapamayacağınızı örneğin.Cemal Süreya yetişir imdadınıza bu kez.

Şimdi sen kalkıp gidiyorsun. Git. /Gözlerin durur mu onlar da gidiyorlar. Gitsinler./ Oysa ben senin gözlerinsiz edemem bilirsin...

Ya da ;Ben nerde bir çift göz gördümse/ Tuttum onu güzelce sana tamamladım /Sen binlerce yaşayasın diye yaptım bunu/ Bir bunun için yaptım... Der Süreya...

Gözlerin anlamını en güzel şiirler anlatır, pek çok güzelliği anlattığı gibi.Nazım, o mavi gözlü dev adam, kendisinin o güzelim gözlerine rağmen sevdiğinin gözlerine seslenmiş şiirlerinde...

Gözlerin gözlerin gözlerin, /ister hapisaneme, ister hastaneme gel, / gözlerin gözlerin gözlerin hep güneşte, /şu Mayıs ayı sonlarında öyledir işte/ Antalya tarafında ekinler seher vakti...

Hasreti de yine dizeleriyle anlatır Nazım...

yüz yıl oldu yüzünü görmeyeli/ belini sarmayalı /gözünün içinde durmayalı...

Diliyorum ki ; Sevdiğinizin gözlerinden dudak payı kadar ayrı kalmayın, gördüğünüz güzel bir çift gözü ona tamamlayın, gözünün içinde durun, hasret kalmayın!!!

 
Toplam blog
: 261
: 2212
Kayıt tarihi
: 23.07.07
 
 

1954 Antalya doğumlu ve Antalyalı'yım. Ülkemin ve özellikle bu şehrin sevdalısıyım. Sanatın pek çok ..