Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '17

     
    Kategori
    Edebiyat
     

    Şiirlerimi yayınlama sürecim

    Şiirlerimi yayınlama sürecim
     

    Okurlara Mahalle Baskısı :)


    Yazdığım şiirleri yayınlamak için çok uğraştığımı söyleyemem. Çünkü hemen hemen hiçbir yayınevinin şiir kitaplarını yayınlamadığını gayet iyi bliyorum. Şiir satmayan bir tür. Doğal olarak da yayınevleri şiir kitabı yayınlamaya yanaşmıyor. 

    Yayınevlerini haklı buluyorum, neticede onlar da belli bir kar isteğiyle hareket ediyorlar.

    Neyse bunları geçelim şimdi. 

    Ben farklı bir yayıncılık deneyimi yaşadım. 2017 yılının başında Ocak ayında internette kısa bir araştırma yaptım ve ücret karşılığında kitap yayınlayan yayınevlerini inceledim. Onlar arasında bana en makul geleni Uğur Ziya Şimşek isimli yazar tarafından kurulmuş olan Sokak Kitapları Yayınları geldi. 

    2017 yılının Ocak ayında sözleşme yaptık ve hızlı bir şekilde çalışmalara başladık. Kapak tasarımı üç farklı alternatif olarak yapıldı ve bana sunuldu. Bu tasarımlardan bir tanesini tercih ettim, onun da üzerinde fazlasıyla değişiklik yaptırdım. Tasaraımcı Damla Hanım ile olan çalışmamız hızlı ilerledi diyebilirim.

    Editörlük çalışması da yine hızlı ilerledi çünkü kitabımın sayfası çok düşük. 90 sayfa. Tabi böyle olunca editör işini hızlı bitirdi. Editör Şirin Hanım'dan da çok memnun kaldım diyebilirim çünkü hem haberleşerek çalıştık.

    Baskı süreci yine çok hızlı oldu.

    Üç hafta içinde kitabım yayınlandı. 

    Dağıtım süreci başladığında ben de tüm arkadaşlarıma ve akrabalarıma kitabın çıktığını haber verdim, hemen internette ve D&R da satışa girdi. Almak isteyenler oradan ulaştı.

    Şuan satış devam ediyor ama ne kadar satılır 2. baskı olur mu bilemiyorum.

    Kitap bastırmak isteyen arkadaşlara yayınevimi önerebilirim, çok iyi ve çok çalışkan insanlar.

    http://www.sokakkitaplari.com.tr

    Çevremde kitap yazan ve yazdıkarını yayınlamaya cesaret edemeyen çok insan var. Evet ilk etapta ben de aynı korkuyu yaşadım. Ama yine de cesaret etmek önemli. 

    Sokak Kitapları Yayınları'nın sahibinin bir yazar olması avantaj sağlıyor tabi, Uğur Ziya Şimşek kendisi de bir yazar, zamanında kitabını yayınlayamadığı için kurmuş bu yayınevini, iyi de yapmış. Dürüst ve çalışkan insanlar, kendilerine bir kez daha teşekkür ediyorum.

    Kitabımın satış linkini paylaşıp paylaşmamakta kararsız kaldım, acaba reklam sayılır mı bilemedim :) neyse gerekirse yorumlarda paylaşırım.

     
    Toplam blog
    : 1
    : 2088
    Kayıt tarihi
    : 09.03.17
     
     

    Aşk-Macera konulu kitaplar serisi ..