Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '18

 
Kategori
Ruh Sağlığı
 

Sık Sık Bahane Bulur musunuz?

Sık Sık Bahane Bulur musunuz?
 

-Baba,bu öğretmen bana taktı;ne kadar çalışsam gene de zayıf veriyor.
-Patron çok özür dilerim,trafik çok sıkışıktı o yüzden işe geç kaldım.(Mesai başlama saati:08.30 Uyanma saati:08.50)
-Ben o golü kurtarırdım amma…
**
Bu savunma mekanizmasının Psikoloji’deki adı: Mantığa bürünme (Akla uygun hale getirme veya bahane bulma)dır.
Kabul edilemeyecek olan bir güdünün yerine kabul edilebilecek olan bir güdüyü koydu iseniz, bilin ki bu mekanizmayı kullanıyorsunuz demektir.
Bu konuda kendinizle ilgili örnekler verebilir misiniz?
 
Toplam blog
: 1081
: 980
Kayıt tarihi
: 30.07.10
 
 

Uzun yıllar çeşitli sitelerde Oruç Yıldırım adı ile yazı yazdım. Dört tane romanım ve çokca da de..