Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Türkiyeyi Etkileyen iç ve dış politika sorunları

http://blog.milliyet.com.tr/sakin02

15 Mayıs '10

 
Kategori
Siyaset
 

Sıkılmak

Sıkılmak
 

Bu ara çok sıkıldım ve çok bunaldım. Dönemin moda deyişiyle ''Hayırlara vesile olur inşallah''. Neden sıkıldığıma gelince hangisinden başlamak gerek bilmiyorum ancak bazılarını sıralıyayım;

Kırmızı et fiyatlarının sürekli artmasına ve birkaç spekülatöre teslim olunmasına kızdım. Ancak besiciler için gerekli tedbirler alınmadan canlı hayvan ithaline kalkışılmasından ve açılan ihalenin fiyaskoya dönüşerek iptal edilmesinden, çok sıkıldım.

Domates, tarlada otuz kuruş iken benim pazardan üç liraya almamdan, bunu önlemek için hiç bir tedbir alınmayışından üstelik bunun serbest ticaret bu olur diye yutturulmasından, çok sıkıldım.

Basında bazı köşe yazarlarının, futbol takımı tutar gibi siyasi parti tutmalarından, yapılan yanlışlıkları itiraf etmemek için akla hayale gelmedik laf kalabalığı yapmalarından üstelik hergün birkaçını televizyonda görüp ayni şeyleri dinlemekten, çok sıkıldım.

Rusya ile sürdürülen görüşmeler dış politika açısından çok olumlu olmasına rağmen, iç politikaya yönelik tuhaf hesaplarla, imzalanan Mutabakat Muhtıraları ve Niyet Beyanlarının neredeyse basının tamamında bilmem kaç adet Anlaşma imzalandı olarak satılmasından, çok sıkıldım.

İmralıdaki hükümlünün hukuki statüsü belli iken devamlı konuşmasından ve bu duruma hiç bir çözüm getirilememsinden, çok sıkıldım. Üstelik TBMM de gurubu olan bir partinin tümüyle bu yorumlara göre politika yapmasından, bunaldım.

Adına önce Kürt açılımı, sonra demokratik açılım şimdilerde ise başka birşey denen girişimlerden hiç birşey anlamamamadan, üstüne üstlük kimsenin de anlamamasından, çok sıkıldım.

Birlikleri, Cudide Gabarda, Şırnakta, Yüksekovada operasyonda olan ve ölümle yaşam arasında gidip gelen, bir Tümen Komutanının, ne olduğunu anlıyamadığım üstelik yargı sürecinde olmasından dolayı tek kelime yazmadığım, bir dava nedeniyle yedi saat sorgulanmasından, çok sıkıldım.

Her Karakol baskınından sonra bazı medya organlarının, bu işte bir ihmal var sorumlulara hesap sorulsun demelerinden veya statükoyu korumak için kendileri yapmıştır yorumlarını okumaktan, bunaldım ve çok sıkıldım.

Güneydoğudaki tüm çatışmalarının başlangıç noktasının sınırımıza bir kaç kilometre uzakta olmasına rağmen buralara müdahale edilememesinden, çok sıkıldım.

Toplumda, bir dinleme paranoyasının yaratılmasından, bunun kutuplaşmalar yarattığının bir türlü anlaşılamamasından, çok sıkıldım.

CHP eski genel başkanı Baykalın son talihsiz olaylardan rant hesabı yapmasından ve parti yönetiminde istemediği ancak bir nedenle dokunamadığı bazı siyasileri tasfiye etme planları yapmasından, çok sıkıldım.

Başbakan Erdoğannın çekimi ve dağıtımı şaibeli bir kaset üzerinde gerekli incelemenin yaptırması gerekirken, meseleyi muhafazakarlık ve aile boyutuna aktarmasından, çok sıkıldım.

Daha fazla uzatmak istemiyorum, özet olarak kuralsız siyasetten, tüm hesapların seçime endekslenmesinden, TBMM de sadece lider taleplerini yerine getiren üstelik bunun doğru olduğunu savunanlardan, Deniz Baykalın bitmez tükenmez siyasi ihtirasından, Devlet Bahçelinin çok az konuşup ne haliniz varsa görün tavrından, bütün hesaplarınızı döviz sepetine göre yapılmasına karşın aşırı avro düşüşüne hiç aldırılmamasından, çok ama çok sıkıldım. Umarım bu sadece benim sıkıntımdır ve ayrışmaya başlayan toplum da sıkılmaya başlamaz...

 
Toplam blog
: 89
: 321
Kayıt tarihi
: 27.07.09
 
 

ODTÜ 1970 Kimya Bölümü mezunuyum. Çalışma hayatımın bir bölümü kamuda bir bölümü ise özel sektörd..