Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '08

 
Kategori
Güncel
 

Sil baştan başlamak lazım

Sil baştan başlamak lazım
 

milliyetten aldım


Yazılara küskünüm artık. Ben sabrettikçe, güçlü oldukça, ayakta durmak adına insan üstü bir çaba harcadıkça bitmeyen tükenmeyen sıkıntılardan yoruldum. Yazgı mı, yazı mı diyorlardı buna hiç farketmez işte o her neyse ona küskünüm.

Yazılara küskünüm ya yazmaya da küsmüşüm farkına varmadan. Yazıp yazıp sildim kaç defa sil baştan. Sahi olsa ya hayatında sil baştan durumu. Olmadı, sil baştan yaz. Ne kadar güzel yazabilirsen o kadar şanslısın. Bu durumda yazarlara da gün doğardı. Yazabildiklerince güzel bir yaşam sürerlerdi. Ah bir de yazamayanlar var tabi. Yazarlara yeni bir ekmek kapısı. "Rica etsem Can Bey bi boş vaktiniz de benim hayatı da sil baştan yapsak, hiç tadı tuzu kalmadı da son günlerde."

- Tabi olur memnuniyetle de ne tip bir yazı isterdiniz? Baştan söyleyeyim sizin durumunuza komedi biraz zor, masrafı ağır olur. Ben size en iyisi yeni bir melodram yazayım.

- Aman! Can Bey masraftan kaçınmam sen bana romantik komedi türü bir şeyler yaz ne olur. Arabeske döndük iyice yav.

Aslında hiç de fena olmazdı bu sil baştanlar. Sanki hayatlarımızın senaryosunu kendimiz yazıyormuşuz gibi.

Eh bir dereceye kadar öyle seçimlerimizle, çizdiğimiz yollarla. Fakat en başı bize sorulmadı ki nerde, ne zaman, nasıl, kim olarak (5N 1K) dünyaya geleceğimiz. Sonrasında karşımıza çıkan insanlar ve bir türlü çıkmayanlar da var tabi. Bir de zamansız çıkanlar. Zamansızlığı da mı biz yazıyoruz? Çok önemli bir eleme olduğunu düşünün bir futbol elemesi de olabilir oyuncu seçimi için. Ya da çok başka bir platform da eserlerinizi önemli bir zat'a sunacacığınız nadide bir gün. O gün belki de ömrü hayatınızda bir daha tekerrür etmeyecek. Ve siz o gün uzun zamandır beklediğiniz o gün ciddi derecede ishalsiniz. Dur durak vermeyen bir haldesiniz. Hadi bunu da mı biz yazıyoruz? Ama bir sil baştan durumu olsa, iyi olmaz mıydı?

Neleri sil baştan yapmak istemezdik ki? Şu bizim siyasete de bir sil baştan zamanı geldi de geçiyor ya hadi neyse. Kaç gündür gazete okumuyorum ruh sağığımı korumak açısından. Akşam saati NTV habere takıldım nerden takılıp kaldıysam. Konu Ormanlarımız (Yaşam kaynaklarımız)

Yeni bir yasa tasarısı daha ampulden bir mucize ışık daha. Diyorlar ki zat'ı muhteremleri turizm yatırımları için ağaç kesilebilecek sonra da sökülen ağaç miktarı bedeli ödenecek, farzı misal bir orman söküldüyse yerinden bedeli ödenip başka bir yere yeniden orman dikilecek.

Nasıl yani ben mi yanlış anladım akşam saati ya belki de yanlış anladım dedim. Daha da dikkat kesildim. Bir kere ağacın bedeli nedir? Hayattır, yağmurdur, topraktır, besindir hadi bir bedel tasavvur edildi söküldü ağaçlar. Bedeli ödendi ya başka yere tekrar dikilir diye mi düşündüler. Bir ağaç öyle mantar gibi mi büyüyor. Orman orman olabilmek için 100 hatta 200 yıl gerekiyor. Bina mı bu yık, yerine yenisini yap. Bunlar bizimle dalga mı geçiyor.

Ampul yine yaptı yapacağını yaktı yanar döner ışıkları. Sil baştan ey ahali sil baştan...


 
Toplam blog
: 70
: 731
Kayıt tarihi
: 30.04.07
 
 

1973 İstanbul doğumluyum. Lise mezunuyum. Evliyim. Bir reklam ajansında çalışmaktayım. Laf o..