Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '06

 
Kategori
Eğitim
 

Silaha karşı kitap

Silaha karşı kitap
 

Okullar açılıyor. Anne-babalar, eğitimciler, öğrenciler pazartesi günü başlayacak olan yeni eğitim-öğretim yılına hazırlanıyorlar. Umutla, heyecanla bekleniyor yeni eğitim yılı. Çocuklarımız okuyacak, adam olacak, belki de ülkeyi yönetecekler. Peki, özellikle anne-babaların içleri rahat mı? Geçtiğimiz eğitim yılında hemen hemen her gün yaşanan şiddet olayları, silahla yaralamalar, hatta ölümler unutuldu mu yaz boyunca? Ellerinde kalem, defter olması gereken çocuklarımız, neden bıçak, tabanca taşıyorlar? Neden sudan nedenlerle arkadaşlarına saldırıyorlar? Neden geleceklerini örmeleri gerekirken, hapishane duvarlarını örüyorlar? Geçen dönem bir hayli içimiz yandı. Çocuklarımız yaralandı, öldürüldü, vurdu, vuruldular. Anne-baba olarak ellerimiz yüreğimizde bekledik onları okul yolunda.

Şiddetin temelinde eğitimsizliğin yattığını hepimiz biliyoruz. Daha da derinlere inersek ekonomik yetersizlikler, toplumsal uçurumlar, sosyo-ekonomik dengesizliklerden söz edebiliriz. Biz işin bu yanını toplum bilimcilere bırakalım.

Sorunu biliyoruz, sorunun bir parçasıyız aynı zamanda. Sorununun bir parçası isen, çözümün de parçası olmalısın diye düşünenlerdeniz. Eğitimci-yazar Emin Özdemir'in KÖK Yayıncılık'tan çıkan Mutlukent'in Yöneticisi adlı kitabını okuduktan sonra, "Ne yapmalıyız?" sorusunun yanıtı da hemen geldi. Okumak isteyen ama kitaba ulaşamayan yoksul çocukları, belediyeler, vakıflar, dernekler, sivil toplum örgütleri, odalar, sendikalar aracılığı ile kitapla buluşturmak, soruna küçücük de olsa çözüm bulmaya çalışmak amacıyla yola çıktık. KÖK Yayıncılık Ege Bölge Müdürlüğü olarak, "Silaha Şiddete Karşı Kitap" kampanyası başlattık. Umduğumuzun da ötesinde bir ilgiyle karşılandık. İzmir Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği Başkanı Mehmet Ali Susam başta olmak üzere, Ege-Koop Genel Başkası Hüseyin Aslan kampanyaya öncülük ettiler ve binlerce çocuğu kitapla buluşturdular. İzmir Barosu, SEV Koleji, İstanbul Ticaret Odası kampanyayı ilk destekleyenler arasında yer aldılar.

Kampanyamız hala devam ediyor. Okulların açılmasıyla birlikte yeniden ivme kazanacağına inanıyoruz. Çünkü duyarlı ve sorumluluk bilinci gelişmiş bir yayınevi olarak, önemli bir soruna anlamlı bir mesajla dikkat çektiğimizi biliyoruz. Silahların yerini kitaplar, kalemler almalı diyoruz. Gelecek kuşaklarımıza sevgiyi, hoşgörüyü, saygıyı, birlikte çalışmayı, birarada yaşamayı, üretmeyi öğretmeliyiz. Yeni eğitim-öğretim yılında, okullarımızda kan görmeyelim, çocuklarımızı elimiz yüreğimizde okula göndermeyelim. Çözümün bir parçası olalım. Okumanın bittiği yerde şiddet başlar.

 
Toplam blog
: 37
: 1503
Kayıt tarihi
: 26.08.06
 
 

1958 doğumluyum, İzmir'de yaşıyorum. 17 yıl gazetecilik yaptım ve emekli oldum. Şimdi babamın kurduğ..