Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '13

 
Kategori
Siyaset
 

Silahlı Kuvvetlere ayna: ‘Ben Tarihim Bay Başkan’

Silahlı Kuvvetlere ayna: ‘Ben Tarihim Bay Başkan’
 

mehmetzengin.net'ten...


“Yüzbaşı Necdet’in eşi tümen komutanının odasında iki gözü iki çeşme ağlıyordu. Kocasının yüzünü haftalardır göremediğinden yakınıyordu. Babacan tavrıyla komutan, sıkıyönetim görevlerinin ağırlığından söz etti, bundan sonra daha sık evde olacağını söyledi yüzbaşının” (Sayfa 57)

Yüzbaşı eve uğramıyordu… Fakat hele bir sorun, neden uğramıyordu?

x   x   x

“Adını, sanını ve şanını ordunun yönetime el koymasından sonra duyuran bir ünlü siyaset kadını, alı al, moro mor bir dehşet içinde anlatılanları dinliyordu. Her tümcenin noktalanışında, bıkıp usanmadan ‘Başka ne var, başka ne var?’ diye soruyordu” (S. 67)

x   x   x

“Ben bu emekli albayı, avni Karadurmuş aracılığıyla tanıdım. 1980 yılının sanırım haziran ayıydı. Daha sonra dört beş kez beraberliğimiz oldu.

… Ben kendisine asker olan yeğenim Fettah Cantürk’ü yanına almasını rica ettim. Neticede yeğenimi Rami’deki bölüğünden kendi mahiyetine aldı. Fettah şoför olmasına rağmen albayın mahiyetinde bahçıvanlık yaptı. Bu konunun tarihi 1981’dir”(S.192)

x   x   x

“Ben tarihim diyenlerden biri:  Ben de, bir başka kuvvet komutanının, banka soygununu size anlatmayı görev saydım.

1981 yılının Aralık ayının son Pazar günüydü. Paşanın emir subayı albay beraberinde, silahlı subay, astsubay ve erlerle Anadolu Bankası İskitler Şubesine geldi. Şube müdürü, veznedar ve odacıyı evlerinden getirmişti. Albay kasayı açtırdı ‘komutanımın parası’ diyerek kasadan 1 milyon 700 bin lirayı aldı.

Bu para paşanın Doruk Menkul Kıymetler ve Finansman AŞ’deki parasıdır. Banker ödeme güçlüğü içine düşünce, krediilişkisi olan bir bankaya gidilerek, çekin ödenmesi istenmiştir. Ancak, hesabın müsait olmadığı bildirilince yukarıdaki yola başvurulmuştur.”(S. 227-228)

x   x   x

Bu alıntılar, Erbil Tuşalp’ın, “Ben Tarihim Bay Başkan” adlı eserinden…

Bunlar gibi veya bunlara benzemez yüzlerce olay, yüzlerce ders, ibret!

Yakın tarihi merak eden herkesin okuması gereken bir araştırma…

Ben kitabın reklam veya tanıtımını yapmıyorum… Kitap satın alın da demiyorum. Tabii alan alsın…

Lâkin okumak için satın almak şart değil… Ben kitabı kütüphaneden ödünç aldım.

Sanırım, sizler de çevrenizdeki kütüphanelerde bulabilirsiniz.

x   x   x

Yazılanlardan kimsenin alınmasına gerek yok.

25-35 sene evvelki hadiselerden bahsediyoruz.

Evet, alınmayalım ama şöyle bir etrafımıza bakalım: 25-35 sene evvelki hataları, yanlışları sürdürüyor muyuz?

Yoksa tarih sürekli tekerrür mü ediyor?

x   x   x

KISSADAN HİSSE

Geçmişten adam hisse kaparmış… Ne masal şey!

Beş bin senelik kıssa yarım hisse mi verdi?

‘Tarihi tekerrür” diye tarif ediyorlar;

Hiç ibret alınsaydı tekerrür mü ederdi?

Mehmet Akif ERSOY

 
Toplam blog
: 1412
: 1241
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Okul..