Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '08

 
Kategori
Eğitim
 

Şimdi gülsek mi ağlasak mı???

Şimdi gülsek mi ağlasak mı???
 

Bizim Çocuklarımız


Her okuduğum da çocukluğumun yazılı heyecanına döndüren, değişik illerdeki öğrencilerin yazılı sorularına verdiği yanıtlardan oluşan bir kitap okumuştum. Sınır tanımaz çocuk hayal gücü, ironi yeteneği ve hazır cevaplılığına hayran kaldım.

Aslında bu kitabı her elime aldığımda gülsem mi ağlasam mı bilemedim. Hadi canım, bu kadar da olmaz dedirten öyle cevaplar var ki... Bir yandan da çocuklarımızın ne şartlarda yaşadığını, dünyayı hangi pencereden gördüklerini farkettiren... Kızımın sınıf öğretmeni bir veli toplantısında "Başarısız öğrenci yoktur, başarısız öğretmen ve başarısız anna-baba vardır" demişti. Tabi eğitim sistemi de geliyor akla...

Çocuklarımızdan hep başarılı olmasını beklemedik mi? Peki biz ne kadar başarılıyız büyütmede, eğitmede, sosyalleşmelerinde...

Sizi de benimle hemen hemen aynı düşüncelerde buluşturacak diye düşündüğüm kitap "Dikkat Yazılı Var" Ahmet Gülüm adında bir öğretmenin kitabı... Çocuklara sorulan bir kaç soru ve cevabı sizinle paylaşmak ve düşündürmek istedim.

.........

Soru- Ormanların korunması için neler yapmalıyız?

Cevap- Vahşi ve yırtıcı hayvanları ormana sokmamalıyız, zehirli ve yırtıcı yılan ve bitkilerden arındırmalıyız.(Fatma-İlkokul 5)

Soru- Kıyamet günü ne demektir?

Cevap- Kıyamet günü yani gerdek gecesidir. O gün her şey çok kötü olur. Bütün gece kıyamet kopuverir.(Serpil-İlkokul 5)

Cevap- Kıyamet günü her şeyin kıymetli olduğu bir gündür.(Kemal-İlkokul 5)

Soru- Mübarek geceler hangileridir, yazınız?

Cevap- 1. Kına gecesi 2. Gerdek gecesi 3. Dolunay gecesi (Hatice-İlkokul 5)

Soru- Zigot nedir?

Cevap Çok ayıpçı bir şeydir? (Esma-Lise 1)

Soru - Yönümüzü nasıl buluruz?

Cevap- Yolda gidiyorum bir adama rastladım aha bu yoldan gideceksin dedi giderim. Sora sora Bağdatı bile buluruzki. (Recep-İlkokul 7)

Soru- Peygamberimize Kitap nasıl inmiştirı

Cevap- Peygamberimiz tek başına yürürken önüne düşüvermiş. (Ali-İlkokul 5)

Cevap- Kitap postayla gelmiş. Peygamber efendimiz alıp onu bir güzel okuyuvermiş. (Selim-İlkokul 5)

Cevap- Peygambere kitap kendi kendine gökten aşağı inivermiş.(Arzu-İlkokul 5)

Soru- Kazasker nedir?

Cevap- Yolunmuş kaza kazasker denir? (Cemal-İlkokul 2)

Soru- Boylam nedir?

Cevap- Mesela kapının oraya gittiğimizde boyumuzu ölçeriz, buna boylam denir. (Yavuz- İlkokul 7)

Soru- Karadeniz bölgesinin geçim kaynakları nedir?

Cevap- Balıkçılık, hamsi, accık tarım, nataşa en çok geçim kaynağıdır (Halil-İlkokul 7)

Doldurmalı anket soruları...

*Elimden gelseydi... Eğitimi eğitirdim.

*Elimden gelseydi...Milli Eğitim bakanını değiştirir ve onu en kuytu yere oturturdum.

*Tahsilmi bitirirsem ben... Nerdeeee?

*Tahsilimi bitirirsem ben... bol bol ense yapıcam.

*Vücudum... 90-60-90- AMA KILLI...

*Vücudum... Çok sıhhatli ve afiyeti üzerindedir.

*Yalnız kalınca... Vallahi Hocam ne yaptığımı söyleyemem...

*Yaramazlık yaptığım zaman... Acayip dayak yiyorum her tarafım başka başka morarıyor.

*Yaramazlık yaptığım zaman... keyfime diyecek yok sonu dayak olmasa!

*Kendini özgür hissediyormusun?... Hissetsem nolacak ki, kendimi özgür hissetmeme babam izin vermezki!!!...

..........

Kitabın basımı 1997 yılına ait tabi... Bugün böyle cevap veren çocuklarımız yok anlamına gelmiyor bu... Kimbilir öğretmenlerimiz yazılı kağıtlarını okurken bunlar gibi ne kadar yazıya rastlamışlardır.




nesli57
 
Toplam blog
: 20
: 592
Kayıt tarihi
: 08.10.08
 
 

1970 Ankara doğumluyum. AÖF İktisat bölümü Önlisans mezunuyum. Üç yıl Samsun İlk Adım Kültür Merkezi..