Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ekim '11

 
Kategori
Kültür Turizmi
 

Şimdi Musalla Kahvesi'nde hayat var, eski hayat nasıldı?

Şimdi Musalla Kahvesi'nde hayat var, eski hayat nasıldı?
 

Yerkesik Musalla Kahvesi


Doğan Özal’ın Yerkesik’le ilgili hatıralarında  neler, neler var beni de etkiledi.Anıları  taze, candan...

Yerkesik’in yaylası  “Musalla” kahvesinden söz etti. Geldiğim zaman mescidin restore edildiğini gördüm. Fakat kahve restorasyon geçirmemiş,eskimiş durumda,  diyor. Musalla bizim bulunduğumuz zamanda bir sosyal aktivitesi olan önemli bir merkezdi, diyor. Elbette orada yaşayan büyüklerimiz bunu daha iyi bilirler. Benim yaşadığım şeyde güzeldi.

Yazları sinema oynardı. Yazlık sinema orada seyrederdik. Musalla’daki ağaca perde gerilir, sinema oynatılırdı. O zamanlar elektrik yoktu, jeneratörle  aydınlanırdı.

Tabii yayla o zaman tamamen göç yapılan yaşanılan bir merkezdi.

Film için kalabalık olurdu, insanlar seyretmek için motorlarla gelir. Kalabalığı ikiye bölerlerdi. Bir tarafta kadınlar,  diğer tarafta erkekler. Perde dediğimizde incecik bir şeydi. Kalabalığı  yerleştirmek için yapılırdı. Ezan okunmaya başladı mı her şey kesilirdi.

Musalla yaşlılar için kahve,ibadet,  gençler için nostalji sosyal aktivite bulacakları tam bir demoktratik merkezdi, diyor.

İki dükkan ,bir kasap vardı. Beni dedem eşekle(merkep;binek ve hizmet hayvanı) yollardı diyor,binerdim götürürdü, diyor.

Kışları da şu bizim Yerkesik’in eski ziraat bankasının bulunduğu yerde sinema oynardı. Orada eski bir bina vardı. Şu an o yerde belediye’nin binası bulunmakta.

Oradaki sinema olaylarını ben de küçüklüğümde yaşadım. Musalla’dakini bilmem ama, merkezdekini bilirim. Hep seyretmeye giderdim. Sinema kültürüm o zamandan oluşmaya başlamıştır, bir de orta okulda getirilen filmlerden. Belediyenin binasının yerinde eski bir bina bulunmaktaydı, sineme burasıydı. Çoğu kez karşısındaki eski dükkanlardan seyrettim . Çok tat alırdım sinema seyrederken...

Doğan Özal beyefendi’de diyor ki, dünyanın her yerinde en iyi oyunları seyrettim, ama Yerkesik’te seyrettiklerimden tad aldım, Yerkesik’te lezzeti başkaydı, demektedir.

Birlikte söyleşiyoruz. Ve burada gösterime giren oyunlarda “Yerkesik’ten Kemal Özsoy ve Tayyip Özal” gelmeden  sinema  başlatılmazdı, diyor. 

Musalla kahvesi yeniden canlandı. Yine bahçede ortasından perde ile ayrılmış ezan okununca bir tarafta  ibadet, diğer tarafta yayla akşamları  serin  sohbetler yaşanıyor...

No: (Yerkesik Musalla Kahvesi fotoğrafı Yerkesik Hüseyin Koçal'ın çekimidir, teşekkürler)

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..