Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Şubat '11

 
Kategori
Mizah
 

Şimdi reklamlar!

Şimdi reklamlar!
 

Kanaat Helacısı - Paytak Osman :))


“Geçmiş Zaman Olur ki” adlı yazımda, babamdan yadigâr, 1940’li yıllara ait “Bütün Dünya” dergilerinin benim için öneminden bahsetmiştim. 

(Bütün Dünya dergisi halen yayınlanmaktadır. Merak edenler için web adresi: http://www.butundunya.com) 

Bu dergileri benim için önemli kılan, zengin içeriği, dönemin olaylarını anlatan yazıları ve kısa hikâyelerinin yanı sıra en çok da, ilginç reklam ilanlarıdır. 

1940, 50’li yıllara ait reklamlar gerçekten ilginç, bazen tebessüm ettiriyor, bazen kahkaha attırıyor. Genellikle dönemin bilinç yapısı gereği oluşturulmuş sloganlar çok tuhaf ve komik geliyor kulağa. Bazen de o yıllardan günümüze uzanabilmiş markalar dikkat çekiyor. 

Her şeye rağmen gözle görülür bir saflık ve iyi niyet fark seziyorsunuz. 

Hepsi birbirinden ilginç. 

Gözüme çarpan, beni tebessüm ettiren, bazen de kahkaha attıran reklamları sizlerle paylaşmak istedim. 

Tamek meyve sularının reklamındaki slogan, “Tamek meyve suyunu ailecek içiniz.” Satışı artırmaya yönelik bir ifade seçilmeye çalışılmış, bu yüzden ailecek içilmesi önerilmiş : ) 

Puro sabunlarının reklamında, “Kocası ona ilk görüşte hayran olmuştu… Bu kadife gibi yumuşak tenin, pürüzsüz taze cildin, sihirli cazibesine kapılıverdi ve… O saadetini Puro’ya borçlu olduğunu pek âlâ bilmektedir. Hususi bir formülle imal edilmiş olan Puro tuvalet sabunu, gençlik güzellik ve cazibe unsurudur.” Reklamın en altında da “Güneşe kurban edilen kızlar” denmiş. O zaman esmerlik insanlar üzerinde hoş olmayan bir etki bırakıyordu anlaşılan : ) 

İnhisar şarabının reklamı ; “İnhisar Şarapları ucuzladı.” : ) 

Kok kömürünün reklamı direk ve net, bir mesaj kaygısı taşımıyor. “Kok Kömürü Yakınız!” :) 

Renault reklamları da kok kömürü reklamı kadar net ve açık. “Arabanız Renault olacak !” :) 

Piyale reklamına çok güldüm. Falcı kadın, bir kadının falına bakıyor ve şöyle diyor “Size büyük bir kısmet var. Yemeğe davet edileceksiniz !” - Yemekte kuvvetle muhtemel Piyale yiyeceksiniz :))) 

Şükufe kolonyalarının reklamı da epey komik. “Hatırla beni! (Mendilinizden 15 gün çıkmaz.) 

Kanaat helâcısının reklamına ise, diyecek söz bulamadım, yorumu sizlere bırakıyorum. “Paytak Osman – Kabızsız, ishalsiz günler diler. Büyük 100.000.-TL, Küçük 50.000.-TL – 2 Büyük yapana, 1 küçük bedava !” :)))) 

En az onun kadar komik başka bir reklam da Perma Sharp’a ait. “At, Avrat, Silah, Bıyık, Rakı – PERMA SHARP – (işte erkek) ! İşte erkeğin, neden parantez içinde yazıldığını anlamadım. : ))) 

Kimi markalar halen var, kimileri ise tarih olmuş ancak ilk günkü orijinalliklerini hala koruyorlar. 

Hepsi de birbirinden ilginç eski reklamların resimlerini, aşağıdaki galeride bulabilirsiniz. 

 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..