Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '17

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Şimdiki çocuklar: Dünya Barışı ile birinci oldu

Şimdiki çocuklar: Dünya Barışı ile birinci oldu
 

Çocukları ilgi alanları ve yetenekleri doğrultusunda desteklendiğinizde, neler olmaz ki!

Ege Kula,10 yaşında, 5. sınıf öğrencisi ve resim yapmayı çamurla (plastik) oynamayı seviyor. Bunun yanı sıra her çocuk gibi teknoloji merakı ve çizgi film düşkünlüğü de var. İki yıldır kendisinden 2 yaş büyük abisi Tolga Kula ile “stop motion” filmler çekiyor ve kendi Youtube kanallarında yayınlıyorlar. Ayrıca arkadaşları ile birlikte bir ana tema etrafında doğaçlama repliklerle kısa filmler de çekip yayınlıyorlar.

 

Hem Ege hem de abisi Tolga’nın müziğe de ilgileri var. Ege, hobi olarak davul çalıyor. Babaları Prof. Dr. Serdar Kula;” Bence, Ege’nin en büyük şansı hemen hemen tüm aktiviteleri abisiyle yapması. İkisi birlikte çok üretken oluyorlar. Özellikle Tolga’nın yaratıcı düşünce anlamında daha önde olduğunu gözlemliyorum. El becerileri açısından ise Ege daha başarılı” diyor.

 

Şimdi sizlere müzik veya film alanında bir başarıdan söz edeceğimi düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. Aslında konumuz “Karikatür”. Ege Kula, bu yıl 2500 katılımcı ile 3140 eserin yarıştığı “Dünya Barışı” konulu karikatür yarışmasında, 8 - 10 yaş kategorisinde birinci oldu.

 

Ebeveyn olup da çocuğunun başarısına heyecanlanmamak olmaz

Ege’den daha heyecanlı olduğunu gördüğüm Serdar Kula, Ege’nin karikatür serüveninin başlamasını şöyle anlatıyor; “Karikatür aslında önce Tolga’nın uğraştığı bir hobiydi. Bir iki arkadaşıyla beraber ilkokul 3. sınıftan beri, A4 kâğıdını katlayarak fasikül şeklinde çıkardıkları kendi karikatür dergileri vardı. El becerileri gelişince bu etkinliğe Ege de katılmaya başladı. Yaklaşık bir buçuk sene önce bir karikatür kursuna gitme isteklerini dile getirdiler ve biz de onları evimize yakın bir yerde açılan kursa yazdırdık. Bu kurs onların karikatüre olan meraklarını daha da pekiştirdi”

 

Ege’nin neler yaşadığını ise kendisinden öğreniyoruz...

Ege, karikatüre ilgin nasıl başladı?

Ben zaten karikatürleri çok seviyordum.  Dergilerde ve internette karikatürleri görünce okumak çok hoşuma gidiyordu. Özellikle abim karikatür çizmeyi daha çok seviyordu. O ve arkadaşları birlikte kendi karikatür kitaplarını çizip okulda birbirlerine gösteriyorlardı. Ben de onu görünce kendi karikatürlerimi çizmeye başladım. Bazen abimle beraber biz de kendi karikatürlerimizi yapıyorduk. Evimizin yakınlarına karikatür kursu açılınca hemen kursa başladım.

 

Karikatür yapmak senin için nasıl bir duygu?

Karikatür yaparken eğleniyorum, rahatlıyorum, sıkıntılarımı atıyorum. Çizdiklerim beni güldürüyor. Başkalarının da gülmesi hoşuma gidiyor. Çizmek, yazmaktan daha kolay geliyor.

 

Neler seni karikatür yapmaya sevk ediyor?

Diğer karikatüristlerin güzel çizimleri beni karikatür yapmaya sevk ediyor. Sadece çizerek bir sürü şeyi anlatmanın kolay olduğunu görüyorum. Ama genellikle komik şeyler için çiziyorum.

 

Yarışmadan nasıl haberin oldu?

Bir gün karikatür öğretmenimiz bize video izletirken videonun sonunda yarışmanın tanıtımı vardı. Öğretmenime bunun ne olduğunu sordum, o da anlattı ve ben de hemen katılmak istedim.

 

Yarışmaya nasıl hazırlandın?

Yarışmaya hazırlanma sürecinde abimle birlikte fikirler düşündük. Kazanmayı çok istiyordum. Bir sürü karikatür çizdim. Sonra abimle iki tanesini seçtik. Bu seçtiğim karikatürleri yarışmaya gönderdim. Yarışmaya online katılmak gerektiği için babamdan da yardım aldım. Karikatürleri babam tarayıcıdan geçirdi ve başvuru formunu beraber doldurduk. Yarışmaya geçen sene katılmıştık. Herhangi bir haber alamayınca kazanamadığımı düşünmüştüm.  Sonuçlar bir yıl sonra açıklandı.

 

Ödül aldığında neler hissettin?

Arkadaşlarımla birlikte karda oynarken telefonum çaldı ve karşımdaki kişi bana “Ege KULA ile mi görüşüyorum” dedi. Ben “evet” dedim.  Telefondaki kişi bana, ”Ankara’da mı oturuyorsun?” diye sorunca, telefonu kapatıp, kişiyi engelleyip sonra da numarayı babama gönderdim. Birkaç dakika sonra babamdan telefon geldi ve karikatür yarışmasın da 1. olduğumu söyledi. Meğer beni arayan kişi bunu söylemek için aramış. Sonucu öğrendiğimde çok mutlu oldum. Ödül almak çok güzel bir şey.  İnsanın kendisinin çalışarak kazanması harika bir duygu.

 

Karikatüre ilgisi ve yeteneği olan çocuklara neler önerirsin?

İlk başta sevdikleri karikatüristlerin çizimlerinin üzerinden veya bakarak çizmek kendilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Güzel çizemedikleri için üzülmesinler. Çalıştıkça daha iyi çizeceklerdir.

 

Ege’nin karikatür başarısı beni geçtiğimiz yıl Erdil Yaşaroğulları ve Selçuk Erdem ile yaptığım röportaja götürdü. Karikatür çizmeye 9 -10 yaşlarında başlayan bu iki ünlü karikatürist bir soruma şöyle yanıt vermişlerdi; “Çocukları özgür bırakın, hatta ara sıra saçmalamalarına izin verin, mizah ile iç içe olsunlar, gülmek onların da hakkı”

 

Serap Torun

Twitter: seraptorun73

www.kidsgourmet.com.tr

 

 
Toplam blog
: 114
: 309
Kayıt tarihi
: 22.12.14
 
 

Gazeteci  ..