Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '12

 
Kategori
Deneme
 

Şimdiki gençler çok komik

Şimdiki gençler çok komik
 

Şimdiki gençler çok komik


Geçenlerde Giresun’un en işlek yerinde, Gazi Caddesinde, yürüyordum. Yürürken gözüme, 18 ila 20 yaşında olabilecek bir genç takıldı. Gencin yürüyüşü caddenin sahibi gibiydi sanki. Kollarını kabartmış, kabadayı taklidi yaparak yürüyordu. Aslında bu durum Giresun’da her zaman dikkatimi çekmiştir. Baktım ve tebessüm ettim kendi kendime.

Bir an ben de o yaşlarda olduğum zamanları hatırladım. Dışarıdan bakıldığında gerçekten de tebessüm edilecek bir durummuş. Zaten böyle gençleri gördüğümde de hep tebessüm ederim.

Peki, neden tebessüm ederim? Zira bu tip şeyler anlamsız ve komik şeyler gibi gelir bana. Gençlerin sokaklarda, caddelerde, mahallelerde buraların sahibiymiş gibi yürümelerinin bir anlamı var mıdır sizce? Düşünüyorum, düşünüyorum da ben bir anlam veremiyorum. Acaba bu, çocuklukta ezilmişliğin bir göstergesi olabilir mi?

Bu gençlerimiz biraz daha olgunlaştıklarında vaktinde kendileri gibi yürüyen ve davranan gençleri gördüklerinde tebessüm edecekler ve böyle bir tip olmanın ne kadar anlamsız ve boş olduğunu anlayacaklardır.

Her konuda olduğu gibi bu konuda da Peygamber Efendimizi (s.a.v) örnek almamız gerektiğini düşünüyorum. Mekke’nin fethinde Peygamber Efendimizin (s.a.v), Mekke’ye girerken tevazudan dolayı kafasını kaldırmayıp aşağı eğerek girdiğini hepimiz biliyoruz. Bunun dışında pek çok konuda da makamını ve mevkisini kullanıp büyüklük göstermemiştir o yüce insan (s.a.v).

Peki, gençlerimizde niçin bir “Polat Alemdar” havası var ki? Böyle olmak insana sosyal bir statü mü kazandırıyor. Hayır kazandırmıyor. Delikanlılık ve cesaret kabadayı gibi yürümekle mi oluyor? Hayır olmuyor. Bir söz var bilmem bilir misiniz? “Her filin karşısına çıkacak bir fare bulunur.” Bu sözle ne demek istediğimi sanırım anlayan anlar.

Bir de şunu söyleyeyim: Hani efendilik derler ya, bu davranış ve yürüyüş inanın o efendiliğe hiç yakışmıyor.

SONSÖZ:

Bizler kendimizi ne kadar güçlü ve yenilmez gibi hissetsek de her zaman tevazu göstermeliyiz. İnsan olmanın ana kuralı budur çünkü. Ve gençlere sesleniyorum: Siz de bir gün yanından geçen delikanlıya gülümseyenlerden olacaksınız.

SEVDİĞİM SÖZLER:

Kıyafetlerin insanların dış görünüşünü değiştirdiği gibi, keşke insanlar da iç dünyalarını değiştirebilseler. (Hayri Temür)

Hayri Temür

www.hayritemur.webnode.com.tr

www.facebook.com/koseyazarihayri

 
Toplam blog
: 22
: 1321
Kayıt tarihi
: 21.11.10
 
 

Hayri Temür, 1985 yılının Aralık ayına rastlayan soğuk bir kış günü Giresun'da dünyaya gözlerini ..