Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '09

 
Kategori
Otomobil
Okunma Sayısı
2525
 

Şimdiki motorlar bir harika !

Şimdiki motorlar bir harika !
 

VW TSI


 

Yeni bir araba almaya karar verdiniz. İhtiyaçlarınızı belirleyip marka tespitini de yaptınız. Sıra bayiye gidip konuşmaya geldi. Büyük bir heyecanla showroom'dan içeri girdiniz. Kalbiniz atış sayısını artırdı. Potansiyel aracınızı beğendiniz ve beyniniz gördüklerini değerlendirip fiyat sorma komutunu verdi ağzınıza. Sordunuz. Cevabınız da geldi hemen:

"İndirimli fiyatımız 48.000 euro efendim."

Kardeşim, burası Türkiye değil mi, bu ülkenin para birimi TL değil mi deme gafletinde bulunmadınız! Ve hatta, kardeşim şu fiyatın nasıl oluştuğunu sen bana bir açıklayıver de demediniz! Üzülmeyin, bunu kimse sormuyor zaten. Ama gelin ben size açıklayayım.

Varsayalım ki yukarıda fiyatı verilen araç 2000cc olsun. Üzülerek söylemeliyim ki bu aracın çıplak fiyatı 25.000 euro'dur. Şöyle ki;

25.000 euro araç bedeli

15.000 euro 60% ÖTV

7, 200 euro 18% KDV

800 euro diğer vergi, plaka masrafları

48.000 euro Toplam anahtar teslim fiyatı.

İşte bu nedenle devletimiz diyor ki, 1600cc üzerindeki araçları ben lüks olarak değerlendiririm, vergisini de yüksek koyarım.

Alışverişlerde, 1 alana 1 bedava gibi satış promosyonu vardır, bilirsiniz. Araç alımında ise bu, yüksek hacimli motorlar için 2 araba fiyatına 1 araba verilir şekline dönüşür ki, parayı zor kazananlar için üzerinde ciddiyetle düşünülmesi gereken bir konudur.

Birkaç sene öncesine kadar 1600cc araba demek max 115hp güç demekti. Evet, düşük alım vergileri ve düşük yıllık vergi veriyordunuz; ama bazen sahip olduğunuz güç yeterli olmayabiliyordu. Araç yüklüyken yokuşta tıkanıyor, klima açılınca teklemeler başlıyor, yakıt tüketimi artıyordu. 2006 yılında VW bu çıkmazı çıkar hale getirdi ve dünyanın ilk ve tek, çift beslemeli direkt enjeksiyonlu motoru TSI'ı tanıttı ve dünyada yılın motoru seçildi. 1400cc'lik turbo-kompresör TSI motordan 170hp güç ve 240nm tork alınabiliyordu. Bu güç 2300cc atmosferik motorun gücüne eş değerdi. Kompresörün 4000 devire kadar olan desteği, turbonun yüksek devirlerdeki gücüyle birleşiyor, böylece sürekli performans elde ediliyordu. Küçük hacimli motordaki daha az sürtünme kayıpları yakıt tüketimini azaltıyor, verim artıyordu. 170hp'yi az bulanlar için de VW'in resmi Tuning firması ABT aracınızın gücünü 210hp'ye kadar çıkartmak için hazır bekliyordu (ABT Türkiye 0216 449 09 04)

İşte, teknoloji çözümü de getirmişti. Gelecek, küçük hacimli, çift beslemeli motorlardaydı.

3 aylık detaylı araştırmanın sonunda ve dünya üzerindeki birçok foruma katıldıktan sonra 2008'de VW Jetta TSI 170hp DSG araca ben de sahip oldum. Bu aracın nasıl bir güce ve özelliklere sahip olduğunu son bir yıldır yaşayarak görüyorum. 35 yıllık ehliyet sahibi ve bugüne kadar gidip de bir yere çarpmamış biri olarak şunu söyleyebilirim ki bu araba teknolojik bir mucize. 120 km hızı geçmemek kaydıyla, 55 lt yakıtla Ankara'ya gidip geliyorum ve birkaç gün de İstanbul'da kullanıyorum. Bunun anlamı bir depoyla 1000 km'den fazla yol demek. Ve bu araç dizel değil, benzinli! Bu tasarrufun yanında, F1 pistinde denemeniz kaydıyla, 100 km hıza 8 sn'nin altında ulaşır ve rahatlıkla 240 km sürate çıkabilirsiniz. Güç ve tasarrufu hiç bu derece bir arada gördünüz mü? 1.4 TSI motorlu VW araçlar şimdilerde 122hp'den 160hp'ye kadar üretiliyor ve 44-55 bin TL fiyat aralığında satılıyor.

Bunu neden anlattım? Eğer ki siz 150hp üzerinde bir güç arıyorsanız ve de bunun ancak 2000cc motorla elde edilebileceğini düşünüyorsanız, artık o yüksek güçler için 2000cc ve üzeri araç sahibi olmanıza ve dolayısıyla da yüksek yakıt tüketimine ek olarak yüksek vergiler ödemenize gerek yok. Birbiri ardına diğer üreticiler de küçük hacimli motorlardan yüksek güç alınabilen araçlar üretmeye başladılar. Ben VW TSI kullandığım için sizlere kendi aracımı detaylı olarak anlattım. Eminim ki benzer özellikteki diğer markaları kullanan insanlarımız da aynı mutluluğu yaşamaktadırlar.

VW TSI, 1400cc, 160hp (170hp artık getirilmiyor) güç ve 240nm tork. 55.000 TL

ve diğerleri de VW'i takip etti.

Mercedes-Benz C180K, 1600cc motor, 156hp güç ve 230nm tork. 36.000 euro

Opel Insignia, 1600cc motor, 180hp güç ve 230nm tork. 60.000 TL

Donanım açısından da çok zengin olan bu araçlara, düşük alım vergileri, düşük yıllık vergi, düşük yakıt tüketimi, düşük emisyon ve sınıfında makul satış fiyatlarıyla ulaşıyorsunuz. Piyasa şartlarını, hedef ülke ihtiyaçlarını en iyi şekilde analiz edip, kendini hızla o değişime uyduran bu Alman markalarına kocaman bir alkış. Bu arada, benzer özelliklerde aracı bulunan başka üreticiler de varsa, bilgisizliğim affola. 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Mercedes-Benz C180K ve Opel Insignia'nın 1.8 motorlu bir orta sınıf araçtan daha lüks olduğu kesin. Bu durumda onlardan daha az vergi alınması çok saçma... Bence bir an önce motor gücü üzerinden ve motor gücü ile orantılı bir vergi sistemi olmalı. Örneğin ÖTV oranı= 0,0015x(beygir gücü cinsinden motor gücünün karesi) olsa nasıl olur?

Sinan Otlu 
 10.11.2009 8:51
Cevap :
Hay aklınla bin yaşa değerli arkadaşım :) Eskiden aracın kilosuna göre vergi alınırdı, sonra da hacmine göre oldu. Şimdi sen de motor gücüne göre diyorsun !! Bu yöntemle üreticiler gayet güzel kendilerini yeni duruma göre ayarlarlar. Benim TSI'ı bir anda 90 hp'ye düşürürler. Bence tek çözüm var. Aracın yurda giriş fatura bedeli + satış faturası / 2 x 1.05 olsun.. O zaman pahalı araba fazla vergi öder, biz de, "adam hem Mercedes'e biniyor, hem de az vergi ödüyor" demeyiz. Teşekkürler..  10.11.2009 16:00
 

Üstad;Bu mevzu varya saatlerce bıkmadan konuşabilirim.Maymun iştahıyla dalarım araba dünyasına:)..Yıllarca motoru güçlü araç kullandım, bu benden çok Benzincileri mutlu etti.:),Bir kaç ay önce 1.3 Multijet Palio aldım Allahım bir mutluyum sormayın.:).Birdaha tövbe benzinli araç ve kocaman motorlu araç almayacağım diyor selamlarımı iletiyorum..

cinford 
 28.10.2009 11:41
Cevap :
Palio'yu biliyorum dostum.. Kazasız, mutlu günlerde kullan.. Teşekkürler, sevgiler..  28.10.2009 12:31
 

Sene 1998 Honda Civic 1,6 VTi namıdeğer Vitek 1600cc ve 160 beygir güç. Üstelikde Aşırı besleme sistemi olmadan.

murat bal 
 27.10.2009 22:47
Cevap :
Evet, biliyorum Honda'nın atmosferik motor tutkusunu.. S2000 de bir efsane aslında.. Tabi benim vurguladığım konu, vergi avantajları ve VW'nin sadece 1400cc olması.. Teşekkürler, sevgiler..  28.10.2009 10:55
 
Toplam blog
: 462
Toplam yorum
: 8316
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1136
Kayıt tarihi
: 07.03.09
 
 

Ne güzel bloglar yazdık, ne muhteşem dostluklar kurduk; onlar kaldı baki... ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster