Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '18

 
Kategori
Müzik
 

Simge / Ben Bazen

Simge / Ben Bazen
 

2011'de Erdem Kınay prodüksiyonlu Yeni Çıktı ismiyle ilk EP çalışmasıyla müzik dünyasına adım atmıştı Simge.. O dönemde, belki yanlışlıklar mı, şanssızlıklar mı belirsiz tam istediği bir başarı elde edememişti.. Bir ara bir şeyler çıkartmaya küs olduğu dönemlerde Eskişehir'de her hafta bir mekanda sahneye çıktığını bilirim.. Uzun bir süre sahne çalışmalarına devam ederken; uçuk kaçık, biraz da eğlenceli 2014 çıkışlı "Bip Bip" ile yeniden karşımıza çıktı. Daha sonra ona adeta uğurlu gelen 2015 çıkışlı "Miş Miş" ve 2016 "Yankı" ile yer gök inlemişti.. Daha sonra peşi sıra gelen "Kamera", "Prens ve Prenses" ve son çalışması "Üzülmedin Mi" ile kariyerine birer birer tuğla koyarak yerini "halen" sağlamlaştırdığını gözlemliyoruz..

Artık bir albüm ile taçlanması gerekiyordu ki uzun bir süredir üzerinde çalıştığı ilk albümü "Ben Bazen"i DMC etiketiyle piyasaya sürdü.

Toplamda on dört şarkının yer aldığı albümde; Ersay Üner'inden tut, Alper Narman ve Onurr, Gökhan Şahin, Selim Siyami Sümer, Sezen Aksu, Sibel Algan ve Yasemin Özler gibi birbirinden değerli müzisyenlerle çalışmış. Düzenlemelerde ise Erdem Yörük, Erhan Bayrak, Ozan Bayraşa, Serkan Ölçer ve Öğünç Başara ile çalışmış; gayet sağlam ekip!

Albüm ilk olarak "Ben Bazen" ile başlıyor! Aynı zamanda çıkış olarak belirlenmiş.. Açıkçası doğru söylemek gerekirse ilk dinleyişte "Ya bu ne ya" dedim! Şarkı sözlerinden dahi hiç bir şey anlamadım ama şunu söylemeliyim ki düzenlemesine ayrı bayıldım.. Çok avrupai, güncel ve akılda kalıcı.. Tabi bir kaç mezur dinleyişte kulağıma oturdu. İyidir iyi..

Albümün ilk can alıcı şarkısı kesinlikle "Pes Etme" oldu benim gözümde Simge bir hamle yapıp hemen buna bir klip çekmeli derim.. Umarım dikkate alır bu şarkı değerlenir.. Amman ha!
 
Reklam filmlerini andıran introsuyla en ilginç şarkılarından "Ram Ta Tam"eğlenceli düzenlemesi ve Simge'nin ilginç vokaliyle albümün en marjinalleri arasında..
 
(Geçtiğimiz aylarda yayınladığı "Üzülmedin Mi?" şarkısını bu albüme ekleyerek dijitallerde yapayalnız bırakmamış aferin sana)
 
Daha önce Onurr'un seslendirdiği "Hu" bu sefer Simge'nin albümünde yer alıp okumuş.. Aslında olmasa da olurmuş cinsten geldi bana ama siz ne diyosunuz bu işe?

Gökhan Şahin ve Simge'nin ortak çalışması olan "Ayrılık Yazması" albümdeki bir diğer can alıcı şarkılarından biri.. Simge albüm çalışmalarına başladığı sırada hem televizyon hem de radyo programlarında sıfır kilometre bir Karadeniz şarkısı hazırladığımızı söylemişti.. Belki içlerinizde hatırlayan vardır ben unutmamışım.. Bence bu şarkıya da kulak verin derim, hatta yazın kenara unutursunuz filan ;)

Hem Bayraşa hem de Onurr versiyonlarıyla "Aşkın Olayım" ve "Yalnız Başına" ilginizi çekebilecek, Simge diskografisini taşıyabilecek düzeyde şarkılardan biri olduğunun kanaatindeyim, siz de dinleyince bi beyin fırtınası yaparsınız artık..

İlk dinleyişimde seksenler, retro'msu ve Eurovision Şarkı Yarışmalarından hallice düzenlemesi, okuma tarzı, uçuk kaçık ve Simge'nin berrak vokaliyle "İster İnan İster İnanma" ile sizi dansa davet ediyor! 2018 model Miş Miş denilebilecek bir Sezen Aksu - Sibel Algan ortaklığı "Öpücem" ile yerinizde duramayacaksınız!  "Kalp Kırmak" ile marjinal düzenlemesi ve Simge'nin yumuşak vokaliyle uzak diyarlara dalabilirsiniz. Üzülmedin Mi ve Aşkın Olayım'ın akustik versiyonlarıyla albümün ahengi devam eder..  Son şarkısı olan "Gülümseyişinle Uyandım" ile Simge ağzımızdan bir parmak bal çalıyor adeta.. Neden bu kadar kısa acaba? Demo kaydına benzettim doğru mudur?

Albüm görsellerini Nihat Odabaşı, styling'de Anıl Can, makyajda Seçkin Süngüç ve saç tasarımında Nuri Şekerci'ye emanet etmiş kendini.. Ne kadar doğru bir ekip ve kaliteli bir çalışma çıkmış ortaya.. Ekibe de burdan bin tebrik!

Simge'nin Ben Bazen'i ilk dinleyişte anlamayabilirsiniz lakin dinledikçe güzelleşen, demini alan bir albüm hazırlamış bize..
Umarım bu albümünü hemen bırakmaz da bol kliple ispat eder..

 

 
Toplam blog
: 140
: 151
Kayıt tarihi
: 20.08.16
 
 

Popular Culture ..