Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '07

 
Kategori
Felsefe
 

Simsiyah...

Simsiyah...
 

Ardımda bıraktığım uzun kışlar var. Kendi ellerimle her güz, gümüşten bir griye boyanırım. Gazete kağıdıyla tutmazsanız kulpumu eliniz yanar, saat gibi kurduğunuz teneke sobayım. Kışa gelen ramazanlar sever beni, iftarla sahur arasında gürül gürül yanarım. Etrafıma dizilir yer yatakları, üstümde kaynayan tencereyle, yoksulluğu fokurdarım. Mırıldak kedilere göre, mırıltının tadıyım.

Modam hiç geçmez benim, tek göz damların ve soğuğun icadından beri varım. Aslında ısıtmam sizleri, sizinle birlikte yanarım. Gecekondularda, gettolarda, unutulan mezralarda ben varım… Ağlayan bir çocuk sesi duysam, bana dokunduğundan korkarım. Bildiğiniz… teneke bir sobayım.

Şöyle bir düşünseniz… hepinizin ömrünün bir yerinde yanarım. Kuruttuğunuz çamaşırlarda, öpüştüğünüz odalarda, salkım salkım anılarda ben varım. Yalnızlığınızdan korkmayın diye, dumanımla ıslık çalarım. Sizinle birlikte yanarım. Simsiyahtır göğsümdeki kurum, rengini hayatınızdan alırım.

Adana’da, kazancılar çarşısında, teneke bir sobayı seyrederken gördüm o adamı. Kaldırımların üstünde gezen sıcak yosmalara bakar gibi bakıyordu. Fonda, teravi ezanı okunuyordu. Her ikisi de griydi. Bir pinpon maçı seyredercesine gidip geliyordu gözlerim. Uzatsam ellerimi, hangisine dokunsam yanacaktım. Hangisi adam, hangisi teneke soba… şaşıracaktım. Paltosunun cebinden kırmızı bir şarap sızıyordu. Adam, sobaya aşkla bakıyordu. Ramazanlıkta görenler ‘Ya sabır’ çekiyordu. Adamın canı sobaya sarılmak istiyordu. Adamın canı demli bir çay istiyordu. Şarap değil... şarap değil, diye bağırdı birileri. Adam kıpırdamadan duruyordu, paltosundaki yaradan kırmızı bir kan sızıyordu. Aniden ardına döndü adam, okkalı bir öksürük patlattı, ciğerlerinin ortasından simsiyah bir balgam fırlattı. Kurşun yemiş gibi dağıldı cemaat. Adam teneke sobaya bakıyordu. Ana-avrat sövüyordu… Teneke soba yanıyordu… adam yanıyordu… Kerem yanıyordu…

 
Toplam blog
: 153
: 1481
Kayıt tarihi
: 16.09.06
 
 

Tıka basa dolu bir adam değilim. Balığı gördüysem derine inerim. Uzun süre gölgede kalamam. Okuru..