Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '15

 
Kategori
Kitap
 

Simyacı

Simyacı
 

Herkese Selamlar,
 
Kitapların bilgi denizi olduğuna inandığım için, ilk paylaşımımın mucizevi bir kitap üzerine olmasını istedim.
 
Kitap tanıtımlarına bayılırım. Kitap okumaya her zaman vakit ayırmaya çalışan biri olarak, en çok etkilendiğim kitaplardan birini önermek istiyorum. İlk kitabımız, hazine demek geliyor içimden, Paulo Coelho – SİMYACI.
 
Paulo Coelho en sevdiğim yazarlardan biridir. Şimdiye kadar okuduğum dört kitabından çok şeyler öğrenerek hayata dair farklı bir bakış açısı kazanmamı sağlamış olması, okumadığım yayınlanmış diğer kitaplarını mutlaka okuyacağımın ve yeni kitaplarını dört gözle beklediğimin göstergesidir.
 
Daha küçük yaştayken okuduğum, fakat bana o zamanlar pek bir şey ifade etmeyen hatta sıkıcı gelen Simyacı, şu anda okuduğumda hayatıma yön vermemi sağlayan nadir kitaplardan biridir. Şiddetle tavsiye edeceğim bu kitabı okumak, “herkes daha uykudayken şafak vakti uyanıp, güneşin doğuşunu izlemeye” benzetiliyor.
Kendimi şanslı hissediyorum :)
 
Peki, nedir bu kitabın ana düşüncesi? Tek cümleyle, “Bir şeyi gerçekten istediğin zaman, arzunu gerçekleştirmen için bütün evren işbirliği yapar”. “İyi düşün, iyi olsun” gibi klişe bir tabire indirgenemeyecek kadar zengin içeriği olan bu kitabın, beni çok etkileyen noktalarına kısaca değineceğim:
 
* Kitapta Coelho, Kişisel Menkıbemizi (istediğimiz şeyi) gerçekleştirmek için karşılaşacağımız tüm olayların ve kişilerin bize çeşitli işaretlerle yol gösterdiğini, iyi/kötü yaşadığımız her şeyin bizi Kişisel Menkıbemize yaklaştıran değerler olduğunu belirtiyor.
* Önemli olan nokta ise, ne istediğini bilmek, inanmak, cesur, sabırlı ve sebatlı olmak ve tüm simgeleri görerek yaşamak.
* Kişisel Menkıbemize ulaşmak için kendimizden başka hiçbir şeyin bize engel olamayacağını belirten Coelho, hayalimize yaklaştıkça Kişisel Menkıbenin gerçek yaşama nedenimiz olduğunu vurguluyor.
* Ayrıca kitapta, koyunların hiçbir karar almadan başkalarının yönlendirmesi ile yaşadıkları vurgulanıyor. Ben bu vurgunun, koyun gibi yaşamayı kabullenen insanlara yapılan bir gönderme olduğunu düşünüyorum.
 
Bir solukta okunan bu kitabın sonunu söylemeyeceğim tabi ki, tek söyleyebileceğim şok olacaksınız. Şahsen ben ağladım. Hiçbir şeyin kolay elde edilmediğini, mücadele etmeden Kişisel Menkıbenin gerçekleşmediğini okuyacaksınız.
 
Yüreğinizin sesini dinleyerek, hayatta istediğiniz şeyin ne olduğuna karar verin ve akışına bırakarak evrenin size yardımcı olmasına izin verin. Koyun gibi yaşamamak, hayallerinizin peşinden gitmek için Simyacı’yı okuyun ve harekete geçin.
 
Hemen şimdi..
 
Sevgiler.
 
15 Nisan 2012 tarihli yazımdan..
 
 
Toplam blog
: 3
: 873
Kayıt tarihi
: 27.03.15
 
 

Cansu; İstanbul hayranı bir İzmir'li, İnsan Kaynakları Yönetimi yüksek lisans dereceli, Gül..