Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '11

 
Kategori
Magazin
Okunma Sayısı
4557
 

Sinan Akçıl 'Hadise'si

Sinan Akçıl 'Hadise'si
 

O kadar çok söylenecek şey var ki, nereden başladam bilemedim. Bir yanda baştan aşağı taklit etmekten vazgeçmeyen biri, diğer yandan şarkıcı olmak için yanıp tutuşan bir garip heves! 

Hadise keşke hep orjinal haliyle kalsa derim hep. O ilk çıktığı zamanlar bozuk ama samimi Türkçesi, daha özgün tavırlarıyla, daha sahici bir karakterdi. Zaman zaman Hadise'yi yönetenler onu başka başka yerlere çekti. Adres belli; her haliyle Beyonce. Bugün artık yabancı müzikle içli dışlı olan herkes görüyorki ortada bir Hadise yok, resmen Beyonce var. Sebebini anlamak çok zor. Albüm kapağından tutun da, kliplere kadar her detay mı bu kadar ince işlenir? 

Nihat Odabaşı ile yapılan sözlü savaş daha vahim bir durum. Olayın nasıl geliştiği, nedeni vs. hepsi gazete ve internette var ancak neden böylesine patladı? Yabancılardan görsel olan herşeyi taklit edebiliyoruzda neden onlar gibi bu işleri profesyonelce yapma beceresini kazanamıyoruz? Hadise görsel olan ne varsa aynen kapmış ancak iş profesyonel tavıra gelince çakılmış, an itibariyle görüntü budur. 

Sinan Akçıl ile ayrılığına şarkılar ile gönderme yapması çok Demet Akalın vari bir hareket. Biz bunu Demet'ten biliriz, öyle alıştık ve öylede kabul ettik. Demet'in yıllardır aynı tarz 'eski sevgiliye gönderme' şarkıları artık çoğunluk tarafından seviliyor. Ancak Hadise'nin bir tarzı vardı, özgün bir yanı vardı. Bu albümde onuda yıktı. Şarkıları daha yeni yeni sanal aleme düşmeye başladı, araştıran bulur. Süpermen adlı şarkısı fazlasıyla başarısız ve Sıla kokuyor. Dikkatli dinleyen anlar. Göndermelerle dolu şarkıları çok sıcak ve içten gelmedi. 

Beri yandan Sinan Akçıl içinde birkaç şey söylemek isterim, zira kendimi tutamayacağım. Adam yetenekli ona laf yok. Nice güzel şarkı yazdı, birçoğunu bilirim. Çünkü söz ve beste ustası olduğunu tescil ettirdi uzun zamandır. Ancak yorumcu olma hevesini anlamak güç. Heleki albüm kapağını görünce yaşadığım şokun haddi hesabı yok. Lütfen bakınız, hatta dikkatli bakınız. Sinan sadece söz yazarı değil, sağlam bir müzisyen. Küçük yaşlardan beri klasik müzik tutkusu var. Ancak her müzisyenin içinde şarkı söyleme isteği mi vardır? İnsan kendi sesine objektif yorum yapamaz mı? Ben sadece dinleyici halimle bile beyenmedim. Sinan beyendi sanıyorum. O kadar laf söyledim ama hakkınıda vermem gerek. Hande Yener düeti 'Atma' muhteşem, Ajda Pekkan düeti 'Cumartesi' fena değil. Şarkıyı dinlemedim ancak İzle ile yapılan düet için güzel yorumlar yazılmış. İzel burada farkını ortaya koymuş. Hafızası kuvvetli olanlar Sinan Akçıl'ın İzel'i her aman ayrı tutması gerektiğini anlar zaten. Geçmiş onlar için bir mazi değil ne de olsa. 

Görüntü itibariyle önümüzdeki dönem bu tuhaf ve ucuz savaşı Sinan Akçıl kazanır gibi bir sonuca bağlamak kuvvetle muhtemel. Bu yaz Sinan Akçıl 'hadisesiyle' dolu bir yaz olacak, benden söylemesi. 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 42
Toplam yorum
: 5
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 1282
Kayıt tarihi
: 05.08.10
 
 

1983 İzmir doğumluyum. Doğduğumdan beride bu şehirde yaşıyorum. İlk, orta, lise ve üniversite hay..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster