Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '19

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Sinan Öncel Sohbeti

 

"İmkânsızlık sürekli değildir."

Sinan Öncel

“Akıllı insanlar başkalarının tecrübelerinden yararlanır, inatçı insanlar ise her şeyi kendileri denemek ister.”

Damla Özgönül

Avustralya merkezli  hazır ofis ve esnek çalışma alanları sağlayıcısı Servcorp’un ev sahipliğinde gerçekleşen etkinlikte;girişimci adaylarına cesaret ve ilham vermek amacıyla gerçekleşen “Patronca Sohbetler” etkinliğinin konuğu Twigy markasının kurucusu ve Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel'di.

Gazeteci yazar Demet Cengiz’in moderatörlüğünde 24 Temmuz Çarşamba günü Tekfen Tower’da düzenlenen ilham verici başarı öyküleri amaçlı etkinliğin konuğu Twigy markasının kurucusu Sinan Öncel oldu.

Konuşmacı Sinan Öncel: “Ben inatçı bir adamım, bir konuya odaklandığım zaman mutlaka sonunu getiririm. Benim Twigy markasını kurmamın ve bu konuma taşımamın en temel etkeni inatçılığım oldu. Başarılı olmak istiyorsanız mutlaka ısrarcı olun.” dedi.

Öncel: “İlk girişimciliğim çocuk yıllarımda, maç çıkışlarında dergi ve su satarak başladı. Ayrıca 14 yaşından sonra her yaz tatilinde babamın dükkânında çalışıyordum. Bu benim küçük yaşlarda geniş görüşlülük sahibi olmamı sağladı. Her zaman inançtı oldum. Bir işe başladığımda sonunu getirmek için elimden geleni yaptım. Başarıyı ancak ısrarcı ve inatçı olduğunuzda yakalayabilirsiniz. Benim Twigy markasını kurmamın ve bu konuma taşımamın en temel etkeni inatçılığım oldu.

Kriz dönemlerinde kendimizi hep muhafaza ettik ve çok açılmadık. Markamızı daha derin tutarak hep temkinli adımlar attık. Bu yüzden son yaşanan kriz dahil birçok krizden Twigy markası etkilenmedi diyebilirim. Türkiye’nin dinamik yapısından dolayı da çok büyük riskler alabilen biri hiç olmadım. Her zaman temkinli adımlar attım. Büyük riskler alıp ve sonrasında iflas eden çok yakın arkadaşım oldu. Bu dönemlerde biraz daha akıl sermayesine yatırım yaptım, finansal olarak sınırlı ilerledim. Çünkü 40 yıllık girişimimi kriz dönemlerinde riske atmak istemedim.” Diyerek konuşmasını ilgiyle dinletmeyi başardı.

Katılımcılar tarafından Öncel’e yöneltilen sorular, ayrıntılı açıklamalarla karşılığını buldu.

                                                                                  ***

Servcorp, Türkiye Direktörü Damla Özgönül düşüncelerini şu tümcelerle sundu: “Bu etkinliklerle iş dünyasına cesaret ve isteklendirmede köprü olmayı amaçlıyoruz. Başarı öykülerini kendi ağzından dinlediğimiz girişimciler, başarıları kadar kendilerini bu başarıya taşıyan başarısız oldukları deneyimlerini de içtenlikle dinleyicilerle paylaşıyorlar. 

Diğer girişimcilerin başından geçen olumlu veya olumsuz her türlü tecrübe, diğer girişimciler için de dikkat edilmesi gereken hususlarla ilgili uyarılar ve ilham verici unsurlar barındırır. Servcorp olarak, girişimcilere sadece konforlu ve donanımlı ofisler sunmak değil, onları gerek diğer 40 bin üyemizin gerekse alanında liderliğe yükselmiş markaları ekonomimize kazandıran girişimcilerin tecrübeleri ile de buluşturmak istiyoruz.

Konuklarımızın deneyimlerini izleyicilere profesyonel bir bakış açısıyla aktarmak için, etkinliğimizi Gazeteci ve Yazar Sayın Demet Cengiz’in moderatörlüğünde gerçekleştiriyoruz. Sektörlerinde iz bırakan iş insanlarının deneyimlerinin birçok girişimci için yol gösterici olacağını da düşünüyoruz.” dedi.

Berker Ayvacı ile Hatice Kumalar, etkinliğin ‘kaynak kalemi’ oldular. Emeği geçenleri alkışlamak gerekir!

*

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..