Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '07

 
Kategori
Otomobil
 

Sinan Tuna

Sinan Tuna
 

 

 

KONUĞUM SİNAN TUNA, 1979 İSTANBUL DOĞUMLU. MESLEĞİ, BİRÇOK İNSANIN TUTKUNU OLDUĞU ARABALAR. OTO MODİFİYE VE ORGANİZASYON İŞLERİ...

SİNAN TUNA KİMDİR?

1979 İstanbul doğumluyum. Küçüklüğümden beri turizme karşı ilgim vardı. İstanbul Üniversitesi Tur Operatörlüğü ve Seyahat İşletmeciliği' ni bitirdim sonra Oto Modifiye ve Organizasyon işine devam ettim. Araba sevdası bende yuva zamanlarımda başladı. Babamın da arabaya meraklı olması sayesinde ufak yaşlarda arabalarla haşır neşir oldum. Yaşıtlarım top oynerken ben babamla sanayiye giderdim. Daha sonra araba kullanmaya karar verdim. O zamanlar daha ilkokuldaydım ve araba kiralamaya başladım. 13 yaşında artık yetişkin insanlar gibi araba kullanıyordum. Modifiye işlerine o tarihlerde başladım. İlk başlarda kendi arabamı sonra annemin arabasını daha sonra da arkadaşlarım arabalarını modifiye ettim ve böylece modifiye dünyasında yerimi aldım. Zaman geçtikçe bu işi meslek haline getirdim, yarışmalara ve dergilere arabalar hazırlamaya başladım. Bunun en yakın örneği, hazırladığım araba 2006 da Türkiye Oto Modifiye ve Güzellik Yarışması ikincisi, 2007 de de birinci oldu. Araba artık bende bir tutku haline geldi ve sıralamada her zaman için ilk tercihim olarak yerini aldı. Modifiye işinde annemin rolünü de küçümsememek lazım. Bu işte onun rolü büyük. İlk başlarda hep annemin arabalarını modifiye ettim ve hiç sesini çıkartmadı sağolsun. Ailemin desteği büyüktür. Her yarışmaya benimle beraber geldiler, beni hiç yalnız bırakmadılar. Canlarım benim...

YARIŞMALARDAN BAHSEDER MİSİN?

Türkiye genelinde hazırlanan arabaların katıldığı modifiye yarşmalarına araba hazırlamak çok güzel ve yorucu bir süreçtir. Hemen hemen her gece sabahlarsınız. Arabayı modifiye etmek dışarıdan göründüğü gibi kolay iş değildir. Böyle doludizgin çalışmazsak araba yetişmez. Yarışmaları araba ile ilgili kurumlar düzenler ve jüri halktır. Gelen insanlar beğendikleri arabaya oy verir ve birinci, ikinci, üçüncü seçilir.

YARIŞMALARDA BELLİ KURALLAR VAR MI?

Aslında kuralların olması lazım fakat yok. Bu yüzden çok sıkıntılar yaşanıyor. Bazı kurallar olsa haksız galibiyet olmayacak. Mesela benim ikinci olduğum yarışmada aslında birinciydim ama yarışmanın yapıldığı yerin sahibini birinci yaptılar.

KAZANANLARI NE GİBİ ÖDÜLLER BEKLİYOR?

Çoğu zaman ödül yok sadece kupa veriliyor. Yaptığınız o kadar emek sadece sizi tatmin etme amaçlı.

YARIŞMALAR DIŞINDA ARABALARA NELER YAPIYORSUN?

Müzik sistemleri, body kitler, motor modifiyesi, görüntü sistemleri, konfora yönelik şeyler. Yol tutuşunu güçlendirmek, güvenli sürüş vs.

BUNLARIN İNCELİKLERİNDEN BAHSEDER MİSİN?

Bana, yapılacak araba gelir ve müşterinin ne istediğini öğrenirim. Onun üstünde çalışmaya başlarım ve arabanın dışına yapılacak body kiti çizmeye başlarım. Beğenildiği zaman yapım sürecine gireriz. Bu iş biraz uzundur, araba tamamen değişir, çok farklı bir araba haline gelir.

MÜŞTERİLERİN GENELDE SENDEN BEKLENTİLERİ NELERDİR?

Genelde müşteriler arabalarının kendilerini yansıtmasını isterler. Biz de çok abartı olmamak şartı ile modifiye ederiz. Bazen o kadar uğraşıyoruz ki üstünde, arabanın kendi servisi bile arabanın ne marka olduğunu bulamıyor.

HEP SORMAK İSTEMİŞİMDİRVE İLK KURBAN DA SENSİN. SÖYLER MİSİN ORJİNAL ARABALARA BUNU NEDEN YAPIYORSUN?

En zor soru da bu sanırım. İnsanın içinden gelen birşey bu. Diğer arabalardan farklı olmak. Bayanlar neden makyaj yapıyorsa biz de o yüzden modifiye yapıyoruz. Modifiye olayını kötü anlamda kullananlar da var tabi. Bunlar trafikte yaptıkları tehlikeli hareketlerle çevresini de tehlikeye sokuyorlar. Biz onlardan değiliz.

NE TARZ İNSANLAR ARABASINI SANA GETİRİP ' HADİ ŞUNU ÖYLE BİR DEĞİŞTİR Kİ BEN BİLE TANIYAMAYAYIM' DİYOR?

Valla o kadar çok ki müşteri yelpazesi, avukattan ev hanımına kadar her tür insan var. Kuyumcudan tutun da ünlü insanlara kadar birçok kişi geliyor.

KAFAM KARIŞTI, ŞİMDİ EV HANIMI ARACINI MODİFİYE ETTİRİP İÇİNDE SOĞAN MI DOĞRUYOR?

Neredeyse öyle müşterilerimiz bile var. Evli çoluklu çocuklu, aklınıza gelecek her kesimden insan var. Bunun dışında gazeteciler, dizilerde oynayan insanlar, özellikle futbolcular. Aslında modifiye deyince insanların aklına hemen o bağıra bağıra giden, yere yakın arabalar geliyor ama, ' Modifiye ' güçlendirme anlamında. Mesela frenleri güçlendirmek, arabanın yol tutuşunu güçlendirmek de bir modifiyedir. Bu da can kurtarır. Müzik olarak da modifiye yapılıyor, arabanın içinde sanki bir konserde müzik dinlermiş gibi hissedebilirsiniz.

MODİFİYE YAPTIRANLAR ARASINDA EN BİLDİK İSİM KİM?

Cem Yılmaz diyebilirim. Çok ama çok meraklı modifiye işlerine. Arabasını ben yapmadım ama yaptırdığını biliyorum.

GECE YAPILAN İLLEGAL YARIŞLARI BİLİYORUZ. BUNLAR HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYORSUN?

Bu işin meraklılarına yer tahsis etmedikleri için gece izinsiz yarışlar düzenleniyor. Arabalar gece yollarda deneniyor. Bunun yanlış olduğunu yarışlara katılanlar da biliyor ama en büyük eksik yer sorunu. Bu sorun giderildiğinde eminim izinsiz yarışlara son verilir. Ve böylece kimsenin hayatı tehlikeye girmemiş olur.

MODİFİYE İŞİNDE UZMAN OLDUĞUNA GÖRE EMİNİM KENDİ ARABANA DA MODİFİYE YAPTIN, NE GİBİ DEĞİŞİKLİKLER YAPTIN?

Standartı 110 HP olan motorunu 180 HP ye çıkarttım, orjinali 15 olan jantları 17 ölçülerindekilerle değiştirdim, görüntü ve müzik sistemi yaptım, yol tutuşunu güçlendirmek için amortisörleri değiştirdim ve kule gerisi takarak arabanın yolda iyi tutunmasını sağladım.

İDOLÜN VAR MI?

FUZZ isminde bir Amerika' lı. İşte benim idolüm.

HEDEFİN NE?

En iyi arabaları yapmak.

BU İŞİN MERAKLILARINA NE ÖNERİRSİN?

Caddelerde değil pistlerde yarışın...

SEVGİLİ SİNAN, FARKLI VE KEYİFLİ BİR SOHBET OLDU. NEZAKET GÖSTERİP KATILDIĞIN İÇİN TEŞEKKÜRLER. SEFALAR GETİRDİN.

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..