Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '08

 
Kategori
Deneme
 

Şinasi Efendi

Şinasi Efendi
 

Şinasi Efendi


Geçen günlerin herhangi birinde bizim entelijansiya tayfasıyla karar verdik, bi filme gidelim dedik. Sonra içimizden aklı başında olan biri dedi ki ‘ ya aziz dostlarım yapmayınız ve etmeyiniz. Sinema tüketim kültürünün en etkin dallarından birisidir. Kaldı ki sanat adına izlediklerimiz başka tanımlamalara uymada bence. Eğer hoş bir temaşa izleme ihtiyacınız zaruri ise buyurunuz Şinasi Efendi’ye’ doğru söze ne denir dedik Tunalı Hilmi caddesinin şinasi’ye açıldığı sokağın başında ertesi gün buluşmaya karar verdik. Bilmeyenler için söyleyeyim Şinasi efendi diye lafı geçen devlet tiyatrolarının bir sahnesidir, yanlış anlamalara da mahal vermeyelim değil mi efenim? Her neyse , günü geldi, ben Tunalıda bastım yokuş aşşağa yürüyorum, etraf nasıl ama. Of yani yanıyo, yıkılıyo. En güzel kızlar, en yakışıklı erkekler(ilgilisine, ne de olsa yazılarımızda her tadı bulabilirsiniz), en taş travestiler felan derken Tunalının ortasında yanı başında ışığın da kırmızı olması itibariyle bi palio duruverdi. Baktım bi rus, ama nasıl rus, insan değil yani o derece güzel. Bana doğru uzanıp kartvizitini uzattı. Baktım sevda yazıyo. Ama sevda değil belli biz de öle sevda bulunmaz ben biliyorum. ‘ saat 120 yetele’ dedi o nerdeyse hepimizin aşina olduğu peltek Türkçesiyle( ben hala yeterince aşina dilim ama neyse). Bu ne diyo düşündüm başta, sonra problemde verilenleri istenenleri yerine koyunca çözümü en azından teklifimi sunayım dedim. Dedim excuse me( yani bi Dakka). Cüzdana baktım 20 ytl. Dedim ten minutes (yani 10 dakka. 1 saat 60 dakka ve 120 ytl. Ben de 20 ytl oran orantıdan 10 dakka). Bi aşifte kahkahası attı inanamazsınız, ben o güne deyin o kahkahanın sadece türk filmlerinde olduğunu sanırdım öle dilmiş. Neyse dedik, baktık karşıda sokağın başında bizim tayfa beni dikkatli gözlerle izlemekte. Varınca yanlarına sordular zaten hemen’ hayırdır azizim, ne oldu?’ diye. Yok bişey dedim yukarı ayrancıyı soruyomuş anlatıverdim dedim, gittik oyuna. Şinasi’de güzel oyunlar olur hep, şimdi isim veremicem ama olur yani, iyi oyun olur orda. Zaten o günde güzel bi oyun vardı yanılmamıştım. Deneysel şeyler vardı. Abdülaziz karakteri aniden arkamdan çıktı felan o derece deneysel yani. Arkadaşlar beğenmişler ben de beğendim. Evet işte böyle.

 
Toplam blog
: 7
: 890
Kayıt tarihi
: 31.07.08
 
 

Üniversitenin son senesi tadında, edebiyat-kültür zevkinde, birazcık içine kapanık halinde, birbirin..