Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '17

 
Kategori
Sınavlar
 

Sınav başarısı zekânın yanında çalışmayı gerekli kılıyor

Sınav başarısı zekânın yanında çalışmayı gerekli kılıyor
 

Sınavlarda başarılı olmak için üstün zekâ ve yetenekten çok sorumluluk duygusu, zorluklarla baş edebilme gücü ve sınavın gerektirdiği çalışmalara ilgi duyma yatmaktadır. Konuyla ilgili yapılan bir araştırma ilginçtir. Hacettepe Üniversitesi tıp veya mühendislik fakülteleri Türkiye’nin yüksek puan le öğrenci alan üniversitelerinden biridir. Genel kanı ise bu bölümü kazanan öğrencilerin yüksek zekâ seviyesinde olduğudur. Fakat yapılan araştırmada Hacettepe’yi kazanan öğrencilerin zekâ seviyesinin normal zekâ seviyesinde (105 IQ ) olduğudur. Ancak, araştırmaya katılan öğrencilerin diğerlerinden farkı ders çalışma alışkanlıklarının  %80 fazla olmalarıdır. Elbette başarıda zekânın önemi yok sayılamaz. Fakat normal zekâ sınırları içinde (90-110 IQ arası) olan bir öğrenci isterse ve düzenli çalışırsa hedeflediği üniversiteyi kazanır.

Hedefe ulaşmak için zamanın planlanması gerekir

Yapılacak zaman planlamasıyla gün daha verimli hale getirilebilir. Planlama yapılırken, yatış ve kalkış saatleri ile uykuda geçecek toplam süreyi öncelikle belirlenmeli ve ölçünün dışına da çıkılmamalıdır. Zamanı kullanma becerisi kazanabilmek için önce, çalışma çizelgesi hazırlanmalı,  çizelgede, derse ve diğer aktivitelere ayıracak zamanlar belirlenmelidir. Çalışılması düşünülen dersler uygun saatlere yerleştirilmelidir.

Çalışmayı ertelememelidir

Başarı engelleyen faktörlüden birisi de ertelemedir. Sadece hafta sonu çalışırım düşüncesi uygun bir çözüm yolu değildir. Yapılması gereken ders tekrarlarının birikmeden günlük olarak yapılmasıdır. Unutman en önemli ilacı kısa aralıklarla yapılan tekrarlardır. Erteleme yapıldığında ise ders konular birikecek, zamanın daralması, sınava ilişkin beklentilerin artması ve bütün bunların altından nasıl kalkacağınızı bilinememesi adaylarda bıkkınlık ve karamsarlık oluşturtabilir.

Erken hazırlık başarı gerektirir

Nitelikli bir üniversiteyi kazanmak, orada eğitim görmek her öğrencinin ideali. Fakat sınava başvuru çok, nitelikli bölüm sayısı az olduğu için mutlak anlamda sınav yapılmaktadır. Sınav süresi ve soruları her birey için aynı olduğu için, zamanı yetiren çok soru yapan, kaygısına hâkim olan ve sınav stratejisini bilen adaylar başarılı olacaktır. Bunun için erken hazırlık gündeme gelmektedir. Adaylar sınav sürecine ne kadar erken hazırlık yaparlarsa konuları daha iyi özümsemekte ve bilgileri daha kullanabilir hale getirmektedir.

Tekrar, bir hatırlama yoludur

Önemli olan çok çalışmak değil, verimli çalışmaktır. Sürekli olarak aynı türden olarca soru çözmenin öğrenciye pek faydası yoktur. Bu durum sadece rakamsal anlamda öğrenciyi ve aileyi tatmin edecektir. Başarıya ancak nitelikli bir çalışmayla ulaşılır. Bunun için öğrencinin çözdüğü her sorudan bir şey öğrenmesi gerekir.

Deneme sınavları ihmal edilmemelidir

Deneme sınavları hem teknik, hem taktik, hem de psikolojik anlamda gerçek sınavın bir provasıdır. Dolayısıyla prensip olarak her denemeyi ciddiye alınmalıdır. Evde yapılan denemelerde de gerçek sınavdaymış gibi performans gösterilmelidir. Bunun için de en iyi başarılı olunan testten sınava başlanmalıdır. Deneme sınavlarının sonunda genel bir analiz yapılarak eksik konular belirlenmelidir. Mümkün olduğu kadar deneme sınavlarını test ya da konu endeksli analizleri yapılmalıdır. Böylece hangi teste ya da konuda sorun yaşadığınızı daha net görülebilir. Ancak bu şekilde yetersiz olan yönler etkili biçimde tamamlanabilir.

Faruk Ardıç

 
Toplam blog
: 60
: 233
Kayıt tarihi
: 09.10.12
 
 

Her türlü eğitim yazıları, özellikle sınavlara hazırlık sürecinde öğrencilere gerekli olan bilgil..