Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Kasım '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Şınav Çekiyorum

Şınav Çekiyorum
 

Askeri birliklerin yoğun olduğu bir ilde yaşıyorum. Her sabah yürüyüşüm sırasında güzergahım gereği askeri birliğin önünden geçiyorum. Ama bugün daha önce hiç görmediğim bir manzarayla karşılaştım...

Sivil kıyafetli birisi askeri birliğin kapısının hemen iç kısmında kapı ağzında şınav çekiyor etrafında 8-10 asker de onu izliyordu ve çekilen şınavları sayıyorlardı. İzleyenler sadece askerler değildi. Askeriye cadde üzerinde olduğu için yoldan gelip geçenler de durmuş onları izliyordu. Ben de izledim ve gördüklerime anlam veremedim.

Konuyla ilgili ilk aklıma gelen şey, şınav çeken kişinin cezalı olabileceği idi. Hani vardır ya evde misafir varken çocuğunu cezalandıran tipler. Etrafa, ' Bak ben çocuğumu iyi eğitiyorum gerekirse ceza vermekten kaçınmam ' şeklinde mesaj verirler.

Şınav çeken askerin durumu da buna benzer birşey olmalı diye düşündüm. Olay her ne kadar askeri birliğin içinde geçiyor olsa da konum itibariyle şehrin göbeğinde ve anacaddeye bakan kapı girişinde gerçekleşmesi aklıma askeriye birlik yetkililerin, ' Ben askerimi iyi eğitiyorum, bakın gerekirse ona ibreti alem için ceza bile veririm ' mesajı vermek midir?

Düşüncemde yanılıyor isem koskocaman askeri birlik içinde sivil halkla burun buruna gelmeden bu askere ceza verecek daha uygun bir mekan yok muydu?

Yoksa TSK yoldan gelip geçen sivil halka gözdağı vermek istiyor anlamını mı çıkarmalıyız...

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..