Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '07

 
Kategori
ÖSYS
 

Sınav tercihi yaparken nelere dikkat edilmeli?(2)

Sınav tercihi yaparken nelere dikkat edilmeli?(2)
 

Meslek seçerken sadece puanlarınızla ve sınava giren arkadaşlarınızla mücadele etmiyorsunuz.Koşullarınızla da mücadele içinde olduğunuzu unutmamanızı tavsiye ediyorum.Bir yıl daha hazırlanabilecek gayret içinde olabilecekmisiniz?Bunları dikkatlice düşünerek tercihlerinizi yapmanızı öneriyorum.Herkes üniversiteye gittiğinde açıkta kalmak üzücü olacaktır.Unutmayın.
Ancak,ben kendimi bu mesleğe hazırladım bir yıl daha beklerim diyorsanız.gayretinize saygı duymaktan başka yapabileceğim bir şey yok.
Üniversite ortamları çok güzel olur.Bu ortamları yaşamanızı tavsiye ederim .gayretinizi yitirmeyin. Yüzdelik dilimlerinizi ve istediğiniz bölümün geçen yıl en son aldığı öğrencinin yüzdelik dilimi ile karşılaştırarak karar vermenizi öneriyorum .Ortalama başarı puanınızı dikkatli hesaplayın.Eğer yüzdelik dilimini hesaplamadan tercih yaparsanız tercihiniz boş tercih olabilir.En son öğrencisini %1 ile alan yeri tercih ederseniz ve sizin puanınız daha aşağılarda ise bu tercih boş yere yapılmış bir tercih sayılır.
Bir yol ayrımındasınız.Bir çok eğitimciden yardım almanızı ve farklı dersanelerden bilgi edinmenizi ve bunun sonucunda karar vermenizi tavsiye ediyorum.
Her şeyi hesap ederek karar verin .Kararlarınızı dersanede tercihlerle ilgilenen kişilere bırakmayın.Bir dönüm noktasındasınız.Gerek dersanelerin,gerek özel okulların birtakım hesapları olabilir.Kendinizi garanti altına almak için dersanelerden ,gazetelerden,öğretmenlerden bilgi toplayın o bilgileri bir sonuca ulaştırın.kendinizin tüm alanlardaki yüzdelik diliminizin yerini bulun.İmkanlarınızı hesap edin,geleceği düşünün.Başkalarını sakın taklit etmeyin.O bu bölümü yazdı bende yazıyım demeyin.Eğitim birikim işidir,kendini tanıma işidir,hesap edip karar verme işidir.
GENÇLER ÜNİVERSİTE TERCİHLERİNİZİ KENDİNİZ YAPMAYI ÖĞRENİN,BAŞKA EĞİTİMCİLERDEN YARDIM ALIN.
SAKIN TEK BİR KİŞİYE BIRAKMAYIN.İNANIN ZOR DEĞİL.
MUHAKKAK SINAV TERCİHİ NASIL YAPILIR ÖĞRENİN.
ÜNİVERSİTE SINAVLARINA YAKLAŞIK 1.5 MİLYON ÖĞRENCİ GİRİYOR.BU ÖĞRENCİLERİN TERCİHLERİNDE İLK 5TE YERLEŞENLER 20BİN KİŞİDİR YAKLAŞIK.YANİ SEVDİĞİ YERE GİREN KİŞİ SAYISI ORTALAMA 20 BİN KİŞİ.
1-Aslında bilinçli bir öğrenci lise birden itibaren mesleğini kafasında oluşturması gerekir.Tercih yaparken meleğini düşünerek yapar.Üniversite ve il sonra düşünülmesi gereken koşullardır.
2-Kendi bölümünüzü ilgilendirmeyen tercihler yapmayın.
3-2007 tercih kılavuzunu dikkatlice okuyun.Oradaki bilgileri esas alın.
4-Tercih ettiğiniz bölümün özel koşulları varnı inceleyin.
5-Gitmeyeceğiniz bölümü yazmayın ertesi yıl ağırlıklı orta öğretim başarı puanınız %50 düşer.
6-puan türünüzü esas alın.yani lisede fen öğrencisi iseniz sayısal bölümleri tercih edin.
7-Tercihlerinizi yüksek puandan düşük puana doğru yapın.
8-uzmanlardan yardım alın.Bir çok eğitim uzmanına danışın.bilgi alın.
9-yeni açılan bölümlere dikkat edin.
10-Tercih listesini teslim ederken fotokopisini muhakkak alın.
Eğer vaktiniz varsa üniversiteleri gezin bir bakın belki hayal ettiğiniz gibi değildir.Belki göze alacağınız sorunlara değmez.Belki il dışında daha yüksek puanlı yer isteyebilirsin.
Puanı:170.000
AOBP-SAY:70
Y-ÖSS-SAY:170.000+(70.0.5):205.000(ÖSS-SAY alanında yer alan meslek dallarını tercih ederkren kullanılacak puan)
Eşit ağırlıkta tercih yapacak öğrenci için:
ÖSS-EŞİT AĞIRLIK puanı :170.000
AOBP-EA=70
Y-ÖSS-EA:170.000+(70.0.5):195.000(EŞİT AĞIRLIKTA KULLANILACAK PUAN)
 
Toplam blog
: 285
: 4026
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..