Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

RMZSM Meliha Karaoğlu

http://blog.milliyet.com.tr/meliha63

04 Ocak '08

 
Kategori
Psikoloji
 

Sınav ve gelecek kaygısına son

Hayat ne kadar kısaymış! Çocukluğumuzda bir günümüz ne kadar uzundu, sanki bir yaşam kadar. Düşündüm bunu, uzun zaman. Neden böyle hissediyorum! Çocuklarımı gözlemledim. Derken bir gün oğlumun da aynı hislerle söylediği sözle kendime gedim. " Eskiden yaz mevsimleri daha uzundu sanki! " İşte sihirli sözcük.

Eskiden! Onun eskiden demesi ilginçti. Daha onbeş yaşında bu cümleyi kullandı. Yaşlılarımız sık sık kullanırdı, bizlerde sanki onlara mahsusmuş gibi düşünürdük. İnsan beklentiye takılmadan sürekli gelecekle ilgili beklentilerini düşününce, içinde bulunduğu zamanı yaşayamıyor. Ve geleceği, olmasını beklediklerimizi düşündükçe, zaman akıp gidiyor. Evet belki bunu çok kişi biliyor, bilgi olarak yada benim gibi yaşayarak! Yaşayarak gerçek anlamda farkedilmesi acı. Hayatının uzun zamanını geride bıraktıkdan sonra.

Şimdi çocuklar beklenti içinde kafalarına arzuladıkları şeyleri takınca onları uyarıyorum " Evladım zaten zamanı gelince olacak kafanı takarak bu gününü kaybetme, sadece iyi çalış ki ileride keşke deme " Üniversite ögrencisi kızımın arkadaşı dün akşam " öff böö geldi. Çok bunaldım. Ne zaman bitecek...." Elbette zorlukları sıkıntıları olacak. Ama küçük mollalarla, aralara bir günlük tatil sıkıştırmaları koyarak. Yaşanmakta olan günü gelecek yılları bekleyerek geçirmek hayatı zorlaştırıyor. Onada söylediğim gibi günümüzün, sağlığımızın
kıymetini bilerek değerlerimize sahip çıkarak günümüzü yaşayalım SADECE...

 
Toplam blog
: 41
: 1151
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1963 Doğumlu  ununu elemiş eleğini asmak üzere...3 (kimine göre pırlanta) çocuk yetiştirmiş denil..