Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '15

 
Kategori
Anılar
 

Sınavdaki soru: Pi x r2 = ?...

Sınavdaki soru: Pi x r2 = ?...
 

"Dürüstlük bize hayatımızda birşeyler kaybettirmez çevremiz tarafından hep takdir edilir ve güven kazandırır iş yaptığımız zaman arkamızda olurlar." Resim internetten


Yıl 2014, gazetelerde bir haber:

“58 Avukat sınavda kopya çekerek, hâkim ve savcı oldu!.. “

Bu haberi okuduğum anda, bir arkadaşımın epey geçmiş yıllarda başına gelen şu olayı anımsadım:

1960 - 1961 döneminde o zamanki adıyla Aydın Erkek Sanat Enstitüsü Metal İşleri Bölümü’nden, arkadaşımla birlikte mezun olduk. Bir süre sonra ben İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi sınavlarına girmek üzere Aydın’dan ayrıldım.

Arkadaşım, o yıllarda kurulmuş olan, Aydın Akşam Tekniker Okulu sınavlarına giriyor. Yaşadığı olay, satırı satırına aklımda kalmış.

Sınavda,100 puan üzerinden tam 30 puanlık Matematik sorusu: “Yarıçapı 10 cm. olan bir dairenin alanını bulmak.”

O anda (sınav heyecanıyla olacak) 10 cm. olan daire yarıçapının karesini almadan 3,14 Pi sayısıyla çarpıyor ve sonuç 31,4 cm2 çıkıyor.

Sınavın sonu neredeyse yaklaşmak üzereyken, tesadüfen ön sıradaki bir arkadaşının kâğıdına gözü ilişiyor. Sorunun cevabı olarak, dairenin alanını 314 cm2. bulmuş. Bu arada kendine kopya çekmeyi yediremeyip sınav süresi  bitip dışarıya çıktığında, o sorunun cevabının gerçekten 314 cm2… 

Birkaç eksiğiyle birlikte, çok önemli 30 puanlık kayıp, okulu kazanmasına yetmiyor.

Sınavda gözetmen olan matematik öğretmeni; Kemal Müldür. Bir görevi de okulun Müdür Muavini.

(Konumuz değil ama hayret!.. Ben bunca yıldan sonra Matematik Öğretmenimizin ismini nasıl da hatırladım birden. Nöroloji ilaçlarının faydası olsa gerek…)

Kemal Bey, sınav kâğıtlarını okuyup, kazananları belirleyecek olan ve aynı zamanda yıllarca bizim matematik dersimize giren hocamız…

Arkadaşım bir umut, öğretmenimize gidip, “Hocam, bir dalgınlık eseri, hata yapmışım. Önümdeki arkadaşımın kâğıdını istemeden de olsa gördüm ama kopya çekmeyi kendime yediremedim…” demiş.

Bunun üzerine, çok değerli ve dürüst öğretmenimiz, arkadaşıma öyle bir ders vermiş ki, yıllarca akıllara kazınacak cinsten…

“Bak evladım! Seni tanıyorum. Dürüstlüğünü de takdir ediyorum…

Diyelim ki, bu hatanı yok saydık, sınavı da geçtin. İleride Makine Teknikeri olarak bir köprü Plan Projesi üzerinde çalışıyorsun...

Yine bugünkü gibi bir dalgınlık sonucu, hesap hatası yaptın… Köprü yıkıldı, birçok kişi yaşamını yitirdi… Bunun sonucunda yaşayacağın vicdan azabını, bir düşün bakalım!” der.

O zamanki anlayışa bakın, bir de yukarıdaki habere dikkat!?…

Şahin Özşahin

 

 
Toplam blog
: 1160
: 227
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Teknik ressamlıkla geçen çalışma hayatımdan sonra emekliliğini yaşayan bir kız ve bir erkek çocuk..