Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '07

 
Kategori
Üniversiteler
 

Sınavlar = sorumluluklar

Sınavlar = sorumluluklar
 

Bir miskinlikdir çökmüş üstüme. Bir şey gelmez oldu içimden. Belki de Baharın ısıttığı hava ile ilgili üzerimdeki bu miskinlik. Pencereden dışarı bir bakıyorsunuz, o tüm şımarıklığı üstünde olan doğanın siz göz kırpmasıyla; ‘hadi canım ne çalışması’. Dersler, ödevler, sınavlar yapılması gerekenler, takip edilmesi gerekenler ve daha neler neler var siz de bir anda boş veriyorsunuz. Dünya dertleri dediğimiz o başlıkların hepsini boş verip gecesiniz geliyor. Ama nafile…

Tabir yerindeyse, ‘eliniz gidiyor, dirseğiniz çekiyor’. Çünkü bu başlıkların hepsi, içinde yaşadığımız tabiatın bize yüklediği bir sorumluluk zinciri. Ne güzel bahar gelmiş, güneş yukarda sırıtıp duruyor size. Ot kokuları sarmış her yanı. Kulağınızda kuş sesleri cıvıldıyor. Bu kadar güzelliğe rağmen bir de bakıyorsunuz, sorumluluklarınız geliyor aklınıza. Size verilen tüm bu olanaklar için, hem dünyaya, hem topluma, hem de ailenize karşı yüklendiğiniz sorumluluklar. Ne kadar diretseniz anlamsız çalışmamız gerekiyor.

Peki, bu hayattaki sorumluluklar, öğrenciler nezdinde sadece sınavlardan mı ibaret. Şuanki eğitim sistemi ve gençliğin düşünce yapıları tarafından bakılacak olursa EVET. ‘Sınavları verelim, okulu gecelim, öğrenmeyelim-ezberleyelim, yüksek yüksek notlar alalım, bu dünyada-toplumda ne olup bittiği beni ilgilendirmez. Bana ne ben sınavıma ve alacağım nota bakarım. Ben kendi kişisel gelişimimi bu sınavlarla gerçekleştiririm ve kendimi bunlara göre doldururum.’ Evet, bugünün üniversite ve lise çağındaki tüm gençliğin, düşünceleri bunlar. Bana sen bunları nereden uyduruyorsun demeyin. Çünkü ben de bu gençliğin içindeyim. Ama yukarıda belirttiğim gibi mevcut eğitim sistemi de, öğrencileri bir şekilde bu düşünce buğranın içine itiyor. Bu sebeple bu yüklenilen tek sorumluluk; öğrencilerin her aldıkları eğitim ve öğretimden sonra zaman dilimleri ile sınırlandırılmış, adı ‘sınav’ konulmuş, bizlerin yetenek ve becerilerinin hiçe sayılarak, onlara bir kader tayin etme bilmecesinden öteye gidemiyor.

Yine de daha objektif bakılırsa konuya, aslında her şey bizim, yani bu gençliğin elinde. Bizler ne istersek elde edebilecek beyin ve fiziki güce sahibiz. Gelecek biziz çünkü. İleride bir yerlerde biz olacağız. Biz yazıp biz çizeceğiz. Peki, o günler geldiğinde biz bunları sadece sınavlarda yüklendiğimiz o sorumluluk deneyimlerimizle mi yapacağız.

Konu sapmaya başladı galiba. En iyisi ben susayım artık. Sizler sınavlar diye çırpınıp durun. Havadaki bahar esintileri sizi yoldan çıkarmak için her şeyi yapacak. Siz siz olun sınavlara çalışın, yüksek yüksek notlar alın. Ama bu notları almak için sınav kâğıtlarını doldururken kendimizi de doldurmayı unutmayalım.

resim: http://www.dorduncukuvvetmedya.com/resimler/issizlerordusu.jpg

 
Toplam blog
: 24
: 1210
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

1983 Soma doğumluyum. Balıkesir ve Abant İzzet Baysal Üniversitelerinde Turizm İşletme Eğitimi al..