Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Neslihan ERDOĞDU Serbest

http://blog.milliyet.com.tr/kariyerkoc

06 Haziran '09

 
Kategori
Eğitim
 

SINAVLAR İÇİN SON SÖZ

SINAVLAR İÇİN SON SÖZ
 

Çok uzun zaman oldu…

Kitabım çıktı,imza günleri,seminerler,eğitimler derken çok sevdiğim paylaşmak için yazmaya bir türlü zaman ayıramadım…Zaman bulabilirdim elbet ama,yaptığım şeyin içime sinmesini istediğimden kafam rahat olmadan bir türlü bunu gerçekleştiremedim…

Aslında şu anda pc başına oturduğumda yazı yazmak için oturmamış olmama rağmen mesaj kutumdaki bazı mesajlardan anladım ki yazmalıyım…..

Geçen haftadan itibaren sınav haftalarına girdik….Sınavlar hem sınava girecekler için hem de yakın çevresi için önemli ve anlamlı…

Takvim itibariyle sınavlardan söz etmenin çok yerinde olacağını ve de ihtiyaç olduğunu düşünerek konumuzu belirliyorum…

Sınava gireceklere öncelik….

Bu hafta SBS haftaya ÖSS var…Bu sınavlara girecekler ise bu zamana kadar pek çok şey yaptılar…

Hazırlık kurslarına gidildi..Dersler alındı…Testler çözüldü…Sınavlara girildi…

Kimi öğrenci az kimisi çok…Kimi yeteri kadar kimi göstermelik…Kimi ailesinin zoruyla kimi kendi istediği için…Kimi bilinçli,kimi daha otomatik…

Öyle ya da böyle geçen zaman sonrasında sınava çok az kaldı….Ne düşünmeli,nasıl hareket etmeliyiz?

Öncelikle herkes ne yaptığını ve yapmadığını bildiğinden eğer çalışıp yapılması gerekeni yapmışsak, sınav günü sorularla karşılaştığımızda diyeceğiz ki ¨Ben elimden geleni yaptım, sıra karşıma çıkan sorulardan çözebileceğim her soruyu çözmek ¨ . ¨Eğer yeterince çalışmadığımız ve eksik davrandığımız bizce malumsa yapacağımız ’ Evet daha iyi çalışabilirdim ama,keşke demenin şu anda bir yararı olmaz,sınava girip hazırlandığım kadarıyla çözebildiğim her soruyu çözmeliyim ‘ demeli ve başka da hiçbir şey düşünmemeliyiz

Sınava girerken kesinlikle belli soru sayısı ya da puanı zihnimizde canlandırarak,şu kadar puanı alamazsam , ya da şu kadar net yapamazsam şeklinde yapılacak düşünceler öğrencinin gerçek performansını göstermesine engel olabilir…Ya olmazsa endişesi zihinsel süreçleri olumsuz yönde etkiler…

Haydi şimdi sadece sorular ve siz varsınız… Yaşanacak ve düşünülecek tek zaman şimdi…Ne önce ne de sonra….Gerçek olan şimdi ise…Sınavda lütfen anı yaşayın…Ne keşke daha çok çalışsaydım deyin,ne de ya istediğim olmazsa diye düşünün… Sadece ve sadece ¨ELİMDEN GELENİN EN İYİSİNİ YAPMALIYIM¨ diye düşünün o kadar…

ELİNİZDEN GELENİ YAPMANIZ DİLEĞİYLE….

 
Toplam blog
: 157
: 876
Kayıt tarihi
: 10.09.07
 
 

HAYAT YÜZ ÇİZGİLERİ YÖNÜNDE İLERLER.. ..