Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Sınavsız dikey geçişle lisans diploması sahibi olmak mümkün

Sınavsız dikey geçişle lisans diploması sahibi olmak mümkün
 

Dikey geçiş, ön lisans mezunlarının lisans eğitimine (iki yıllık programdan 4 yıllık programa geçiş) geçişini sağlayarak, yükseköğretim öğrencilerinin eğitimini lisans mezunu olarak tamamlamasını destekleyen geçiş sistemidir. Dikey geçiş, ÖSYM tarafından yapılan merkezi bir sınavda başarılı olmayı gerektirmektedir ve ancak belli koşul ve puanları karşılamakla gerçekleştirilebilir.

Fakat dikey geçiş sisteminde bir istisna vardır. Ve bu istisna gereği adaylar herhangi bir sınava tabi tutulmaksızın ön lisans programından lisans programına geçiş yapabilmektedirler. Hem de geçiş yaptıkları lisans programı için derse devam zorunlulukları yoktur. Bununla birlikte dersleri televizyondan takip edebilir hatta derslerin VCD ve DVD formatlarını alarak arzuladıkları zamanlarda izleme ve takip etme olanakları vardır.

Evet, meslek yüksek okulları ile (ön lisans programları) Açıköğretim Fakültesi ön lisans programları mezunları herhangi bir sınava tabi tutulmaksızın, Açıköğretim İktisat-İşletme Fakültelerinin 3. sınıfına doğrudan kayıt veya lisans öğrenimi hazırlık programına dikey geçiş yapabilirler. Eğer siz de bir önlisans programı mezunu iseniz lisans programına sınavsız olarak devam ederek lisans siploması sahibi olabilirsiniz.

Bu başvuru ilan edilen tarihler içerisinde herhangi bir açıköğretim bürosuna müracaat edilerek yapılabilmektedir. Sınavsız olarak dikey geçiş yaptırabileceğiniz ikinci üniversite açıköğretim programlarının neler olduğunu, başvuru sürelerini ve size en yakın açıköğretim bürosunun (başvuru noktası) adres ve krokisine ait bilgileri ÖSS ile ilgili bilgileri içeren sitelerde bulabilirsiniz.

Sinan ÇAĞIRAN
www.OSSservisi.com Editörü

 
Toplam blog
: 157
: 12370
Kayıt tarihi
: 22.08.06
 
 

1996-2000 Ondokuz Mayıs Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü, Psikolojik Danış..