Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '19

 
Kategori
Eğitim
 

Sınavsız İkinci Üniversite...

Yaşam Boyu Eğitim: Sınavsız İkinci Üniversite...

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminin Sınavsız İkinci Üniversite kayıtları başladı.

Hani “ben şu programı bitirdim, mesleğimi elime aldım ama aslında şu programı okumayı çok istiyordum yıllar geçti ama hala içimde uktedir.”

Ya da “ben kariyer olarak bu mesleği yapmak istiyordum ama şu programı da okumayı çok ama çok isterdim.”

Veya “aslında bu programı okumayı ve bu mesleği yapmayı hiç istemiyordum ama şartlar gereği okuyup mesleğimi elime aldım ama iş işten geçti keşke şu programı da okuyabilseydim.”

Diye hayıflanmaları duyarız çevremizde zaman zaman…

İllaki de böyle olması gerekmez ki!

Sadece bu sebeplerden değil.

Gelişimin ve değişimin hızla devam ettiği günümüz dünyasında hayallerini bir diplomaya sığdırmak istemeyen, kariyer planlamasında aynı anda farklı programları okuyarak kendilerine geleceğe hazırlamak isteyen genç adaylarında olduğu bir gerçektir ve de doğaldır.

Hiç birisi olmasa da kendinizi geliştirmek veya zamanla ilgi alanınızdaki değişikliğe/gelişmelere bağlı olarak okumak istediğiniz bir program var olabilir.

İşte fırsat!

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi ilk kez 2001-2002 öğretim yılında uygulamaya koyduğu ve o tarihten bu yana da aralıksız süregelen Sınavsız İkinci Üniversite 2019/2020 Öğretim Yılı kayıtları 02 Eylül tarihinde başladı ve 18 Ekim Cuma gününe kadar aralıksız devam edecek.

Peki, Sınavsız İkinci Üniversite nedir?

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sisteminin Sınavsız İkinci Üniversite için hazırladığı İnternet sayfasına tıklayarak (1) kısa bir gezintiye ne dersiniz?

Eminim kafanızdaki sorularınızın pek çoğunun cevabını burada bulacaksınız.

Özet geçecek olursak;

Sınavsız İkinci Üniversiteye kayıt yaptırabilmek için bir yükseköğretim kurumunda öğrenci ya da mezun olmanız Sınavsız İkinci Üniversite kayıtlarından yararlanmanız için yeterli…

Evet, yanlış duymadınız.

Bir önlisans programında öğrenci ya da mezunsanız okuduğunuz/mezun olduğunuz önlisans programı haricinde bir önlisans programına veya bir lisans programında öğrenci ya da mezunsanız okuduğunuz/mezun olduğunuz lisans programı haricinde bir lisans ya da önlisans programına sınavsız kayıt yaptırabilirsiniz.

Başvuru koşullarıyla ilgili geniş bilgi için internet sayfasını (2) ziyaret edebilirsiniz.

Peki, kayıt yapılabilecek programlar nelerdir?

Sınavsız İkinci Üniversite kayıtları; 39’u önlisans, 18’i lisans programı olmak üzere toplamda 57 programı kapsamaktadır.

Programların tam listesi için internet sitesini (3) ziyaret edebilir, program üstüne tıkladığınızda o programla ilgili ayrıntılı bilgiye ulaşabilirsiniz.

Ayrıca öğreniminiz boyunca dijital ortamda farklı farklı zengin içeriklerden de faydalanabilmektesiniz.

Öğrenme Ortamları için de internet sitesini (4) ziyaret etmenizi tavsiye ederim.

Peki, ayağınıza kadar gelen bu fırsata nasıl kayıt yaptırabilirsiniz?

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi Sınavsız İkinci Üniversite kayıtları diğer kayıt grupları gibi 2 aşamadan oluşmaktadır.

1.Aşama; Açıköğretim Sistemi Kayıt Otomasyonuna (5) “İkinci Üniversite” başlığından sayfadaki açıklamalar eşliğinde günün herhangi bir saatinde başvurunuzu yapmak. Başvuru sonunda oluşan öğrenim giderinizi ödemek.

Öğrenim Giderinizi ödemek için;

a-) Başvuru sonrasında oluşan öğrenim giderini dilerseniz yine başvurunuzun son aşamasında karşımıza çıkan “Ödeme” başlığından herhangi bir kredi kartı veya banka kartı ile BKM (Bankalararası Kart Merkezi) aracılığıyla 7/24 anında ve güvenli bir şekilde ödeyebilirsiniz.

b-) T.C. Ziraat Bankası Mobil Bankacılık uygulamasından ödeyebilirsiniz.

c-) Yine T.C. Ziraat Bankası ATM’lerinden Kartlı/Kartsız ödeme yapabilirsiniz.

İnternet başvurusu sonucu sistemden;

1- İnternet Başvuru Belgesi,

2- Öğrenci Bilgi Formu,

3- Kayıt Bilgileri Sorgulama Sonuçların alacaksınız.

İnternet Başvurusu belgelerinizin 3. Sayfasında yer alan "Sorgulamalar Sonucu Kayıt İçin Gerekli Belgeler" başlığında istenilen belgeler yazmaktadır. Burada yazan belgelerle birlikte kaydınızın onaylanması için AÖF Bürosuna başvurmanız gerekmektedir.

Burada yazan belgeler başlığı gözünüzü sakın korkutmasın. İsterseniz bir örnek verelim.

Başvuru sayfasında YÖK-SİS’ten yükseköğrenim durumunuz çekilemediyse “Öğrenim Durum Belgesi yani Diploma” gibi yok eğer YÖK-SİS’ten mezun veya öğrenci bilginiz çekildiyse bu belgeye gerek yok vb…

Bu arada unutmadan 18 Ekim 2019 tarihine kadar Ülkedeki tüm AÖF Büroları Cumartesi günleri açık ve siz adayları kayıt için bekliyor olacak…

Peki, bu AÖF Bürolarının açık adresleri nerede mi?

İşte buradaki internet sayfasına tıklayarak (6) hangi AÖF Bürosunun açık adresini öğrenmek isterseniz üzerine tıklayın açık adresi ve google map’ten konumu karşınızda…

Her şeye rağmen kafanıza takılan sorular mı var?

Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi İletişim ve Çözüm Masası 0850 200 46 10 no.lu telefondan 09.00/17.00 saatleri arasında telefonla sorularınıza cevap bulabilir,

AOSDESTEK Masasının internet sayfasında (7) ise 7/24 yazarak ileteceğiniz sorularınıza cevap alabilirsiniz.

Bu fırsatı iyi düşünün derim…

Sağlıcakla Kalın…

06.09.2019/02.40

 

DİPNOT.

1- http://ikinciuniversite.anadolu.edu.tr/

2- http://ikinciuniversite.anadolu.edu.tr/kosullar.html   

3-http://ikinciuniversite.anadolu.edu.tr/programlar.html

4-http://ikinciuniversite.anadolu.edu.tr/ortamlar.html

5-https://aof.anadolu.edu.tr/kayit/

6-https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/aof-iletisim/buro-adresleri  

7-https://aosdestek.anadolu.edu.tr/  

 

 
Toplam blog
: 108
: 2366
Kayıt tarihi
: 05.04.08
 
 

1972 Haziranında  Eskişehir'de doğdum. Edirne'de ikamet ediyorum. Duygu ve düşüncelerimi yazıya d..