Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '14

 
Kategori
Ankara
 

Sincan Metrosu açılmasına açıldı ama...

Sincan Metrosu açılmasına açıldı ama...
 

Ulaşımda tek çözüm sürdürülebilir şehircilik.


Hemen hemen her yazımda bizdeki en temel eksikliğin “Plansızlık” olduğundan bahsederim. Hatta sadece bahsetmekle de kalmam, gelişmiş ülkelerden de örnekler veririm. Adamlar nasıl yapmışlarda Eğitim, sağlık, trafik vb. sorunlarını çözebilmişler anlatırım.

Bunu niye yine yazıyorum diye merak edenler için hemen söyleyeyim Ankara Sincan Metrosu 12 Şubat 2014 Çarşamba günü hizmete açıldı.  

Ben de yıllardır bu anı bekleyenler gibi Metro ile Kızılay’a gidebilmek için yanıp tutuşuyordum. Açılış günü denemek istedim ancak ilk gün çok kalabalık olur düşüncesi beni engelledi.

Ben de dün insan yoğunluğunun en az olacağını tahmin ettiğim saatte deneme gafletinde bulundum.

Devlet mahallesi istasyonuna yürüyerek 13.30 de ulaştım. Tamı tamına 14 dakika sonra yani saat 13.44 de Metro geldi ama binmek ne mümkün. Zaten 3 vagondan oluşan trenin içi hınca hınç dolu. Zar zor kendini bir araya sıkıştırdım ve sonunda Batıkent’e doğru yola koyulduk.

Ağır ağır adımlarla ilerleyen Metromuzla, balık istifi şeklinde 30 dakika sonra Batıkent’e ulaşmayı başardık. Sincan istasyonlarından Metroya binenler “otobüsle şimdiye Kızılay’a varmıştık” diye söyleniyorlardı.

Batıkent’ deki istasyonun bir hattı Batıkent-Sincan Metrosuna ayrıldığı için Batıkent-Kızılay arasındaki seferler de gecikmeli olarak yapılıyordu. Sincan’dan Batıkent’e gelenler artı Batıkent halkı hep beraber doluştuk yeni trenin içine ve ağır ağır adımlarla yola koyulduk.

Benim işim Ulus’ta olduğu için Gençlik parkı tarafından ulusa çıktığımda saate baktım. Devlet Mahallesi istasyonundan Ulus’a kadar Metro seyahatim tamı tamına 50 dakika sürdü.  Üstelik hiç beklemesiz seyahat süresi bu… Aynı mesafeyi otobüsle gitmek isterseniz trafiğin en yoğun olduğu saatte bile 30-35 dakikanızı alır.

Sincan-Batıkent Metro hattı açılmadan önce de Batıkent’ten Kızılay’a Metroda oturacak yer bulmak mümkün değildi.

Hele hele mesai giriş ve çıkış saatlerinde binmek bile mümkün olmuyorken 11 ilave yerleşim yerinin bu hatta eklenmesi durumu daha da vahim hale getirmiştir. Aktarmasız seyahatin başlayacağı 2015 yılında Batıkent de dahil sonraki tüm istasyonlardan Metroya binmek mümkün olmayacaktır.

Şimdi yetkililerin hemen “canım ilk hafta Sincan-Batıkent Metrosu ücretsizdi, işi olanda olmayanda binmiştir, kalabalık bu yüzdendir” dediğini duyuyorum.

İşin aslı öyle değil aslında…

Daha işin başında yetersiz kalan proje örneğidir Batıkent-Sincan Metrosu.

Kızılay- Batıkent arasında sefer yapan Metro ne zaman hizmete açıldı?

1997 yılında, yani 17 yıl önce.

1997 yılında Ankara’nın nüfusu ne kadardı?

3.693.390 kişi.

1997 yılında Sincan’ın nüfusu ne kadardı?

Yaklaşık 200 bin kişi.

Bugün Ankara’nın nüfusu ne kadar?

5.045.083 kişi (2013 yılı), 2014’de 5.114.200 olacağı tahmin ediliyor.

Bugün Sincan’ın nüfusu ne kadar?

479 bin kişi.

Geçmişe bakan değil, geleceği görebilen planlamacılara ihtiyacımız var.

Hadi buyrun. Aradan geçen 17 yıl içinde Ankara’nın nüfusu % 40, Sincan’ın nüfusu ise % 140 artmıştır. Bu rakamlara Sincan OSB, Törekent, Eryaman, Çakırlar ve Batıkent’in nüfus artışlarını da ilave edecek olursak mevcut Metro hattının daha ilk günden yetmeyeceği ortadadır. Bu gerçek, parasız binişin bittiği gün anlaşılacaktır.

Sonuç olarak 17 yıl gecikmeyle açılan yeni Metro, Ankara’nın kaçırdığı sürdürülebilir şehircilik treninin uzaklaşma hızından çok daha yavaştır ve onu yakalaması uzun bir süre mümkün görülmemektedir. 

 
Toplam blog
: 41
: 2690
Kayıt tarihi
: 29.04.12
 
 

Gazi Üniversitesi, Teknik Eğitim Fakültesi'nden 1984 yılında mezun oldum.  Ardından Ankara Üniver..