Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '17

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Sinek

Sinek
 

İmreniyorum, sorumsuz ve kaygısız...


Öğlene doğru geliyor. Birkaç gündür uzandığım kanepeden onu izliyorum. Odanın ortasında yavaş yavaş daireler çizerek sessizce dönüyor. Beni rahatsız etmiyor. Tam tersine, “ Bak işte bahar geldi, kırlangıçlardan önce (!) sinek geldi” diyorum, hanıma. Sinekleri kimse sevmez ama -ne yalan-, sorumsuz ve kaygısız sineği imrenerek izliyorum.

Sonra kafama takıldı, sinekler neden yakalanmıyor?

Buldum.

“Sinek gözü oldukça basit bir yapıya sahiptir. Renkleri ve şekilleri belli belirsiz bir şekilde görür. Ancak bu kalitesiz görüşün sağladığı bir avantaj var, o da hızlı görüş yeteneği.

Sinek gözü insan gözüne çok daha hızlı bir şekilde, saniyede 100 kareye denk çalışır. Bu da sineğin hareketleri 100 kat daha iyi algılamasını sağlar. Yani aslında sinek dünyayı ağır çekim görür.

Gelelim sorunun yanıtına. Sineğin bizden kolayca kaçabilmesinin sırrı görüş hızında. Siz sineğe hamle yaptığınızda sinek sizin hareketinizi çoktan görmüş ve kaçmaya başlamış olur.”

http://cinyus.com/sinekleri-yakalamak-neden-cok-zordur/

 
Toplam blog
: 272
: 734
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

1959 Sinop Bektaşağa Köyü doğumluyum. Yaşamda, anlaşılacak bir şeyi olanlara ve bunu öğreti yapan..