Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '11

 
Kategori
Sinema
 

Sinema keyfi

Bu haftayı sinema izleyerek geçirmek istedim. Çok da keyifli oldu. Burada film kritiği yapacak değilim. Ne haddime! Bendeniz, sinema salonunda film izlemekten keyif alıyorum hepsi bu! İzlediğim filmlerin bana dokunan yönlerini paylaşacağım. Aldığım keyfi tekrar yaşamak hevesiyle… 

Hafta içi izlediğim “Siyah Kuğu” sayesinde, çocukluğumda kısacık süren bale eğitimimi anımsamaya çalıştım. Az zaman değil; 1960' ların ilk yıllarında. Hayalimde zor canlandırdığım kıyafetim; lacivert pullarla süslü, kat kat mavi tülden dikilmiş tütü. Eh! Onu da unutmaya az kaldı… 

Filmde, bir balerinin nasıl yetiştiği, harcadığı emek, fedakarlıkları, duygu karmaşası, çalışma şartları, acıları ve sıkıntıları derinlemesine işlenmiş… Nina’nın çabaları, kaygıları izleyiciye pek de güçlü yansıtılmış. Kendisinin bedenen ve ruhen rolü ile bütünleşmesi filmin sonunda öylesine ortaya çıkmış ki; müthiş bir final olmuş. Nefesimi tutarak izlediğimi fark ettim… Çok keyifli güzel bir filmdi… Bu arada onbeş yaş sınırı uygulaması da kıvamında olmuş… 

Hafta sonu film keyfi için tercihim elbette Çınar Ağacı oldu…Duygusal elbette. Ağlamamak ne mümkün. Ama hıçkırıkların arasından kahkahaların yükselmesi, bence filmin tadını artırmış. Küçük Barış’ı sevmemek ne mümkün. Barış, “bir iki üç” diye rakamları sayarken iki buçukla üç arasındaki upuzun zaman dilimini güzel vurgulamış… Oysa hemen sayılıvermez mi rakamlar “bir iki üç” diye?... Kendince uzatabildiği kadar uzatmaya çalışmış Barış. “Bir iki… İkibuçuk ve sonunda üç…” Büyükanneler çoğunlukla sığınılacak bir liman gibidir; torunları için. Nazı, istekleri, yaramazlıkları ne kadar da masumane gelir; anneannelere. Fırtınalarda, onun kuytusunda güvende hissedersiniz kendinizi. Sağanaklarda ıslanmazsınız. Güneş yakıp kavurmaz teninizi. Gece karanlıklarında uzak bir yıldız gibi güçsüz de olsa; bir ışıktır. Varlığını hissedersiniz…Sevgili Barış ve muhterem anneannesi Adviye Hanımefendi; sımsıcak bir filmle kucaklaştım bu pazar. Ne güzel filmlerimiz oluyor artık. Tüm ekip; emeğinize sağlık… 

 
Toplam blog
: 161
: 735
Kayıt tarihi
: 26.01.08
 
 

1955 yılının, aydınlık Nisan sabahlarından birinde; 22 Nisan sabahı duyulmuş ilk avazlarım… Üsküdar ..