Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

fisun gökduman kökcü

http://blog.milliyet.com.tr/kokcuffgk

20 Eylül '20

 
Kategori
Mizah
Okunma Sayısı
120
 

Şıngırdaklı Naciye...

.    Ah... :) Başlığa bakınca, bu kadın gene ne yazmış diye merak ettiniz değil mi? :))) Şıngırdaklı Naciye, benim çamaşır makineme koyduğum isim.:) Bu aralar onunla pek anlaşamıyoruz, beni çok kızdırıyor. Anlatayım...
.    Geçenlerde, bir çift elyaf yastığı yıkamak için, makineye attım. Neyse, bu yıkamaya başladı. İş sıkmaya gelince, “sıkmam” diye tutturmasın mı? Alt tarafı beş dakika sürecek sıkma işi, ama geliyorum gidiyorum, dakika değişmiyor. Bir ıhıltı, bir homurtu, ama sıkmıyor bir türlü. Yarım saat geçti yok, bir saat geçti yok. “Her halde bozuldu bu galiba” diye düşündüm, üzüldüm. Sonra aklıma “bir tanesini çıkarayım, bakalım sıkacak mı?” diye bir düşünce geldi. Sırıl sıklam yastığın birini çıkardım, leğene koydum. Programı yeniden başlattım. Hayret!!! Harıl harıl sıkmasın mı? İşte o an bir dellendim ki sormayın. “Utan kendinden utan. Hani senin kapasiten yedi kiloydu? Ne oldu? Altı üstü, birer kilodan iki yastık verdik yıkayasın diye. Nedir bu naz, bu cilve? Ah benim eski makinem, canım makinem. Koca bir pamuk yorganı tıkardım içine, gıkını bile çıkarmaz, hem yıkar, hem sıkardı. Senin gibi nazlanmazdı. İki kere motor değiştirdim de ondan vazgeçemedim. Ama napiiim? Yedek parçası yokmuş garibimin, gittiii! O kadar eskiydi yani. Analogdu manalogdu ama söz dinlerdi. Sen dijitalsin de nooluyor şimdi? Kafana göre takılıyorsun hep. Sen benim sözümü dinleyeceğine, ben seninkini dinliyorum. Reva mı bu bana üleeen! Allahtan son çıkanlar kadar ileri zekalı değilsin. Onlar senden betermiş. İki gram fazla koysan, sana bir sövmedikleri kalıyormuş. Beyazların arasına renkli kaçsa, bir dövmedikleri kalıyormuş. Ağırlık sensörleri bozulasıcalar. Optik gözleri oyulasıcalar. Hayatımızı ele geçirdiniz beee!”
.    Nasıl bağırıp, söylendiysem artık, salondan eşim koşup geldi “nooluyor?” diye. Sonra makineyle konuştuğumu görünce, önce yüzünde garip bir gülümseme oldu, ardından kahkahayı patlattı. Alışkındır benim bu hallerime cancağızım. 
.    Bir de yürüyor bu gerzek makine. Özellikle sıkarken, hem yürüyor, hem de göbek atıyor. Naaptıysam, bu sorunu çözemedim. Önceleri adı Naciye idi. Göbek attığını görünce, şıngırdaklı Naciye demeye başladım. Bir kendi atsa iyi. Üzerine koyduğum deterjanlar, yumuşatıcılar, çamaşır suları filan, hepsi birden, Mezdeke kaseti koymuşum da duramamışlar, coşmuşlar gibi, kıpır kıpır göbek atıp, onlar da makinenin üstünde yürüyorlar. Sıkma bittikten sonra ölçtüm, Allah sizi inandırsın, otuz santim yürümüş bu şıngırdaklı.... Rahmeti Demirel, “yürümekle yollar aşınmaz” derdi. Her halde benim banyonun fayanslarına da bişiycikler olmaz de mi? Olmaz her halde, galiba, sanırsam. Emin olamadım ama neyse!
.    Ben alt tarafı dijital bir makineye söz geçiremiyorum. Bu yapay zekalar iyice aldı başını gitti. Onlara nasıl söz geçireceğiz acaba? Bir de kendi kendilerine öğrenmeye başlamışlar keratalar. Üç gün sonra, “o öyle olmaz mirim, böyle olacak” babından cevaplar verip, bizi ukalalıklarıyla iyice sinirlendirecekler sanki... Görünen köy kılavuz istemiyor de mi? Gelecek, makinelere teslim. El mahkum... 
.     Allahtan bulaşık makinem eski. Yirmi, sekiz senelik. Onun adı, hamarat Leyla. Benim sessiz sakin kızım. Allah sana çooook uzun ömürler versin de şu dijitallere beni muhtaç etme e mi benim analog tabiatlı, güzel kızım. Noolursun, tamam mı?
.    Ah benim sevgili dostlarım. Dertler paylaşınca azalır, sevinçler çoğalırmış. Ben de size bir derdimi döküverdim gari ama noolur gülmeyin. Ama gülüyorsunuz siz :(( Gülmeyin yaaaa.... Amaaaan, gülerseniz gülün, naaapiyim. Hadi hoşça kalın, işim var benim, gidiyom....
.
.
Dr.F.Fisun Gökduman Kökcü---Muğla-Menteşe---20.09.2020
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Benimki de göbek atar zaman zaman:))) bir iki kez yürümüşlüğü de vardır. Hele bir keresinde bütün gücümle resmen tutmak zorunda kaldım, çıkıp gidecekti banyodan neredeyse:))) Özellikle sıkma sırasında oluyor bu içinde denge sorunu oluştuğunda. Analog konusunda da aynen katılıyorum sana, manuelken hem çok daha dayanıklı hem de çok daha rahattı ve sorunsuzdu bu tür eşya ve aletler, her şey elektronikleşince dijital çıktı mertlik bozuldu diyorum. Güldürdün, Allah da seni güldürsün arkadaşım, sevgiler kucak dolusu...

Filiz Alev 
 21.09.2020 20:34
Cevap :
Sormayın arkadaşım yaa.Eski eşyalarım bozulacak diye ödüm patlıyor:)Gelen gideni aratır derler ya,aynen öyle:)Demek ki herkesin bir şıngırdaklı Naciyesi varmış:)Yemişim dijitalini.Bir alet benden daha akıllı olmayacak kardeşim,yoksa inatlaşıyoruz:)Biz eski kuşak,onlar yeni.Kuşak çatışması yaşıyoruz bildiğin:)Güldürebildiğime sevindim.İlk defa mizah kategorisinde yazdım.Gerçi mizahi yazı ve şiirlerim var ama,bu kategoride yeni siftah yaptım:)Belki devamı gelir.Koca bir kucak sevgi yolladım,sevgili arkadaşıma...  22.09.2020 0:30
 

İşinde Allah kolaylık versin Doktor Hanım kardeşim:)

Halil Güven (Sökeli) 
 20.09.2020 12:23
Cevap :
Emekli oldum ya,artık işim gücüm evdeki bozulan ya da çalışmaya nazlanan şeyler:)Teşekkür ederim değerli öğretmenim.Saygılar,selamlar...  22.09.2020 0:29
 

Sevgii Füsun hanım benim de çamaşır makinama başım dertte.Güdürdünüz beni canım sevgiler.NAHİDE ÇEEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 20.09.2020 8:16
Cevap :
Makinelerle başı dertte olmayan yok galiba:)Sizi güldürdüğüme sevindim Nahide hanımcığım.Teşekkürler.Sevgilerimle...  21.09.2020 11:21
 

Gülümseyerek okudum. Yorgan döşek ha, e biz de girelim içine o zaman. 28 yıl biraz fazla değil mi? Çok esprili bir yazı elinize sağlık.

Kerim Korkut 
 20.09.2020 7:12
Cevap :
Sırf elyaf yorganları yıkayabilmek için yedi kiloluk aldım.Ama o bir kaç kiloda bile su koyveriyor:)Siz kaç kilosunuz bilmiyorum ama,içine girerseniz,hüngür hüngür ağlamasından korkuyorum:)28 yıl fazla görünebilir ama bizim genelde bir çok eşyamız,30 yıllık civarında.Bozulmazsa,kırılmazsa,yırtılmazsa,kullanmaya devam.Tamir edilebilecekse,kullanmaya devam.Moda neyim dinlemeyiz biz:)Hem çevreye,hem de cebimize faydalı oluyoruz böylece.Hep karamsar yazıyorum,ilk defa mizah kategorisinde yazdım,herkese iyi geldi sanırım.Teşekkürler değerli yazarım.Saygı ve selamlar...  21.09.2020 11:19
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 329
Toplam yorum
: 1188
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 272
Kayıt tarihi
: 24.08.11
 
 

Efekan'ın annesi, Mehmet'in eşi, doktor emeklisi... Değerli dostlar... Bundan sonra, yazılarımı ses..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster