Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Single farkı

Single farkı
 

Yalnız olmanın bir sürü avantajı var elbet. Ben yıllardır kendimi bir avantajdan diğer avantaja atar dururum mesela. Yalnızlık turunu tamamlayıp çift olanların ikide bir hasetle söylediği "bekarlık sultanlıktır" cümlesindeki sultan kişi benim.

Doğru, yalnızlığım içinde sorumluluklarım tek kişiliktir, olabildiğince özgürümdür, istediğim an istediğimi yaparım, masraflarım kendime aittir, ne istersem alırım ve daha uzuuunca bir liste yazabilirim.

Gel gör ki yalnız olmanın ( özellikle bu yaşlarda ) büyük bir dezavantajı var. Yalnız tatile gidemiyorum arkadaş! Konu hiç de öyle "yalnızsın ayol, istediğin gibi gez" şeklinde ilerlemiyor çünkü kimse beni tek kişilik bünyemle oteline, turuna almayı tercih etmiyor. Özel günlerde, yüksek sezonda, bayramda, seyranda (?!), her koşulda karşıma sürekli yalnızlık bedeli olarak tanımladığım "single farkı" çıkıyor.

Tesisler bir odayı genellikle iki kişiye vermeyi ve iki kişilik para kazanmayı istiyor. Malesef tek kişi olunca oda fiyatı da tek kişilik olamıyor. Dolayısı ile tesis zararını karşılamak için "single farkı" olarak belirlediği ücreti yanınıza eş olarak monte ediyor.

Dinlenmek için yurt içi, yurt dışı gözüme kestirmediğim yer, seyahat, tur kalmadı fakat tek kişilik para kazanıp, çifte yakın para harcamam istenince olduğum yere çakılıp kalıyorum yıllardır. Bir hafta sonu kaçamağı bile haram. Tatile gidesim var ama maaşallah gitmeden önce tepilesim var.

Önüme koyulan engeller nedeni ile her planımı çift olmaya saklıyorum. Çeyiz saklayacağıma tatil planı saklamaktan çeyizleri eskittiğim yetmezmiş gibi gezmez görmez bir insan oldum çıktım.

Hem belki yalnız kalmaya, kafamı dinlemeye, rehabilite olmaya ihtiyacım var. Mecbur muyum kârlı olsun diye yanıma birilerini katıştırmaya? İlla da başbakan edası ile "çift ol kardeşim yoksa bedelini ödersin" diye insanı zora koşmasanız, baskı yapmasanız ne olur yani?

Hangi taraftan kompleks sahibi olacağımı şaşırdım yahu. Artık etrafımda herkes çift, onlarla bırak tatil yapmayı program dahi yapamıyorum diye mi üzüleyim? Bu yaşta hala yalnız olduğuma mı yoksa single farkı ödememek için göremediğim yerlere mi dövüneyim? Bir de üzerine " aaa, sen hala orayı görmedin mi?" diye yerenlere mi sinirleneyim?

Yalnızlar adına tüm turizmcileri ayrımcılık yaptıkları, ben ve türevlerimi daha da yalnız kalmaya ittikleri için kınıyorum! Konuyla ilgili teşvik edici fiyatlar uygulanmasını ve önümüzün tüm güzergâhlar için açılmasını rica ediyorum.

Mutevazi koşullarda yaşayan yalnızların da gezmek hakkıdır diye hatırlatıyor, gerekli düzenlemeleri yapmaları için eylemlerimi başlatıyorum.

* Gereksiz yorum: Efendim, bekarlara özel siteler, tatiller, oteller var siz de onları tercih edin. Hem belki kısmetinizi oradan bulursunuz.

** Gerekli cevap: Hayır efendim, ben de herkes gibi statümle sınıflandırılmadan, normal para ödeyip kalabalığa karışmak istiyorum. Kısmet efendinin biraz aklı varsa o kalabalık arasında kendisi beni fark etsin ve de bulsun!

 
Toplam blog
: 118
: 1607
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Bir fikirden bir başka fikre, gerçeği bulana kadar bir halden başka bir hale geçip duruyorum. İncede..