Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ekim '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sınıf Öğretmenleri ve Deli DUMRUL

Sınıf Öğretmenleri ve Deli DUMRUL
 

İLKSAN


Deli Dumrul hikayesini bilmeyen yoktur. Kısa bir anektodla hatırlatalım; Deli Dumrul su olmayan bir derenin üzerine kendisi bir köprü kurar. Geçenden 3 kuruş alır. Geçmeyeni ise zorla hatta döverek geçirtip 5 kuruş alırmış. Yani bu işte tek kazanan Deli Dumrulmuş. Peki Deli Dumrul şöyle yapsaydı köprüyü kurup, arkadaş 5 kuruşu ver de ister geç ister geçme deseydi. Önceki yaptığından pek farklı bir şey yapmış olmayacaktı. Biliyormusunuz Türkiye'de Deli Dumrul'un vazifesini yapan bir kurum var.

Hem de 4357 sayılı kanunla kurulmuş bir kamu kurumu, "İlkokul Öğretmenleri Sağlık ve Sosyal Yardım Sandığı" kısaca İLKSAN peki neden kurulmuş bu kuruluş? Biz Sınıf Öğretmenlerine yardım etmek için Evlilik yardımı, İkraz kredisi, Sosyal tesisler vb. Ben ve eşim yaklaşık 5 yıldır bu sandığa üyeyiz. Yaklaşık 2500 tl maaşımızdan kesildi. Peki yardım almadık mı? Elbette almadık. Tesiste de mi kalmadık. Tesiste kaldık tabii ama ücretini ödedik indirimli kalmadık. İlksan'ın yararları saymakla bitmez. Kadrolu göreve başlar başlamaz. Zorunlu olarak üye olursunuz. Size hiç kimse sormaz böyle bir sandık var üye olmak ister misin? diye. Dedim ya çok faydalıdır bu sandık her ay maaşınızdan 22 tl para siz hissetmeden alınır maaşınızdan. Her derece aldığınız ay ise 2 kat aidat kesilir. Siz bunu ancak telefonla arayıp ulaşabilirseniz, öğrenirsiniz. İlksan'ın sitesi vardır. Soru yazar gönderirsiniz. Cevap yazma zahmetinde kimse bulunmaz. Kısacası isteseniz de istemeseniz de aidat sizden kesilir. Bir sürü sınıf öğretmeni borç batağında boğuşurken kendisinden zorunlu bir şekilde kesilen paraları emekli olduğunda kendisine verilecektir. (Emekliliği görebilirse tabii)

Göreve ilk başladığımda branş öğretmenleri ile aramızdaki maaş farkının nedenini bilmiyordum nedenini sonradan öğrendim. İlksan bizden kesinti yapıyormuş. Şimdi ellerimizi vicdanımıza koyalım bu Deli Dumrulluk bi hadise değildir de nedir?

İlksan'ın kapatılması, tasfiye edilmesi, mal varlıklarının satılması, zorunlu üyeliğin kaldırılması gibi öneri ve taleplerimiz ancak kanunla düzenlenebilir. Sınıf Öğretmenlerinin çoğu eminim İlksan'a zorunlu üye olmaktan memmnun değildir. Bunu tespit etmek çok zor olmamalı. Okul Müdürlüklerine resmi bir yazı gönderilir. Öğretmenlerin bu durumdan ne kadar memnun oldukları araştırılır. Hepsini bir kenara bırakalım. Aidat kesilmese bile hiç bir demoratik ülkede zorunlu üyelik diye birşey olmaz. Bireyler hür iradeleri ile neyin kendileri için yararlı neyin kendileri için zararlı olacağına kendileri karar verebilirler. Bu yüzden yetkililere sesleniyorum İlksan üyeliği zorunlu olmaktan çıkarılsın ya da İlksan kapatılsın. Kanunlar bireyi korumak için olmalı. Yarınlarımıza sahip çıkan Sınıf Öğretmenlerine sahip çıkın. Sınıf Öğretmenlerinin haklarını koruyun.

 
Toplam blog
: 19
: 751
Kayıt tarihi
: 09.08.10
 
 

1984 yılında Kütahya'da doğdum. İlköğrenim ve Ortaöğrenim eğitimimi Kütahya'da tamamladım. Anadol..