Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '10

 
Kategori
Eğitim
 

Sınıftan inciler

Sınıftan inciler
 

heyecan


20 yıl öğretmenlik yaptıktan sonra zorunlu bir ayrılış ve arkasından gelen koçluk hayatımda çok şeyi değiştirse de öğretmen olmanın keyfi bambaşka. Şimdilerde sınıfta öğretmenlik yapmıyorum. Ancak coğrafyadan da kopmuş değilim. Coğrafya öğretmenlerinin neler yaptığını takip ediyorum. Gelişmeleri izliyorum.

Coğrafya öğretmeni olmanın keyfi konuların yaşamın içinde olmasıdır. Yaşamın içinde olan ve gündelik hayatta kullanabileceğimiz bilgilere öğrenciler asla “ ben bunu öğrenip ne yapacağım “ demez.

Sınıfta öğretmenlik yaptığım yıllarda öğrencilerimden gelen hem kendilerini hem beni güldüren birkaç keyifli, meraklı, mantıklı ve eğlenceli soruyu sizlerle paylaşmak istiyorum.

Ekliptik düzlemi, Yengeç Dönencesi, Geoid nereden bulmuşlar bu tuhaf isimleri?

Madem uzay boşluk orada dünyayı kim tutuyor?

Paralel ve meridyenler gerçekten dünya üzerinde var mı?

Arı Küçükbaş hayvandır değil mi?

Bütün inekler mor mudur? ( Milka İnekleri)

Dünyada tavuk yetiştiren tek ülke biziz değil mi?

Kömürü mengeneyle sıkıştırsam ne zaman elmas olur?

Arpa Hayvanın dışkısı değil mi?

Etrafı karayla çevrili su birikintisine ne denir? ( Cevap: Göl)

Dingil nasıl bir hayvan?

Japonlar nasıl çoğalıyor?

İkinci köprünün altında demiryolu var mı?

Uçaklar neyle çalışır?

Tilki küçükbaş hayvan değil mi?

Su nasıl bozulur?

Uzaydan çekilen fotoğraflarda neden denizler mavi karalar yeşil?

 
Toplam blog
: 168
: 336
Kayıt tarihi
: 04.05.09
 
 

Elgiz Henden 1968 yılında doğdu. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesini 1989 yılında, yük..