Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '12

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Sınırlı düşünmek hayatınızı da sınırlar

Sınırlı düşünmek hayatınızı da sınırlar
 

Zengin düşünceler, zengin hayatlar getirir


Herkez kendi zihninde bir dünya yaratır ve ona inanarak yaşamını şekillendirir. Kafamızın içindeki bu dünyada kurallar, inançlar, hayeller, keşkeler vardır. Ayrıca asla, her zaman, hiç bir zaman gibi evrensel genellemeler vardır. Zihnimizdeki düşünceler ne kadar dar kalıplar içindeyse o kadar sınırlı bir hayat yaşarız. Bu düşünce tarzlarının çoğu, genetik miras gibi bize aileden geçer veya bir kaç tecrübe sonrasında beynimizin genelleme yapma alışkanlığından dolayı sorgulamadan kabullenmemiz yüzünden oluşur. Bu yüzden sık sık düşünce şeklimizi gözden geçirmekte fayda vardır. Düşünce yapımızı farketmek için konuşma şeklimizi, cümle yapımızı incelemek bize harika ip uçları verir.

Danışanlarımın hangi konuda değişim yapmak isterlerse istesinler muhakkak konuşma şekilleri yani düşünce şekilleri üzerinde farkındalık kazanmalarını sağlarım. Örneğin; bir işte yükselmek istiyorsunuz ve ben size şöyle diyorum; Harika bir istek bu, eminimki yaptığın işte iyisindir ve en kısa zamanda yükseleceksindir. Siz de bana şöyle diyorsunuz, '' evet ama burada boş kadro yok hem müdürle de aram pek iyi değil, zaten fazla da para vermiyorlar.'' Bu cevapla kendi isteğinizi kökündek kurutuyorsunuz. Şimdi bu düşünce kalıbını inceleyelim. Bilinçaltı bu cümleyi nasıl algılıyor.'' Burda boş kadro yok, o zaman burada yükslmem de mümkün değil, müdür zaten beni istemiyor, parada yok, her şey olumsuz ve ben (bilinçaltı) bunun doğruluğunu kanıtlamak için ve böyle devam etmesi için elimden geleni yaparım, bizi olduğumuz yerde tutarım. Bu şirket veya başka şirket farketmez her yerde, her zaman bu böyle olacak. Kesin bir şekilde işimizde yükselme ihtimali yok''. Oysa daha zengin bir düşünce tarzı olsaydı bakalım nasıl dile gelirdi; '' İŞİMDE YÜKSELMEK İSTİYORUM VE BUNU SEÇİYORUM, BEN KENDİMİ BURDA VEYA BAŞKA BİR YERDE YÜKSELMİŞ OLARAK GÖREBİLİYORUM, BU GÖREVİ ALMAYA HAZIRIM, KENDİME GÜVENİYORUM, YARIN HERŞEY DAHA OLUMLU OLABİLİR.'' Bu şekilde isteğimizi düşünmek ve dile getirmek zihnimizdeki dünyanın sınırlarının daha geniş olduğunu gösterir. Bizim aklımıza bile gelmeyecek fırsatları dünyamıza davet eder.

Başka bir örneğe geçelim.'' Zayıflamam lazım ve bunun içinde çok uğraşıyorum ama zayıflamak zor, daha önce çok kez denedim olmadı. '' Böyle bir düşüncede bilinçaltına bakalım :) Ben zayıflamak istemiyorum bu sadece bir zorunluluk ve ben zorunlulukları sevmem, bu yüzden de kaçarım. Her denemde olduğu gibi bu denemede de kaçınılmaz sonuç başarısızlık olacak, benim işim bunu doğrulamak, çünkü buna inanıyorum''. Zengin bir düşüncenin dile gelmesi ise şu şekilde olurdu; '' BEN ZAYIFLAMAK İSTİYORUM VE ZAYIFLAMAYI SEÇİYORUM. ZEVKLE VE SAĞLIKLA HERGÜN BİRAZ DAHA SAĞLIKLI BESLENİYOR VE DAHA ÇOK HAREKET EDEREK İDEAL KİLOMA YAKLAŞIYORUM.''

Diyelimki on tane kuruma iş başvurusu yaptınız ve onlardan cevap bekliyorsunuz. Bütün iş hayatınızı bu iş yerlerine bağladınız, bunlardan biri olursa olur, olmazsa da olmaz yani işsizliğe devam. Beklentiniz sadece bu on şirketle sınırlı. Oysa zihninizi aynı zamamda sizin bilmediğiniz bir yerlerden de iş imkanı gelebilmesi ihtimaline açık tutarsanız kendinizi sınırlamamış olursunuz. '' NEREDEN İŞ TEKLİFİ GELECEĞİNİ BİLMİYORUM AMA BİR YERLERDEN MUHAKKAK İSTEDİĞİM İŞTEKLİFLERİ GELECEK VE BU TEKLİFLERE HAZIRIM.'' Böyle bir cümle size daha çok olumlu duygular ve motivasyon sağlayacaktır. ( Lütfen buradan hiç bir yere iş başvurusu yapmama fikrini çıkarmayın :)

Evrende bizim aklımızın almayacağı kadar çok seçenek vardır. Göremesek bile var olduğunu bilip kandimizi açık tutmak dünyamızı zenginleştirir. Neden böylesine büyük bir fırsata kendimizi açmayalım ki? Önemli olan bizim isteklerimizi hayatımıza sokmaya hazır olmamız ve açık olamızdır. Nasıl olacağını fazla da bilmemize gerek yok:) bildiğiniz kadarını yapın ama bilmediklerinize de açık olun. Yenilerini öğrenmeye de istekli :) İsterkelerinizi ARZU kıvamına getirip, isteğinizle uyumlu frekansı yaratmamız zengin düşüncelerle mümkündür. İsteğinizle uyumlu frekansı hayal gücünüz ve eylemlerinizle yaratırsınız.

Unutmayınız ki isteğiniz değil, o istekle ilgili inancınız gerçekleşir. Zayıflamak isterken zayıflayamayacağınıza inanıyorsanız tabiiki inancınız kazanacaktır. İnancı değiştirmenin birinci yolu olumlu düşünmek ve olumlu konuşmaktır. Evrende bilemediniz olasılıklara açık olmak ve güvenmektir.

Sevgiyle ilerleyin...

Arzu Bıyıklıoğlu

NLP Uzmanı ve Yaşam Koçu

www.arzubiyiklioglu.com

 
Toplam blog
: 521
: 474
Kayıt tarihi
: 24.08.10
 
 

1971 doğumlu Arzu Bıyıklıoğlu uluslararası sertifikalı Yaşam Koçu, NLP Uzmanı, NLP Eğitmeni ve Re..