Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Kasım '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sinmeyelim!

Sinmeyelim!
 

Son zamanlarda yazdığım bloglar bazı mesai arkadaşlarıma göre siyaseti ağır basan yazılardan oluşuyormuş. Biraz tepki çektim açıkçası. Yanlış anlamayın, fikirlerime katılıp katılmamayla ilgili bir tepki değil bu, sadece benden bu tip yazılar beklemediklerini belirtiyorlar.

Arkadaş çevremde genelde oldukça politik hareket eden ancak politikasını belli etmeyen birisi olarak görüldüğüm için garipseniyor yazdıklarım.

Öyle ki bir blog yazarı arkadaşım beni önerdiği blog yazarları arasından silmekle tehdit ediyor.

Aslında şu son zamanlarda bahsi geçen "Mahalle Baskısı"nın bir benzerini yaşıyorum galiba.

En mülayim insan bile etkileniyor şu krizli dönemde. Tarafsız veya tepkisiz kalamıyor. Bir şekilde içinde tuttuklarını akıtmak istiyor. Abartılı bir tabirle isyan ediyor.

Yazılan blogları geziyorum, genel gündemi daha doğrusu blog gündemini takip etmeye çalışıyorum.

Gördüğüm genel olarak benden farklı şeyler yazılmadığı. Yazarların büyük bir kısmında ülkenin geçtiği bunalımlı günlere tepki var.

MB, bu noktada sesimizi duyurabilmek için iyi bir yol oluyor. Ama bir noktaya kadar. Belki sayın editörlerimizi kızdıracak yazacaklarım ama onların çok sesliliğe olan bağlılıklarına sığınarak yazmayı sürdürüyorum.

MB'de de bir noktadan sonra yazının yayına alınmasında engeller çıkıyor. Endazeyi iyi ayarlamak gerekiyor, ucunu kaçırdın mı yayına alınman biraz gecikiyor. Başıma gelen bir durumu paylaşmak istiyorum:

Şu anda yayında olmayan -kendi isteğimle sildiğim- 2 blogum var. Blogları yazış saatim sabah saatlerine denk geliyor yani yayına hemen alınsaydı okunma oranı oldukça yüksek olabilecek bloglar. Ancak yayına hemen alınmıyor ve birkaç kez yayına al butonuna basmamın ardından gece yarısı sularında yayına alınıyor ve ertesi gün sabah saatlerine kadar bu yazılarım yeni blogların arkasında kaybolup gidiyor.

Bu uygulamaya karşın bana da yazılarımı bir protesto olarak yayından çekmek düşüyor.

Gördüğüm şu ki, evet bir baskı var, "Mahalle baskısı" da diyebiliriz iyimser bir tabirle, yaşıyoruz, gitgide daha da belirgin bir şekilde yaşayacağız. Ufacık bir serzenişte arkadaşlarımız hayrete düşecek, senden beklemeyiz böyle fikirleri diyecekler. Bloglarımız yayına geç alınacak, belki hiç alınmayacak. Gün gelecek blog diye birşey kalmayacak, kapatılacak.

Tüm parazit sesler kesilecek, yıldırılacak, kapandıkça kapanacağız, sindikçe sineceğiz.

Sindirileceğiz.
 
Toplam blog
: 117
: 1067
Kayıt tarihi
: 26.09.07
 
 

1980 yılında Mersin'de doğdum, bütün eğitim öğrenimimi Mersin'de tamamladım. Yetmedi, işimi de Mersi..