Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Sıra sıra kolilerden çıkan mektuplar

Sıra sıra kolilerden çıkan mektuplar
 

''Sevgili arkadaşım, son mektubunu aldıktan sonra ne kadar zamandır görüşemediğimizi düşündüm, sınavlar öncesi gelişim sonrası.....'' diye başlayan bir mektup buldum, yıllardır görmediğim okul arkadaşımı yeniden hatırlatan, eski günlere yolculuğa çıkaran satırlarla.

Annemın, '' sıra sıra dizılmiş bu kolilerin yığıntısı ruhumu karartıyor, hiçbir yere sığdıramıyorum. Gerekli olanları ayırırsan kalabalık gitmiş olur'' sitemı, artık erteleme yapmadan bu temizliği yapma zamanının geldıiğini müjdelerken, anılar yolculuğunun bu kadar keyifli olacagını tahmin etmiyordum. Kitaplar, sevdiğim dergiler, gazeteler, ilkokul, ortaokul, lise yıllarından kalma anı defterleri, gerekli olgunluğa eriştiğimde yazacağım romanın ilk hazırlıklarını yaptığım günlüklerimin bulamadığım bes tanesi, üniversiteyi ilk yıl kazanan arkadaslarımın, öğrenciliği, yurt hayatını, aşklarını, yedi tepeli şehir, canım İstanbul'u anlattıkları mektuplar ve cocukluktan itibaren yeni yıl, bayram, özel gün, yıldönümlerinde sevdiklerimizle paylastıgımız iyi dileklerin simgesi tebrik kartları vardı sıra sıra dizilen kolilerin ilkinde....

Yüz elli civarında mektup, sadece en özellerinin bulunduğu yeni yıl, bayram , özel gün tebrik kartları...Bulunduğum ortamdaki seslerı duymuyordum elime aldığım mektupların bazılarını okuyup, o günleri yeniden yaşarken. Cerrahpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencisi arkadaşım Ayşe: '' İlk geldıiğimde aile özlemi ağır basıyordu, alışamıyorum aklı sadece gezip tozmakta olan öğrenci arkadaşlara ve korkutan kalabalığa.. İstanbul'u tanıdıkça, güzelliklerini yaşadıkça, artık buradan gidemeyeceğimi anladım, seneye seni de bekliyoruz, sen İstanbul'a aitsin'' derken, ''Halk oyunları ekibine seçildim, haftada üç gün calışmalarımız oluyor, resim sergilerine, oda konserlerine gidiyorum. Bu şehir sanatsal etkinliklere doyuruyor insanı. Sen nerdesin be arkadaşım, daha çok çalıs da birlikte tadalım güzellikleri'' diyen Zümral'in satırlarında İstanbul turuna çıkmıştım artık, boğaz'dan adalara doğru uzanan.

Sonra büyük bir zarf içindeki tebrik kartlarını ve ilkokul birinci sınıftan bugüne kadar yeni yıl ve bayramlarda tebrik kartı eksik olmayan, aynı sekılde yazmaktan zevk aldığım yengemin, ''sevgili kızım Tuğba'ya sağlıklı, başarılı, bir yıl diliyor, hasretle öpüyorum diyen yeni yıl temennilerinin olduğu 1980 yılına ait bir tebrik kartı geçti elime. Kapağında köpeğı ile gezmeye çıkmış güzel bir kız resmi bulunan. Biricik amcamın askerlik yaparken, bizlerden ayrı kutladığı şeker bayramında gönderdığı Manisa- Kırkagaç manzaralı karttaki hasretine, Sarıkamıs'taki halamın uzaklığın etkisiyle yazdığı duygu yüklü satırları ve teyzemin'' doğum gunun kutlu olsun, nice yıllara yiğenim'' temennıileri eklendi. Okudum, okudum, saatler geçtiğinin farkına varmadan kah gülerek, kah hüzünlenerek okudum sıra sıra kolilerin ilkinden çıkan mektupları.

Bugünü düşündüm, telefonuma mesaj geldiğini hatırlatan bip bip sesiyle.Teknolojı sürekli gelişip, zaman cok değerlı olduğundan bu yana mektuplar, kartlar yok sevdiklerimizle aramızdaki köprüyü kuran, uzaklıkları yakınlaştıran. Bilgisayarlar, mesajlarla kısa yoldan göderiyoruz ıiyi dileklerimizi, doğum günü, yeni yıl, bayram dileklerimizi artık artık. Bu durumun, uzun süre beklemeden cevap almak gibi iyi tarafları var, samimiyeti resmileştiren mesafesi de. Zaman zaman mektup yazıyorum sürpriz yapmak istediğim arkadaşlarımai..Eski günlerı hatırlatırcasına.. Ve yanıtlarını alıyorum aynı sıcaklıkla. Sonra mail adreslerimizle kısa sürede, anında cevap alabileceğimiz mesajların yoğunlugu başlayınca uzun zaman geçiyor son yazılan mektubun üzerinden.

Farkına varmadan üc saat geçmiş gerekli gereksiz ayrımı yapmak için oturduğum kolilerin başında. Annem:'' Ne yaptın, ayırdın mı, bitti mi işin ?'' dıye sorduğunda, '' evet'' diyorum yırtmaya, atmaya kıyamadığım mektupları, kartları daha küçük bir kutuya koyarak. Zaman zaman okuyorum arkadaşlarımı çzleyip, geçmişi anımsamak istediğimde. Gerekli gereksiz ayrımı yapmamı sağlayan anneme geçmişin güzelliklerini yeniden yaşamamaı sağladığıu için teşekkür ederken O da ''yıne topladın başına kağıtları ''diyor.

resim kaynağı: www.img87.imageshack.us/img87/9804/efsanetu6.jpg

 
Toplam blog
: 126
: 2338
Kayıt tarihi
: 01.08.06
 
 

Kompozisyon derslerini biraz daha fazla önemsediğim, uzun cümleler kurmaya başladığımdan bu yana sev..