Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '11

 
Kategori
Mizah
 

Sırada bekleyen Ortadoğu Uzmanı

Sırada bekleyen Ortadoğu Uzmanı
 

Yaşadığımız bölgede o kadar çok yabancı var ki. Tanıdıklarımız ne kadar çok olursa olsun, tanımadıklarımız her zaman çok fazladır. Ve her gün birileriyle tanışıyoruz. Sokakta, bankada, otobüs durağında, markette, işyerinde, yolculukta… Farkına varmadan bi ton insanla selamlaşıyoruz. 

Selam verdiğimiz ya da selam aldığımız insanlar içerisinde tanıdıklarımız mı daha çok tanımadıklarımız mı? 

Tanıdıklarımız diyebilirsiniz ilk başta ama derinlemesine düşününce (tavsiye etmem) tanımadıklarımız ile daha çok selamlaştığımızı göreceksiniz. Tabii “tanıyamamışız” lar hariç. 

İlk tanışma geyikleri dünyanın her yerinde aynıdır. Bu ilk muhabbet isim sormayla başlar, “Ne iş yapıyorsun?” sorusuyla devam eder, “Nerelisin?” sorusuyla da muhabbetin akıbeti belirlenir. Bazen de bu sıra değişebilir. Direkt, nerelisin, sorusu ile başlar. 

Ben, otobüste yanımda oturan yabancıdan tutun da, bankada sırada beklerken yanımda duran her cins ile temasa geçerim. Hatta ilk espri ile o mağduru kendime bağlarım. Mesela “Ne iş yapıyorsunuz?” sorusuna, “Ortadoğu Uzmanı’yım.” cevabını verince karşıdaki mağdurun yüz hatlarını merakla izlerim. Önce şaşkınlık ve sessizlik sonra kahkaha… 

- Efenin niye gülüyorsunuz? 

-" Aaa pardon, ben de sandım ki…" 

- Bir Ortadoğu Uzmanı bankada sırada bekleyemez, diye mi düşündünüz? 

-" Çok özür dilerim. Espri zannettim. Affedersiniz." 

- Hıhı, espriydi zaten…
- … 

- … 

- … 

- … 

- Tamam, gülebilirsiniz, bi şey yok. Bak sıranız geldi. 

En sevdiğim tanışma şekli de, karşı tarafın isteğiyle (Burada suç benden çıkıyor.) gelmesi… 

- "Merhabalar…" 

- Meraba… 

- "Siz de mi Ankara’ya gidiyorsunuz? 

- Yok, ben geçen ay gitmiştim. 

- "Ama otobüs Ankara’ya gidiyor." 

- Bu İzmir arabası, yanlış bindiniz galiba. 

-" Hay aksi, bakmadan bindim galiba…" 

- Durun durun gitmeyin. Tabii ki ben de Ankara’ya gidiyorum. Ankara arabası olduğuna göre… 

-" Ya şakanın sırası mı?" 

- Ben Mahir… 

- "Mehmet, memnun oldum." 

- Ben de… 

- "Ne iş yapıyorsunuz?" 

- Komedyenim… 

- …
- … 


İşte bu tanımadıklarımız o kadar çok ki… Ve monoton geçen hayatı bazen güzelleştiriyor o tanımadıklarımız. 

RAFTAKİLER 

- Pelin Batu, Tarihin Arka Odası’ndan ayrılmış. Herhalde Aysun Kayacı’yı getirecekler.
- Survivor Ünlüler başlayacakmış. Nihat Doğan da katılacakmış. Komedyenlerin dikkatine…
- +18 dizisine ne oldu? Bilen var mı?
- Disco Kralı mı daha erken başlıyor, 32. Gün mü? 

Mahir Temur 

 
Toplam blog
: 110
: 521
Kayıt tarihi
: 21.12.09
 
 

1979 Malatya doğumluyum... Evreni kendi gözlüğümden (0,50-0,75) görmeye çalışan bir yazarım... Dü..