Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Nisan '16

 
Kategori
Deneme
 

Sıradan olmak veya olmamak...

Sıradan olmak veya olmamak...
 

görsel, net.ten alınmıştır.


Sıradan olmak veya sıradanlık...

Çok işittim ama hayatımda bu kelimeyi hiç kullanmadım. Kullanmadım zira bu kelimenin "aşağılayıcı" bir anlam taşıdığına inanırım. Nitekim Türk dil kurumu ve diğer sözlüklere göre manası  "bayağı, alelade"...

TV reklamlarında sıkça duymaktayız "sıradan deterjanlara göre bizim ürünümüz....." veya

"sıradan şampuanlara göre  birim şampuanımız......."

"Bizim diş macunumuz"...   gibi.

Her nesnenin, her ürünün üretim aşamasında sarf edilen bir emek ve kendine göre bir değeri ve özelliği olduğu bilinirken ona "sıradan" demek haksızlık olmaz mı?

Reklam mı yapmak istiyorsunuz? Ürününü tanıtın, özelliklerinden bahsedin, başka firma ürünlerine sataşmayın. "Sıradan" diye küçümseyerek ve halkın gözünde küçük düşürmeye çalışarak reklam yapmaya gitmeniz onaylanmıyor bilincimizde.

Böyle bir reklam, reklam ürünü ve firması benim gözümde sevimsizleşiyor, hatta ben alerji oluyorum.

Toplumda insanlar arasında da vardır buna benzer durumlar.

Kimileri popüler olma sevdasıyla  diğerlerinin omuzlarına çıkıp yükselmek isterler.

Bazıları da haksız takdir alma amacıyla başkalarının emeğine sahip olma yoluna gider.

Öne çıkma arzusu ile kendinden bahsedilmesini isteyerek popüler olma niyetleri vardır düşüncelerinin derinliklerinde.

Bu düşünceyi tahakkuk ettirmek için her yol mubahtır bu zihniyetlere insanları harcamak da normal gelir, itibarsızlaştırmak da...

Oysa olumlu ve güzel bir şeyler yapılınca insanlar o kişiye gerekli  "artı" puanı zaten  vereceklerdir.

Demek istiyorum ki; her kişi yaptıklarıyla ve kişiliği ile bir değerdir. Başkasının omzuna ihtiyaç duymaz.

Gerçekten değerli insan, "sıradan" diye başkasını aşağalamaz,

Başkasıyla uğraşmaz. Çünkü kendi özelliklerini geliştirir, kendi kendine yeter. Böylelikle "küçük insanlar" sınıfının dışına çıkar, olaylara ve fikirlere yönelir.  

Anonim bir söze göre: ""Küçük İnsanlar Kişilerle, Orta İnsanlar Olaylarla, Büyük İnsanlar Fikirlerle Uğraşır"". 

Beynimiz verimli bir arazi, orada güzel fikirleri oluşturup yetiştirmek de bizim elimizde,

Selam ve sevgilerle...

Yurdagül Alkan.

 
Toplam blog
: 344
: 1671
Kayıt tarihi
: 09.04.09
 
 

Özel bir finans kuruluşundan emekliyim. Hayatın her aşamasını acısıyla tatlısıyla yaşamış biri ol..