Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '12

 
Kategori
Edebiyat
 

Sıradışı bir yazar: Erhan Bener

Sıradışı bir yazar: Erhan Bener
 

Çok geç tanıdım onu. Cumhuriyet Kitap ekinde roman eleştirileri yazan sayın Asuman Kafaoğlu Büke'nin 2004 Aralık ayındaki yazısı ile haberdar oldum varlığından. Benim gibi kitap kurdu sayılabilecek bir insan için acıklı bir durum doğrusu. Hiç mi rastlamamışım o yazıyı okuyana kadar Erhan Bener adına, hâlâ hayret ediyorum.

O yıl, 'SIRADIŞI BİR KADININ OTOBİYOGRAFİSİ' adlı romanını yazmıştı. Asuman hanım da bu roman ve yazarı hakkında çok güzel bir yazı yazmıştı. Hemen ertesi gün gidip almış ve bir solukta okuyup bitirmiştim. Anlatılan kadın sıradışıydı, evet ama romanın dili de bir o kadar sıradışıydı. Akıcıydı, sürükleyiciydi, hiç bitmesin isteyerek okuduğumu hatırlıyorum. Çarpılmıştım adeta ve neden daha önce okumadım yazarın başka romanlarını da diye hayıflanmıştım.

Esas çarpılmayı İLİŞKİLER romanını okuyunca yaşadım. Bir kaç gün içinde geçen bütün bir hayat vardı romanda, psikolojik tahliller ve hiç aksamayan bir kurgu. Romanın sonunda ortaya çıkan aile sırları.

Bundan sonra da hemen hemen geçmişte ne yazmışsa alıp okudum, aynı ilgi ve zevkle. Elimden bıraktırmayan heyecan ve coşkuyla. Bir tutku olmuştu benim için Erhan Bener romanları.

2005 yılındaki 24. Tüyap Kitap Fuar'ında da tanıştım onunla sonunda. 1929 doğumlu yazar artık çok yaşlıydı, ama karizmatikti hâlâ, ince kemikli parmakları ile zarifçe sıktı elimi, teşekkür etti övgülerime.

O gün fuardan onun hakkında Feridun Andaç'ın yazdığı 'ERHAN BENER'İN DÜNYASINA YOLCULUK' adlı biyografik kitabı aldım, yine bir solukta bitirdim. Romanlarını neredeyse aşkla okuduğum yazarımın hayatını öğreniyordum şimdi. Büyük şaşkınlık yaşadım diyebilirim. Önemli bir diplomat olduğunu biliyordum, fakat kendi ağzından da anlattığı gibi özel yaşamının o kadar çalkantılı olduğunu bilmiyordum. Yazı aşkı ve kadınlara olan düşkünlüğü nedeniyle ailesini üzmüş çokça.

Garip gelecek belki ama, okurken onun hayatını, sanki beni de üzdü Erhan Bener. Sanki beni de aldattı. Özel yaşamlar hakkında kimseye karşı önyargılarım olmadığı halde.

Bence sevdiğimiz yazarların, şairlerin hayatının tüm ayrıntılarını öğrenmek iyi olmuyor. Zaten gerek de yok. Bırak o, kafanda oluşturduğun kalıpta kalsın.

Ama iyidir Erhan Bener, çok iyi, çok önemli, müthiş zeki bir yazardır. Bana sorarsanız mutlaka okunmalıdır. Yapıtlarını özel yaşamından ayrı tutmak gerekir. 

 
Toplam blog
: 314
: 1210
Kayıt tarihi
: 07.08.11
 
 

Üsküdar İstanbul doğumluyum ve halen burada yaşıyorum. Okumak, yazmak ve seyahat etmeyi çok seviyor..