Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ağustos '06

 
Kategori
Otomobil
Okunma Sayısı
8811
 

Sıralı LPG Enjeksiyonu Sistemi..!

Sıralı LPG Enjeksiyonu  Sistemi..!
 

3.nesil LPG sistemi veya ingilizce adının türkçe karşılığı olarak "Sıralı Gaz Enjeksiyonu (Sequential Gas Injection-SGI)" sistemi enjeksiyonlu araç sahiplerine çok şey vaat ediyor:

- Bunların başında LPG sistemi ilk ortaya atldığından beri hep ön planda olan ekonomi geliyor, üreticiler ekonominin %40-50 civarında olacağını belirtiyorlar. Ancak sistemin aracın bilgisayarı ile koordineli çalışıp gaz enjeksiyonu buna göre sağlaması beraberinde ilave bir ekonomiyi de getiriyor.

-1.ve 2.nesil sistemlerden daha üst seviyede sunulan performans da diğer bir önemli bir avantaj. Sistemin monte edildikten sonra kendi kontrol birimi le aracınızın merkezi kontrol birimi arasında veri alış verişi yapılarak, benzin kullanımındaki performansa benzer performansın gaz kullanımında da elde edilebilmesi gerekli parametrelerin otomatik ayarlanması da diğer önemli bir özelliği.

-Sistemin kendi kontrol ünitesine sahip, aracın ana kontrol bağımsız olması olası bir istenmeyen durumlarda aracın merkezi kontrol ünitesinin zarar görmesini engellemektedir.

-Araç direkt olarak benzinle çalışmaya başlamakta motor ısısı 28 dereceler mertebesine eriştiğinde gaz kullanımına otomatik geçilmektedir. Motor stop edilip tekrar çalıştığında bu süreç tekrarlanmaktadır. Gerekli durumlarda manuel olarak benzin sistemine geçiş yapmak da mümkün olabilmektedir.

Sistem özellikle plastik manifoldlu olmak üzere tüm enjeksiyonlu ve çok noktalı enjeksiyona sahip araçlara tavsiye edilmektedir. Şu an için bir LPG kullanıcısı olmamakla beraber artık ciddi ciddi araştırma yapmaya başladığımı da söylemek istiyorum. Geçen hafta değerli çalışma arkadaşım Fatih Karcan' dan aldığım konuyla ilgili önemli bilgiyi de sizlerle paylaşmak istiyorum.

Bu tip bir LPG sistemi takılan aracın yakıt pompası (Fatih' in yakın akrabasının aracı) belirli bir süre sonra ısınmadan dolayı yanarak bozulmuş. İlgili servise gidildiğinde, servis sistemin araç gazda çalışsa bile gerekli görülen durumlarda hemen benzine geçebilmek için pompayı aktif tuttuğunu, depodaki benzinin aynı zamanda bu pompayı soğuttuğunu ve benzin kalmadığı için ısınan pomponın soğuyamadığı için bozulduğunu söylemiş. Yani nasılsa gaz var deyip benzin deposunun tamamen boşalmasına izin verilmesi maddi anlamda çok tehlikeli olabilir. Pompanın değerinin milyarlarla ifade edildiğini söylemeye gerek yok sanırım. Faydalı olur düşüncesiyle sizlerle paylaşıyorum.

Hoşcakalın....

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Aramızdaki sohbette konuştuğumuz bir konu için veri kaynağı göstermeniz herkese örnek bir davranış. Teşekkürler. Fatih Karcan

Fatih Karcan 
 30.08.2006 9:11
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 410
Toplam yorum
: 458
Toplam mesaj
: 89
Ort. okunma sayısı
: 3258
Kayıt tarihi
: 13.04.06
 
 

Bilgisayar, elektronik, internet alanındaki son gelişmeler. Tüketici elektroniğindeki trendler. Otom..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster