Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '14

 
Kategori
İnançlar
 

Şirazlı Sadi’den sağlık (zayıflama) ve mutluluk sırları

Şirazlı Sadi’den sağlık (zayıflama) ve mutluluk sırları
 

birazoku.com'dan...


Şirazlı Sadi(1213-1291)’nin Gülistan’ından bir demet gül:

“İran şahlarından biri bir uzman hekimi Müslümanlara hizmet etmek üzere Peygamber efendimizin yanına gönderdi.

Hekim birkaç yıl Arap ülkesinde kaldı. Kimse ona başvurmadı, kimse ilaç istemedi. Bunun üzerine doktor Peygamber efendimizin huzuruna geldi, dedi ki:

- Beni Müslümanların tedavisi için göndermişlerdi. Oysaki hizmet edebileceğim kimse çıkmadı. Burada işsiz güçsüz kaldım, görevimi yerine getiremedim.

Peygamberimiz buyurdu ki:

Benim çevremde bulunanların gelenekleri budur; iştahları gelmeyince yemezler, henüz iştahları varken de ellerini yemekten çekerler.

Hekim:

Doğru söyledin ya Resulullah, işte sağlığın temeli budur!

x   x   x

“Çocukluğumda ibadet etmeye heveslenirdim. Geceleri kalkardım, dinin buyruklarına düşkündüm. Bir gece babamla oturmuş, gözlerimi yummamış, Kur’an-ı Kerim’i kucağımda tutmuştum. Ev halkı ise yanımızda uyuyordu. Babama şöyle dedim:

- Ne olur, şunlardan biri kalkıp da iki rekat namaz kılsa, ölü gibi uyuyorlar!

Babam cevap verdi:

Canım oğlum, başkalarını çekiştireceğine, keşke sen de uyusaydın!”

x   x   x

Sadi anlatmaya devam ediyor:

“Dostların görüşmelerinden üzülüyorum. Çünkü onlar benim kötü huylarımı bana güzel gösteriyorlar.

Dostlar ayıbımı erdem ve yetenek gibi görürler. Dikenimi gül, yasemin gösterirler. Yüzsüz, pervasız, serbest düşman nerede? Onları istiyorum, seviyorum. Yeter ki bana ayıplarımı göstersinler.”

x   x   x

Bunları okuyunca, aklıma televizyonlardaki din programları yapanlar geldi…

Saatlerce menkıbeler anlatılıyor… Tatlı tatlı dinliyoruz!

Fakat ne anlatıyorlar?

Bize ne demek istiyorlar?

Hangi kıssalardan ne hisse alıyoruz?

Hiç!

Hemen hemen hiçbir şey!

Hâlbuki bize yararlı olabilecek, akılda kalacak kıssalar yukarıdaki gibi kısa kısa, çarpıcı hikâyeler olması gerekmez mi?

Nitekim dinin özü de bunlar değil mi?

O vakit, Sadi’nin anlattıklarını, din hatiplerine, vaizlere ithaf edeyim!

Kıssadan hisse alınması dileklerimle…

 
Toplam blog
: 1412
: 1241
Kayıt tarihi
: 04.06.10
 
 

Ücret karşılığı hiçbir yerde çalışmıyorum. Sandıklı'da doğdum. Kuleli Askerî Lisesi, Kara Harp Okul..