Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

zirve özden özpınar

http://blog.milliyet.com.tr/fidanlar

01 Temmuz '08

 
Kategori
Güncel
 

Sirenler

Sirenler
 

Bugün Kabotaj Bayramı. Anlamı olan bir tarih. Hayatı bize sunulan öğretiler, doğrular, yanlışlar, sorumluluklar, kendimizden bihaberken ortak hayata başladğımız gün. Siren seslerinin kulakları delercesine anımsatacağı gün.. Şimdi anlamlandırdığım sesi, sessiz çığlıkların zaferi İki gün önce yarım yüzyıllık kulübe üye oldum.Geriye dönüp bugünü sorguladım. Dağları seviş nedenimi, denizden uzaklaşımı, sorumluluktan kaçışımı, düşünmenin bile beni nasıl yorduğunu..... Kendimi sorgulamanın, böylesi güzel sorumsuzluk olduğunu yeni öğrendim. Arayan dostlarımın zenginliğini yaşadım. Değişmemiş bir benle yeniden dirildim. Beraber paylaşılan yaşamda, kavgalarımız benlik savaşlarıydı.. Bu savaş doğal, olağan insanlık savaşı aslında.Bazen soğuk, bazen sıcak.Savaşta, insanlık özünü kaybetmeden ayakta durabilmek , barış güvercinlerini hep solunda taşımak, yüceliğidir insanlığın.Yoksa bu dünyada insan denen varlığın nesli tükenirdi.

Yarı yörük, yarı deniz kızı olarak dünyaya gelişim yürek zengini kalabalık ailenin bireyi olmak benim şansım. Bizim kuşağın düşüncelerin şekillenmesi gençlik yaşlarında bile sakıncalıydı. Bilinçaltında yatan yaşama dair özgünlüğümü, yasaklara rağmen, hayata resim gibi, müzik gibi gibi yansıtmış olmamamdan gurur duyuyorum. Özgünlük sanattır çünkü.

Rüzgarın yönüne göre yol , sertliğine göre yıkıcı, hortumunda kaybolma...Denizle yaşamın zorluğunun zanaatini öğerndim seninle. Dağları benimseyişim ondandır ki huzur verir. Etkenlerle dik durur, göğsü okyanuslara karşı , zarar vermeden renklendirip barındırır yaşamı. Güvendir, şefkattir sevgidir, dosttur, değişmezdir...

Yaşam , sorumluluklar paylaşınca daha kolay yaşanasıymış. Şimdi kaçışlarım ondandır. Düşünmenin bile ağır geldiğini söyleyişim ondandır.. Var olmanın sorumluluğu işte.

Hayallerimiz yarına bağlayıcıydı. Tüm hayallerinin arkasında koşuştururken, kendi hayallerimimle yalnızlığı öğrendim. Ve senden öğrendiğim son çıplak gerçek , akıllı olanın kendini sömürtmemesiydi....

Şimdi herşey için teşekkür ediyorum HAYATA.Çünkü o hep yanımdaydı, içimdeydi tüm zenginliği ile.Zaman sonsuz, ..Bir anında acımasız öğretilerini görmek, yaşamak büyük kazanç. Şimdi evrenin merkezinde küçük dağ , göğsü okyanuslarda varlık olmaya devam edeceğim. Herşeye karşın, daralırsan , dostça herhangi bir koyumda sükuna erersin.

 
Toplam blog
: 363
: 353
Kayıt tarihi
: 09.12.07
 
 

Buca Eğitim Enstitüsü mezunuyum. Emekli öğretmenim. İzmir'de yaşıyorum. Adaletin, yalınlığın, sev..