Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '08

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Şirince, gerçekten çok şirinsin.

Şirince, gerçekten çok şirinsin.
 

Şirinceden görüntüler...


Şirince köyü gerçekten çok şirinsin...

Kuşadasından çıktıktan sonra tatil dönüşü benim ısrarlı kaprislerim yüzünden İzmir yolu üzerinden Ankara’ya dönmeye karar verdik.

Selçuk’tan geçerken Şirince 8 km içeride diye bir tabela gördüm. Eşim burdan gidiliyor dedi ve Şirince’ye dönmeden yola devam etti. Binbir surat ve kaprisle 2 kavşak sonra geri dönmek zorunda kaldı tabi.

Denizden 350 m yükseklikte olan Şirince’ye ulaşmak için dağ yolunu tırmanarak çıktık. Yolun sonunda görünen köy, ben burada yaşamak istiyorum düşüncesine kapılmamı sağladı.

Şirinceden aldığım bir katalogdan öğrendiğim kadarıyla eski adı Kırkınca ve Çirkince olan köy İzmir’in kurtuluşu ile boşaltılırken 1924 yılında Selanik ve çevresinden gelen Türk aileleri yerleşmiş. Eski adı Çirkince’nin değiştiriliş. Köyün isminin değiştiriliş sebebi, İzmir Valisi Kazım Dirik Paşa’yı köyün öğretmeni Muallim Suat Bey yazıp bestelediği köy marşı ile karşılayınca Vali bey çok duygulanmış ve köyün adını Şirince olarak değiştirilmesini sağlamıştır.

Çok fazla uzun uzadıya neyazık ki gezemediğim Şirince de manastır, kilise ve sayısız çeşme bulunmaktadır.

Şirincenin evleri aynı bizim Ankara’nın Beypazarı ilçesi gibi. Beyaz, kagir, çok pencereli ve katlı evler. Evlere bakar bakmaz içiniz bir hoş oluyor zaten.

Arabamızı park ettikten sonra büyük bir sevinçle arabadan bir çocuk edasıyla koştura koştura indim ve hemen elime fotoğraf makinasını alıp çekmeye başladım. İlk gözüme çarpanlar her çeşit meyveden yapılan şaraplar, Şirince halkının yetiştirmiş olduğu köy ürünleri zeytin yağı, tarhana, erişte.

Köy esnafı çok samimi ve içten. Aldığınız ürünlerle ilgili gerçekten çok güzel bilgi veriyorlar ve pazarlığa girdiğinizde de çok direnmeyip kabul diyorlar. Yaşlı nineler ve dedelerin esnaflık yaptığı sevimli tezgahlar, renkli hediyelik eşyalar, havlular, sofra bezleri, şile beziden kıyafetler, çantalar ve güzel hoş sohbet insanlar..

Yöresel yemekleri afiyetle yiyebileceğiniz, ev şaraplarını lezzetle tadabileceğiniz restaurantlar, konaklamak istediğinizde kalabileceğiniz pansiyonlar ve temiz dağ havası alabileceğiniz, gezerken çok zevk alacağınız, tadı damağınızda kalacak bu şirin köye yolu düşen herkesin uğraması dileğimle...

Kaynak:Şirince Köyü tanıtım kataloğu.

 
Toplam blog
: 164
: 4548
Kayıt tarihi
: 26.03.08
 
 

Hayatı sevmek ve düzgün yaşamak isterken bulurum kendimi. Yaşamın bana verdikleriyle yetinmeye çalış..