Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Haziran '08

 
Kategori
İzmir
 

Şirince, Nişanyan ve Kavanoz

Şirince, Nişanyan ve Kavanoz
 

www.milliyet.com.tr 'den alınmıştır


Olmadı Sevan Hoca. Biz şimdi nasıl Şirince yazısı yazacağız? Bu toprakların en güzel köşelerinden biri olan ve eşinizle birlikte, tanıtılmasında ve bugünlere gelmesinde çok büyük katkı yaptığınız, güzel ve sevimli Şirince Köyü’nü nasıl anlatacağız? Söyler misiniz bana.


Ümran Avcı imzalı haberi Milliyet internet sitesinde gördüğümde, gözlerime inanamadım. Haberin spotu “<ı>Eşinin üzerine dışkı döktü!” şeklinde idi. Ve devamında, hala inanmakta güçlük çektiğim ayrıntılar veriliyor idi:


“<ı>Turizmci kimliğinin yanı sıra “Küçük Oteller Kitabı”nın ve Agos’un yazarı olan, Bilgi Üniversitesi’nde dersler veren Sevan Nişanyan’ın, bir süre önce tartıştığı eşi Müjde Nişanyan’ın üzerine kavanoz içine koyduğu dışkısını boşalttığı iddia edilmişti.


İzmir’in Şirince köyünde otel işletmeciliği yapan Müjde Nişanyan bu suçlamayla jandarmaya başvurunca olay duyulmuş, konuyla ilgili haberler de basında yer almıştı. Olaydan sonra 17 yıllık evliliğini bitirme kararı alan 3 çocuk annesi Müjde Nişanyan, yaşadığı olayı Milliyet’e anlattı.


Defalarca gittiğim Şirince’ye son ziyaretim esnasında, yemek yediğimiz bir köy evinin bahçe kapısında, iki televizyoncu bayan, bana Sevanyan’ların evini sormuşlardı. Çekim yapacaklarmış. Ve ben de, nerede ise köyün her yerinden görülebilen, harikulade bir otantik yapı niteliğindeki, ev-otellerini göstermiştim soranlara.


Her sene güncelleyerek, eksiltme ve ilaveler yaparak, yaz başlarında yayınladıkları “<ı>Küçük Oteller Kitabı” serilerinin müptelasıydım. Çünkü ben de aynen Nişanyan’lar gibi düşünmekteydim. Çok yıldızlı oteller ve lüks tatil köylerinin kuru büyüklük ve sıradanlığından ziyade kenarda köşede kalmış, küçük ama bakımlı, temiz ve iyi işletilen butik otel ve hatta pansiyonları hep tercih ettim tatillerimde ve halen de ederim. Bu konuda bir yazı da yazmıştım uzun zaman önce.*


Nişanyan’lar, benim gözümde, birçok anlamda imrenilecek bir çiftti. Ve hayranı olduğum Şirince ile özdeştiler. Kitapları, kütüphanemin en kolay ulaşabildiğim bölümlerinde, tatil ve seyahatlerimde ise çantamın baş köşesinde bulundu hep.


Bu bir haberdir. Ve çok saygın bir yayın organı tarafından yayınlanmıştır. Ama ben yine de acaba bir yanlışlık var mıdır diye sormadan edemiyorum kendime. Öylesine yaşama sevinci yüklü ve entelektüel birikimi olan insanların, bu derecede bir duruma nasıl düşebildiklerine akıl sır erdiremiyorum.


Sevan Nişanyan, turizmci-yazar-üniversite hocası-seyyah ve daha bir sürü şey. Agos Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni, yine aynı habere göre bakın neler söylemiş:


“<ı>Agos Genel Yayın Yönetmeni Mahçupyan ise, ‘Olayın Agos açısından, kurumsal bir yaptırımı olmayacak. Bireysel olarak yaptırımları olabilir. O da Sevan Nişanyan’la kamuoyu arasında bir olay. İnsanlar onunla ilişkisini kesebilirler, insanlar değişik şekilde davranabilirler’ dedi.”


Bu açıklama da gösteriyor ki Sayın Mahçupyan da Sevan Bey’in arkasında, tam olarak duramamıştır. Nasıl dursun ki?


Kadın dernekleri ayağa kalkmışlar, açıklama üzerine açıklama yapmaktalar.


Şimdi tekrar soruyorum Sevgili Nişanyan’lar,


Ben şimdi, sizsiz bir Şirince yazısını nasıl yazacağım? Şirince’yi mutlaka gezip-görün tavsiyelerimi yaparken onlarca dostuma ve yüzlerce, binlerce kişilik, yazılarımı okuyan okura, sizi nasıl pas geçebileceğim?


Saygıdeğer Sevan Hoca, tüm bunlar doğruysa, galiba; önce Sevgili Eşiniz Müjde Hanımefendiye, sonra çok sevdiğinizi bildiğim Şirince’nize ve size değer veren tüm insanlara bir özür borçlusunuz. İnanınız ki size bu yakışacaktır. Eviniz ve eserleriniz kadar güzel bir yaşam geçirmeniz dileklerimle.




* "Beach Club'lar, Otobanlar ve Beş Yıldızlılar": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=1202

@Şirince yazılarım "Şirince, Bizim Ev ve Meyve Şarapları": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=109225

@Şirince yazılarım "Şirince, Varan İki...": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=37814

@Şirince yazılarım "Şirince-Mustafapaşa: Uzak İkizler": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=3002

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..